Het mooiste voor vader - in het groen

9 likes

King Seiko SJE113

Le Forban Rochelaise, weer eens wat anders

King Seiko SPB373

9 likes

Kan vast ook wel op n leren bandje.

Credits @Fate_Amenable_To_Change

8 likes

Even voor de duidelijkheid; wil jij een “klokkie” voor hen kopen of gaat hij dat zelf doen?

In het laatste geval, laat de beste man de Glashütte aanschaffen. Maak hem vervolgens lid van dit forum en de rest komt vanzelf goed🤣
Binnen no time na aanmelding, verandert de hele zienswijze over horloges… Ik kan het weten🙈
Maar serieus, als hij zo bescheiden is en toch direct enthausiast is over dit horloge, laat gaan zou ik zeggen.

Als jij iets voor hem wilt aanschaffen, zoiets misschien:

Hoe dan ook, veel plezier met deze reis samen😎

4 likes

13 likes

Deze GS Mount Iwate staat in het blauw…

6 likes

groene horloges! groot fan en heb er zelf ook wat, maar zojuist zelf een Longines aangeschaft met groene plaat, of de harrods tudor.

13 likes

en hier is een mooie leren band op te zetten

Afhankelijk van het licht diverse tinten groen.

Groeten
Rutger

11 likes

Dank voor alle snelle reacties! De uitdaging is dus vooral de kleur groen: hij houdt echt van de warme kleur zoals de Glashutte PanoMaticLunar heeft, en de meeste kleuren groen zijn iets donkerder, of meer richting een moskleur.

De groen mag dus een beetje knallen. Een glanzende British Racing Green.

Dit knalt toch ook wel aardig? :wink:

1 like

Die pistache breitling.

Maar ze hebben er wel veel.

1 like

Een bescheiden heer, een bescheiden prijs:

3 likes

Daar zit zelfs in de doos een leren bandje bij. Camel (de kleur, niet het leer), lichtjes grained, mat en zowaar erg soepel en comfortabel. Ik heb de vouwsluiting van die leren band wel even wat rechter gebogen in de bankschroef, maar ok.

Waarom niet? Als hij de middelen heeft en if that’s how he rolls, wie ben jij dan om daar een stokje voor te steken?

1 like

Niet. Groen vloekt zo met een zwarte helm en cape. Maar voor je vader heb ik wel wat ideetjes:

8 likes

Herbelin Inspiration

5 likes

Je pakte wel een enorme boutfoto onder fel licht.

Grappig genoeg heb ik exact dat horloge de deur uit geschopt om deze SBGW303 van Grand Seiko deels te bekostigen. De Citizen in alle ere, het groen van de GS is gedekter en past beter bij 95% van m’n kleding. Maar wat belangrijker is, ik miste een bracelet bij de Citizen omdat de kleur maar moeilijk te combineren was met leer, dat konden maar een paar tinten zijn, met goed fatsoen.

Evengoed een mooi horloge, paar jaar met veel plezier gedragen. Maar wel heel erg specifiek.

Ja, maar kijk ook eens of je geen 2022 Kurono Tokyo Grand Mori kunt vinden, ergens.

Of waarom geen AnOrdain Model 1 green fumé?

Maar misschien heeft een simpele toolwatch van Rolex wel een leg up:

Een OP36 met groene dial. Ik vind het wel wat.

Als je vader naar GO zit te kijken moet je in mijn optiek niet met goedkope microbrands aankomen.

9 likes

Easy, beetje vintage, tikkie dressy, randje sportief

12 likes

Dan vallen je eigen alternatieven in de topic start in principe ook al af😉

Hierboven staan al een aantal heel mooie. De AT is ook erg mooi. Zou zelf altijd (ook) voor een metalen band gaan.

Succes met de zoektocht (altijd het leukst volgens mij).

6 likes