En de winnaar is…Fromanteel! Patek op plaats 2 en Rolex op plaats 3…
Maar het staat er niet.
Das marketing.
De grappen zijn leuk, maar niks kan tippen aan het artikel van manmam/Fromanteel zelf. Wat een gedrocht zeg. Een willekeurige tekst met wat specificaties, buzzwords en vooral veel herhalingen. Wellicht kunnen ze toekomstige artikelen laten schrijven door https://horlogetopicgenerator.nl/ van @Dpvh, daar komen betere teksten uit.
MAN MAN:
“Hiermee gaat het Nederlandse merk de strijd aan met ’s werelds vooraanstaande horlogemerken; en dat doen ze met succes”
Amen
Deze artikelen worden tegen betaling opgetikt. Dat druipt er gewoon vanaf. Voor 949 euro kun je echt een mooie klok kopen van een gerenommeerd merk. Hier ver vandaan blijven in ieder geval.
Een vorm van marketing die bij mij nooit zal werken. Net zoals Invicta. Het huidige Invicta heeft niets met het oorspronkelijke merk te maken.
Met zulke raving reviews kan je er op wachten totdat LVMH ook Man Man opkoopt.
Heb ik het goed, dat het merk Fromanteel niet zo gewaardeerd wordt hier op HF?
Ik denk dat over het algemeen een aardig portie leden wel een leuk horloge voor een leuke prijs kunnen waarderen.
Ik denk dat de marketing jeukverhaaltjes de meesten op de kast jaagt. En de iets te hoge prijzen.
Net als veel abdij bieren, waarbij ook gewoon een handige ondernemer in ruil voor een financieel spuitje een foto van de abdij en de naam op de fles mag zetten, terwijl er geen druppel bier in de abdij gebrouwen wordt. Legio voorbeelden van.
Tja, ik kan het alleen maar eens zijn met de reacties, hoewel er meer merken zijn die voor nog heel veel meer absurde prijzen van eigenaar wisselen, dus dat vind ik altijd een mager argument. Qua design is het enige wat me aanspreekt de bevels die op de lugs zijn aangebracht, maar die combi met de verdere moderne details vind ik vloeken. Ook de vertanding op de bezel, op zich leuk zo’n coin edge, maar hier lijkt het er op alsof hij onvakkundig is nagepolijst en de tanden per ongeluk iets te rond zijn geworden. Ook die glimmende keramische inserts… leuk voor op een heel modern horloge, maar op zo’n toch wel vrij klassieke uitstraling vind ik het niet mooi.
Er zijn absoluut betere keuzes.
Het vreselijkste aan dit merk vind ik nog wel de ‘assertieve’ of beter agressieve manier van het product in de markt zetten. Je wordt verdomme kapotgegooid met reclame op social media, terwijl ik nog nooit op ze gezocht heb.
Als je niet betaald voor het product dan ben je het product.
Zo werkt social media advertising. Jouw profiel valt binnen de doelgroep die door de opdrachtgever gevraagd is. Dat komt door je gedrag op het sociale netwerk zelf, maar ook wat je verder online doet.
Impressies zijn goedkoper dan clicks, dus het kost de opdrachtgever weinig om jou lastig te blijven vallen. Je denkt misschien dat dit averechts werkt, maar door de grote schaal waarop dit gebeurt zijn er altijd genoeg gebruikers die uiteindelijk klikken…
Kijktip, The Social Dilemma op Netflix. Maar ik denk dat je die al hebt gezien.
Haha inderdaad, daarna heb ik het boek van Shoshana Zuboff gelezen (een van de experts uit de docu) erg interessant. Ik ben voor mijn werk dagelijks met online marketing bezig, maar het blijft verbazend als je leest hoe ver met name Google en Facebook gaan.