Het Nederlandse Fromanteel maakt indruk met een exclusief duikhorloge šŸ™„

The Social dilemma

1 like

Ja en ook want een enorme vlucht het heeft genomen in een paar jaar tijd. Veel wist ik ook wel maar alles zo bij elkaar te horen maakte wel indruk. Beangstigend. :grimacing:

1 like

Ik heb een heleboel (vind ik zelf) dure horloges en ook twee tag heuers. Dit vergelijken met TH, dan doe je TH echt te kort, want ze weten daar echt wel wat afwerken is.

1 like

Ik snap het allemaal, maar de manier waarop zoā€™n Fromanteel dat doet, stoort me enigszins. Uiteindelijk zal vast bewezen zijn dat dat geld oplevert

1 like

ik bedoelde een snelle blik, dan denk ik met die wijzer aan THā€¦

afwerking is ongetwijfeld dik beter bij TH!

1 like

Pff irritant is het zeker! Bij mij wekt zoiets ook niet bepaald sympathie voor een merk op :neutral_face:

Als ik in een social media advertentie een horloge zie is het 9 van de 10 keer toch een omgekat AliExpress horloge waar ze veelste veel geld voor vragen. Dus ik klik bij voorbaat al niet op dat soort dingen.

2 likes

Voor een dergelijk horloge heb ik liever een ETA of Sellita uurwerk dat kunnen de meeste horlogemakers tenminste makkelijk servicen. En het is bewezen kwaliteit.

2 likes

Nog niet bepaald een bewezen in-house toch?

Edit: wat @PLP zegt dus

2 likes

Nou nou, wat een verslag/review/promotie, de kreten met superlatieven waren niet van de lucht.

Maar de feitelijke specs zijn nix bijzonders, het lijkt wel een autoreclame met een ondermaatse motor, die ze dmv ā€˜praat pkā€™sā€™ op een sportwagen spec laten lijken :roll_eyes:

En imho higly overpricedā€¦

Dan kan je m.i. beter bv een Skx kopen en personalificeren met mooie mods, zoals saffier, mooie eigen keuze wijzerplaat en/of bezel, horlogeband, dan heb je meer kwaliteit en ā€˜eigen smoelā€™ voor veel minder geld

Of een ā€˜Florijnā€™ is ook een leuk alternatief :wink:

De hele marketing en campagne doen me een beetje denken aan Filippo Loreti. :clown_face:

Met dat soort artikelen en marketing ben ik meteen genezen. Alleen de titel al. Zo kan een merk voor mij alleen daarom al afdoen.

3 likes

Ditto!

Marketing. Doelgroepen bereiken. Een vak apart. Nu is de HF doelgroep wel heel erg kieskeurig haha :slight_smile:

Wat mij stoort is de naam pendulum diver. Een pendulum in het nederlands heet een slinger. Slingers hebben niets met duikhorloges te maken.

1 like

Wat een ongelofelijk kreng, en van dat verhaal krijg je braak neigingen. En ik heb een OCDā€™tje met namen, ik word driftig van bijvoorbeeld Marcello C. en ook Fromanteel zou ik niet dood om mijn pols willen.

1 like

Marc and Sons, nog zo eentje :face_with_raised_eyebrow:

Oh ja, zeker, wie is die Marc???

Maar goed, zolang Corona de mensen met meer geld dan hersens nog niet blut gemaakt heeft zullen er wel lieden zijn die deze marketing blurp voor zoete koek slikken.

2 likes

Ik zie nu non-stop deze advertenties op Facebook en Instagram. Echte een bijzondere manier van marketing.

Maar hoe geloofwaardig zijn die verhalen? :wink:

Zijn in ieder geval allemaal dezelfde soort mensen in de filmpjes. Ook allemaal hetzelfde accent.