Het Omega Railmaster topic

Mooi horloge. Ik begrijp alleen de 49,2 mm versie niet zo goed.
De Ranchero lijkt er ook erg op.

1 like

Volgens mij zit daar een uurwerk in die oorspronkelijk voor zakhorloges gemaakt is. Een groot uurwerk dus.

Ko

Thanks! Weer wat geleerd.

Ze lijken volgens mij op elkaar omdat jij een remake hebt van de originele Seamaster uit 1957. Het jaar dat ook de Railmaster uitkwam.

4 likes

Is gewoon een Unitasje met wat extra tierelantijnen, en vooral, andere kloven. Een Unitas past ook al in een horloge vanaf 40 mm. Kwestie van geen vulring gebruiken, wat de meesten dus wel doen.

1 like

Zeer fraai horloge

1 like

Maar tot nu toe nog niemand anders met een Railmaster op dit forum. Ik weet dat Jeremy Clarkson er een heeft maar die zal wel geen lid zijn hier…

2 likes

Die Railmaster heeft ergens achteloos in mijn achterhoofd gezeten. Zo van; als ik ze allemaal heb, dan wil ik wel een Railmaster. Maar nu de foto van de Seamaster 300 in dit topic opduikt, heb ik toch liever die! Die is een partijtje gaaf! Bedankt, @Ko-Banden

2 likes

Graag gedaan!

Ko

En Colin Farrell niet te vergeten …

1 like

Welke film was dit?

London Boulevard

1 like

Dat ziet er toch niet uit, dat formaat…

1 like

Zie ook zeker liever een Seamaster 300 of een Aqua Terra.

41mm hoor.

Geweldig horloge, vooral die Railmaster xxl 49,2mm is heel dik! Helaas nog nooit in het echt mogen bewonderen.

Bij mij zou het er ongeveer zo uit komen te zien.

1 like

Het mooie aan de Railmaster vond ik dat ze er in ik geloof 3 of 4 maten waren (net als de AT’s van die tijd). Nadeel was dat ze alleen degene met handopwinder en kleine seconden in 49mm moesten verpakken. Hadden ze die in de 39mm kast gestopt had ie er bij mij ook al wel geweest.

Ik vind het dus een mooi horloge maar heb nooit een gehad.

3 likes

Kleine secondewijzer zou idd wel vet zijn geweest.

1 like

Poos geleden ook wat over geschreven Chameleonmaster

1 like