Het ontstaan van jouw gebruikersnaam

Zoe is mijn eerste kleinkind. Op fotoshop website noemde ik mij candron, omdat roel in USA niet zo klinkt. Can do it Ron = candron, dan kwam ik hier en is zoeon ontstaan; Nu wil ik terug naar gewoon roel. of Berie Banaan. mijn liefkoosnaam van mijn vrouwtje, banaan omdat ik elke ochtend een banaan eet.
andere optie is springveer, omdat als ik batterij inzet of bandje er altijd iets rondspingt, LOL ik heb berepoten.

4 likes

rem (Remco) jo (jolanda naam van mijn vrouw)

Mijn achternaam is Wolf. Sinds ik me kan herinneren noemen mijn vrienden mij Wolfje. Dat is begonnen rond mijn 10e en dat is nog steeds zo. 1970 is mijn geboortejaar.

1 like

Bijnaam van Richard icm geboorte jaar…:grin:

Weel240 is mijn gebruiksnaam begin jaren 90 ontstaan en is de samenvoeging van de Weelsloot waar ik op de schaats door het ijs zeilde, “koppie onder” stijf bevroren thuis kwam en de toen spectaculaire Volvo240 Turbo die ik reed. De week erop had ik voor een één of andere managementcursus een werknaam nodig; het werd weel240. Waarover de cursus ging ben ik kwijt, was iets met kleuren geloof ik, maar de naam weel240 leeft nog steeds.

1 like

Ik heet Roel als kind werd dit Roelke. 13 omdat ik altijd zeg dat ik zoveel pech in mijn leven heb, natuurlijk als ik weer eens mazzel heb . Dus nu noemen ze me altijd Roelke13.

Mijn hond is een ruwharige teckel en noemt Luciano…had graag eens dezelfde naam gehad

1 like

Ik moest ooit een naam verzinnen voor mijn karakter in een computerspel. Ik had een aantal opties, maar alles was bezet op de drukke server. Uiteindelijk heb ik de namen van de manen van Mars (Phobos en Deimos) in de blender gegooid en toen kwam dit eruit. Ik gebruik deze naam, of variaties ervan, al zeker 15 jaar en ben nog nooit een tweede tegengekomen.

Edit: sorry voor deze necrokick, had de datum van de laatste update over het hoofd gezien.

4 likes

Mijn echte naam is Jurriën. Voor een multiplayer game (offline, volgens mij was het Jazz JackRabbit 2 uit ‘98) kon je dan je naam invoeren. Mijn neefje, Gideon, had gekozen voor de creatieve naam ‘Gixeon’. Ik, creatieve Mastermind die ik toen al was, koos uiteraard voor iets super unieks: Juxien.
Fast Forward een paar jaar: ik speelde online spelletjes onder de naam Juxien. Ik was mijn wachtwoord vergeten, dus moest een nieuw account aanmaken. En wat doe je dan, als je creativiteit nieuwe hoogtepunten bereikt? Ja, dan plak je er gewoon nog een letter aan. Dus sindsdien ga ik online schuil onder de pseudoniem ‘Juxienn’.

1 like

Ik ben een Griek met dyslexie die engels aan het leren is.

9 likes

De tv stond aan, toen ik deze gebruikersnaam verzon.

6 likes

Feyenoord Rotterdam en woonachtig in regio 010

4 likes

G-Shock en mede dankzij ‘corona kilo’s’ loop ik minder snel :wink:

3 likes

Een goede vriend op de HAVO spoorde niet helemaal en noemde een andere vriend van mij Poekie (eigenlijk Ties).

Toen begon hij mij Mipnick te noemen (eigenlijk Yannick) en sinds dien blijven hangen als bijnaam…

1 like

Ik ben WAlexander, dus ErikST leek me passend.

4 likes

Mijn ouders dachten dat ik de Verlosser was ,
dus werd ik Jesús benoemd.

2 likes

2 likes

Ik speelde al online games toen je nog normale usernames kon kiezen. Dus vandaar dit ipv The_Godslayer37293.

3 likes

Onsamenhangend verhaal voor iemand met de nickname @RO3L zeg :rofl:

BerieBanaan kan ik wel waarderen :+1:

3 likes

Omdat Roel al bestond zei iemand draai dan de E om en dat vond ik super.

1 like