Het "passen" van in mijn geval een Rolex..... (vraag)

Binnenkort staat een kort tripje naar Maastricht op de agenda. Nu heb ik al gelezen dat daar een aantal goede juweliers zitten. Nu zit ik er aan te denken om een Rolex te “passen”. Ik vroeg mij af of jullie dan gewoon een juwelierszaak inlopen en zeggen welke je wilt zien en zeg je er dan bij dat je hem alleen wilt passen en nog niet kopen?

Ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken en of een juwelier hier ook de tijd voor neemt?

Eerlijkheid duurt het langst. Gewoon zeggen dat je je aan het orienteren bent voor een aankoop in de toekomst en dat je graag eens enkele modellen zou willen passen.

1 like

Hoe serieus wil je een Rolex? Heb je de fondsen er al voor? Of wil je eerst passen en dan ervoor gaan sparen?

Het is gewoon zoals GhentWatch het zegt, gewoon eerlijk zijn.

Gaat bij mij eigenlijk heel onbewust, ene keer geef ik het wel aan dat ik hem om ga doen en soms doe ik het horloge gewoon aan, maar er eerst om vragen staat me niet bij. Als ie nog niet loopt wind ik hem uit mezelf ook even op, ik geef er iig geen rammel aan. Beetje eigen initiatief wordt volgens mij wel gewaardeerd.

Laatst een nieuwe SUB “gepast” en er daardoor achter gekomen dat die helemaal niet zo fijn op de pols ligt als de SUB die ik in '91 droeg. Ik vond die nieuwe maar een rot horloge en ook niet mooi IRL, wat ook fijn is want dan kun je die voortaan helemaal links laten liggen. :slight_smile:

Als je naar de goede juweliers gaat (filipucci, Leon Martens) denk ik dat je een mede horloge aficionado zal treffen die je graag wat verteld over het horloge en je mag hem uiteraard om…

Je kan gewoon vragen of je hem mag passen, je hoeft er niet perse bij te zeggen dat je hem niet gaat kopen.

Er zijn veel mensen die eerst horloges gaan passen, voor ze een knoop doorhakken welke ze kopen.

Ik ben ook gewoon de juwelier ingestapt, ofja moest eerst aanbellen. Stond ik dan met mn joggingbroek aan, twijfelende medewerkers of ze nu wel of niet de deur zouden open doen. Ze hebben me toch maar binnen gelaten waarna ik binnen 15 minuten met m’n Breitling de deur uit liep. :sunglasses:
Ik wist natuurlijk al wel wat ik wou, maar als het om de pols niet had gestaan dan was ik zo zonder er weer uit gelopen.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

3 likes

Ik denk dat hij bedoelt met ‘goede juwelier’ iemand die een quartz van een automaat kan onderscheiden en zich niet richt op de verkoop van ICE watches maw een juwelier die ‘iets’ met horloges heeft. Je zoekt spijkers op laag water met zulk een opmerking.

1 like

Volgens mij is het hetzelfde als een auto kopen, eerste een proefrit voordat je een beslissing maakt.

Of bij “Burger” voor een gebruikte!

Ook geen spijkers?

3 likes

Loop gewoon bij Leon Martens binnen. Krijg je ook nog koffie, mag je alles passen wat je wil passen.
Je krijgt ook nog een goede uitleg en waarschijnlijk een mooie brochure van hun mee.
Dit was mijn ervaring en ik heb er niets gekocht.
Dat noemen ze klantenbinding .

Je mag altijd wel passen, ook niet meer dan logisch bij de aanschaf van meerdere duizenden Euro’s.
Ik koop ook niet alle schoenen die ik pas.

Ben zelf bij boutique Tourbillon geweest om een PO te passen, perfect geholpen en mocht alles passen wat er lag.
Lekkere koffie erbij, op de mailing list voor speciale evenementen.

Gewoon aangeven dat je graag een mooi horloge wil en een goede keus wil maken.

1 like

Amsterdam? PC? Jaeger Le-Coultre is ook een leuk adresje. Ik werd daar (als 16 jarige) heel fijn geholpen met wat info inwinnen van een Reverso. Ik heb vaak een uitstekende ervaring met Chinese werknemers…

Vraag me werkelijk af waarom de posts van @Klokkengek zijn geflagged :thinking:

2 likes