Het grote 'Dress watch' topic.

Erg mooi en inderdaad met een alleszins redelijk prijskaartje!

1 like

Ik heb slechts één dress watch.

Ik vind em geweldig maar ik grijp toch 9 van de 10 keer naar een sportiever horloge. Ik heb geen behoefte aan andere vintage horloges maar ik wil ooit nog wel een moderne dress watch toevoegen.

Ik moet de Longines wel wat vaker pakken eigenlijk.

12 likes

Longines dirty dozen.
Kast lijkt er hard op.

Tja, in de jaren 30 en 40 was het concept van een toolwatch ook niet echt een ding. Field of officer watches waren gewoon dress watches met een meer leesbare wijzerplaat. Tot aan de jaren zestig zijn er miljoenen mannen en vrouwen geweest die alles wat ze deden gewoon deden met hun enige horloge om de pols.

Dat wij zestig jaar later omwille van aspirational lifestyle marketing het toolwatch op het schild van het avontuur gehesen hebben maakt het niet minder waar dat er ooit bar weinig verschil was tussen de horloges voor de diverse doeleinden.

Zelfs een 36mm RAF Pilot uit 1940 zat in een poezelig kastje, als je daar een witte wijzerplaat met een stel feuille wijzertjes in gooide had je ook wat we nu een dress watch noemen.

7 likes

Ik ook, veel mooier dan de huidige versie met die hoge opstaande rand.

Gewoon doen, al blijven ze wel kwetsbaarder. Maar wellicht heb ik alleen dat gevoel omdat mijn 2 vintage dressers beiden gerestaureerde erfstukken zijn.

1 like

Veel comfortabeler op de pols wordt het niet:

Dit is wmb de ultieme dresswatch:

7 likes

Nieuwe MeisterSinger in 38mm? Is ook in het blauw.

Tikkeltje sportief ook wel. Geen idee of dit onder dresser valt :upside_down_face:.

3 likes

Zodra er een lederen band op zit wat mij betreft wel.

Een dress watch is no date, punt uit! :grin:

2 likes

Op zich wel eens. Maar…

Hoe zou je dit noemen?

2 likes

Steel sports.

Maar, ik heb een no date diver, dat maakt het geen dress watch.

1 like

Hier gaat de definitie wel wat mank vind ik. Want die Longines zou ik dus nooit een sporthorloge noemen.

Leuk he die hokjes :yum:

2 likes

Is ook nergens voor nodig. Als men een knal oranje G-shock wil dragen bij een pak … go for it! :+1:

Het gaat om persoonlijkheid, niet om de ‘regeltjes’

3 likes


Iets van deze drie dan? 2x 38,5 mm en de moonphase is 40 mm. De tuxedo is bij een bekende juwelier in de aanbieding voor ruim onder 2k nu.

5 likes

Deze is mooier dan de remake.

1 like

Je draagt wat je mooi vindt. Ik draag nooit een mantelpakje of een jurk en toch draag ik ‘dresswatches’. Die gaan dan wel door voor herenhorloge dus die kunnen niet bij een mantelpakje.
Stel dat ik dat wel droeg, met naaldhakken eronder, zou ik vermoedelijk mijn kleine presage dragen. Dat dan weer wel.

4 likes

Ik ook niet.

Wel compacte horloges!

9 likes

Die Cartier kan goed bij een mantelpakje.

4 likes

Voor mij ook de perfecte dresser. 38mm om 17 cm pols.

20 likes

Kan gewoon.

2 likes