Russisch virus.
Over virussen wordt zo nu en dan hier op het forum wel meer geschreven.
Veelal gaat het dan om het bekende “Seiko-virus” dat al menig forumlid tot slachtoffer heeft gemaakt.
Een remedie tegen dat virus is er niet, behandeling is zuiver palliatief, alleen de pijn kan wat worden verzacht.
Een virus waar veel minder vaak over wordt geschreven maar dat hier, als je het forum leest, al menig forumlid heeft geïnfecteerd is afkomstig uit Rusland.
Zoals bekend kunnen virussen in de loop van de tijd muteren, reden ook waarom behandeling zo moeilijk is.
Ook de verschijnselen variëren van virusvariant tot virusvariant.
Het huidige Russische virus is nauw verwant aan het Russische griepvirus dat al in 1889 wereldwijd veel slachtoffers veroorzaakte
De kranten schreven er toen ook over, zoals hier Le Petit Parisien.
Dat virus toen was deze variant:
Het virus was dus dodelijk.
De huidige variant is dat niet, maar veroorzaakt wel vreemde verschijnselen, zoals ondermeer:
-een onbedwingbare drang om russische klokjes te kopen
-die klokjes dan te gaan bewerken (“modden” heet dat in vaktermen)
-soms worden horloges zelfs begraven of in vijvers geworpen, maar vervolgens worden ze dan toch weer opgevist.
Dit is de variant, de verschillen en overeenkomsten met het russische oervirus zijn duidelijk te herkennen.
Ook tegen dit virus is tot nu toe geen remedie en net als bij de Japanse variant kunnen alleen de verschijnselen tijdelijk worden verzacht door (weer) een Rus aan te kopen.
Gelukkig zijn deze Russen via het Internet gemakkelijk aan te schaffen en vaak voor erg weinig geld.
Nieuwe, direct af fabriek, en oudere via de Baai, die dan vaak wel al door de distributeur zijn ge-prémod.
Ook ik ben besmet met dit virus, heb de laatste tijd ineens een paar Amphibians aangeschaft.
Maar het hielp niet, dus vandeweek opnieuw gezwicht.
Deze is beslist niet dodelijk voor de portemonnaie geweest, de kosten aan postzegels bedroegen een veelvoud van de koopprijs.
Hier een foto van de aanschaf, achterop staat tekst die kennelijk als “bijsluiter” fungeert.
Deze maand is het weer griepprikmaand.
Ik val duidelijk in de doelgroep.
Hoop dat de nieuwe cocktail ook tegen het Russische virus zal werken.
Maar ik vrees nu al.