Dan verkoop je een deel van je collectie om eens iets anders te kopen.
Zit je al maanden in je kop om een 16570 te kopen met zwarte wijzerplaat.
En dan…
1 commentaartje die me weer hevig doet twijfelen:
’
“Wel een beetje saai he?”
Ik weet dat de Exp II minder goed plakt op foto’s dan in het echt. Maar toch. De twijfel: Wat is er nog voor anders te krijgen in dit segment?"
Dus mijn vraag: Bevestigen jullie mijn twijfel en indien ja, welke zou jij kopen?
Vereisten:
-max 42mm
-Eens iets met lume die lume blijft en geen tritium.
- Sportief maar toch elegant. Hij moet niet onder een kostuum passen, maar mag niet misstaan onder een hemdje
- Chrono mag (ben sterk van plan om een Tudor Heritage Chrono Blue erbij te halen)
- Speedy vind ik een saai horloge (een heidens geloof I know)
- Een Sub vind ik een saai horloge ( idem)
- Geen TAG, intense haat voor post1985 “Heuer”
- Voor deze prijs mag het doosje en de papieren er nog bij zitten
Eens geen vintage.
Een combo van twee horloges mag ook altijd! Ik denk om nog eens terug een mooie datejust te halen in een gek kleurtje als sportieve dresser.
Shoot!
2 likes
Ik heb er eentje in 42mm met witte wijzerplaat (216570). Niet twijfelen, is een topper. Een van de weinige waarbij ik iedere keer dat ik hem in de bank ophaal weer denk “Waarom ben ik hem niet sneller gaan halen”…
Ben geen Rolex Fanboy maar deze is echt gewoon een prachtig horloge. Niks saai aan.
De 216570 Polar vind ik ook enorm geslaagd. De zwarte iets minder om de een of andere reden.
Daarom een 16570.
2 likes
Ik vind de witte plaat veel knapper en minder saai dan de zwarte.
1 like
Inderdaad een 216570 Polar is nooit saai !!

7 likes
Inderdaad. De keuze draait dan eigenlijk tussen een 216570 Polar en een zwarte 16570.
Echter denk ik niet dat de 216570 Haalbaar is voor 4.5?K met BnP denk dat ik eerder rond een 5.1 zit dan niet?
Zie je de reden dat ik twijfel dus
Zou ze eigenlijk eens alletwee aan moeten hebben.
Niet klaar 
1 like
Ik heb hetzelfde dilemma gehad. Uiteindelijk een Rolex polar gekocht echter ook weer snel verkocht.
Uiteindelijk gekozen voor een jaeger lecoultre master compressor geographic (dualmatic, memovox etc ook gaaf)
Mijn inziens een goede verhouding tussen presence, formaat, uitstraling en sportiviteit.
Ben er nu al 2 jaar content mee!
Photobucket is nu down dus kan geen foto meeposten.
Succes met de zoektocht (de "hunt"vind ik het leukste, bezit van de zaak is het einde van het vermaak 
1 like
Prijs vergelijking tussen de 16570 en 216570 is zo te zien kleiner dan gedacht.
Mijn Heuer 980.006L is ook een 42 en die vindk ik helemaal niet te groot dus weer stof om over na te denken.
Een LNIB 216570 van een jaartje of 2 oud moet privé te halen zijn zo rond de 4.5K.
Een LNIB 16570 vinden is moeilijker zeker bij een 13 jaar oud horloge waar je toch nog een 500EU mag bij optellen voor een RSC service. En als je er al eentje vind zit je ook rond een 3.8K
Voor 700 EU meer heb je dan wel meer horloge lijkt me.
Ja 4500 voor een 216570 wordt moeilijk, toch eind November hier op HF nog een te koop voor 4950 …
Heb ook verschillende Heuers 844 gehad, kont aardig overeen.
Vind de 42 mm helemasl goed en draagt heerlijk confertabel om de pols.
1 like
Is op Chrono24 te vinden onder 4.500. Prachtig vind ik deze.

2 likes
Ik heb gewoon even Chrono24 bekeken en zie een LNIB met een jaar garantie staan van een handelaar voor 5200.
Zo weinig verschil tussen de prive en handelaarsmarkt bij deze 216570s?
Het is mijn eerste dure ‘nieuwe’ horloge die ik ooit al heb gekocht dermee.weet ik echt niet veel van de prijsverhoudingen.
De vintage markt van ‘dure’ horloges ken ik net iets beter 
Heb de mijne iets boven de 5K betaald met doos en papieren, bij Joaillerie Royale aan de Louizalaan. Is een beetje een foefelaar maar heeft soms wel mooie stukken.
Blijkbaar toch niet oplettend genoeg geweest want onlangs wees @vierport me op een klein puntje in de wijzerplaat dat me nog nooit opgevallen was… ach, ik heb er mee leren leven, het blijft even mooi 
Gewoon die zwarte 16570. Is heel niet saai maar echt een prachtig horloge!
(wel met SEL band, al is het maar voor het gevoel)
1 like
Mooi compleet setje op MP…
4.5k is idd net iets te weinig voor een 216570. Ook zie je dat deze grijs in prijs omhoog zijn gegaan. Had er zelf eentje gezien bij LocalTime welke nu 150 EUR duurder is. 5.5k komt eerst.
Zou gewoon gaan voor de 16570. De polar vindt ik persoonlijk het mooiste maar dat weet zo onderhand iedereen hier wel 
http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1014841946-rolex-explorer-ii-staal-16570-compleet-2006.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr