Het Timex design, maar niet de Timex bagger kwaliteit

Mijn eerste horloge kopen als een horloge leek blijkt nog best lastig.
Eigenlijk heb ik vooral simpel advies nodig voor iemand die nog nooit een horloge heeft gekocht, maar ik zal ook nog wat specifieker zijn. Misschien is er wel iemand die precies weet wat ik nodig heb.

Ik ga in april naar Scandinavië, backpacken om precies te zijn. Nu leek het me handig als ik dan een mooi horloge heb want als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel de tijd kijken op mijn mobiel.
Dus ik ben op zoek gegaan naar een horloge. Mijn vereisten:

• Zo simpel mogelijk, alleen de tijd
  • Klein/dun genoeg dat het niet in de weg zit, maar ook nog makkelijk te lezen is
  • Zwem waterdicht
  • Leren armband
  • Misschien iets van verlichting
  • Zo accuraat mogelijk voor onder de 100 euro
  • Oerdegelijk

Toen ik op bever.nl aan het zoeken was naar uitrusting kwam ik er achter dat ze ook horloges verkochten. En ik ben meteen verliefd op een Timex.
Bijna had ik hem meteen besteld, maar naar even zoeken kwam ik er achter dat Timex de laatste jaren design voor kwaliteit heeft laten gaan en op hun eigen site krijgt het horloge maar 1.5 van de 5 hartjes (hun manier van reviews weergeven).
Er is van alles mis mee, de horloges gaan vaak al kapot na een maand.

Nu ben ik op zoek naar dat horloge, alleen dan degelijk. Maar ik weet dus niet waar ik moet beginnen. Honderden horloge merken. Prijzen van boven de honderd euro lijken meer een standaard dan een uitschieter. Geen overzichtelijke lijsten wat goede merken zijn en welke niet.

Dus mijn vraag/conclusie. Ik zoek de beste prijs/kwaliteit in horloges. Iets wat degelijk is en zonder poespas. Bepaalde merken die goed bekend staan, maar niet omdat ze alleen maar horloges maken van boven de duizend euro. Misschien bepaalde budget series van een goed horloge merk.
Maar wat ik eigenlijk zoek is dit design:

Alleen dan betrouwbaar en accuraat.

PS: Ik weet dat de Timex maar spatwaterdicht is, maar ik neem aan dat ik compromissen moet sluiten met dit budget.

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!

Gewoon een Timex kopen en je inlezen met andere reviews erbij

1 like

Seiko heeft een heeeek goed alternatief! Volgens mij is het een Seiko 5 military.

Even snel gekeken. Jep, makkelijk haalbaar voor 100 euro nieuw. En ook nog eens een automaat :).

2 likes

[URL=http://s183.photobucket.com/user/waspy_bucket/media/5ds.jpg.html]

[/URL]

1 like

Deze Casio Forester 100 meter waterresist
en backlight verlichting iets meer dan € 35,-

https://youtu.be/1tU9gXdZ-vE

1 like

Ik heb een hoop gelezen over Timex. Hun oude horloges waren goed, maar de nieuwe blijkbaar niet meer :confused:

Ja, militaire horloges was ik ook naar aan het kijken maar had ik nog geen goede kunnen vinden. Dit ziet er echt super uit! Deze ga ik vergelijken met een paar van de andere opties die mensen geven. Dankje!

Vreemd, ik koop al jaren Timex en het enige waar ik me aan erger is
dat de secondewijzer niet altijd gelijk met de markers loopt,
oerdegelijke fieldwatches mooie verlichting, eigenlijk nog nooit reviews gelezen waarin ze het bagger horloges vinden, ook de nieuwe niet.

1 like

Ietsje minder mooi design, maar voor 35 euro :heart_eyes:
Ik ga hem vergelijken met de andere!

Dat is dezelfde Seiko waar Roelkakboel het over had toch? Die vind ik erg mooi. Die andere ietsje minder mooi, maar looks staat op de tweede plek als hij alle andere vakjes aanvinkt. (Dat hoor je vast niet vaak op een horloge forum haha)

Misschien toch nog overwegen dan. Alleen dat specifieke horloge ga ik zeker niet kopen. Er waren al een paar mensen waarvan de stelknop er van af was gevallen :sweat_smile:

Dit is waarschijnlijk een hele domme vraag. Maar wat houdt een automaat precies in? :flushed:

Ik probeer ff wat de grens op te zoeken, wat vind je hiervan ?
Ø 47mm

De dealer heeft overigens zelf niet door dat deze klok net als Timex wijzerplaat verlichting heeft,
die dealer beschrijft alleen dat de wijzers een laagje lichtgevende verf hebben … deze klok heeft dus beiden. € 75,- ( 50m WR )

1 like

Mooi, maar ik heb andere horloges (vooral de Seiko 5 militairy) gezien die dit horloge een beetje in de kou laten staan.
Ik hou namelijk vooral heel erg van beige backplates. En 100m WR is ook geen overbodige luxe in Noorwegen.
Op het moment zoek ik iets wat de Seiko overtreft, maar ik weet niet of dat wel mogelijk is. :yum:
De verlichting is het enige nadeel aan de Seiko die ik zo zie. Dat en een leren band, maar die kan ik natuurlijk zo omwisselen.

1 like

Een automatisch horloge is een mechanisch horloge (dus geen quartz met een batterij) dat z’n energie haalt uit beweging. Horlogeliefhebbers hebben vaak een voorkeur voor mechanische horloges. Een van de vele mysteries van het heelal. :grinning: Ze zijn (veel) minder nauwkeurig, gaan eerder stuk en onderhoud is vaak duurder.

1 like

Casio, Orient, Citizen en Seiko zijn de beste merken die je gaat vinden onder € 100.

2 likes

O nee, ik was net zo enthousiast over de Seiko 5 Militairy maar dit klinkt als slecht nieuws :pensive:
Wat moet ik denken bij minder accuraat? Dat hij een minuut verloopt op een jaar, of zou ik hem elke maand moeten bijstellen?

En het kapot gaan zal wel meevallen toch? Dat is een laatste wat je wilt in een militair horloge neem ik aan :yum:

Ligt eraan. Ik geloof dat de standaardafwijking (de marge waarbinnen ie mag lopen) +/- 20 seconden perdag is. Een quartzhorloge is vele malen meer accuraat. Maar die Seiko uurwerkjes kunnen behoorlijk precies worden afgesteld, hoor. Ik heb er die amper 1 seconde afwijken. En een Rolex van 6.000 Euro doet dat niet beter.

1 like

Ik heb vorig jaar een Seiko Aviator gekocht bij Rob van @Monsterwatches en ik moet zeggen naar volle tevredenheid. Er is ook een model met een beige wijzerplaat. Vraag hem maar eens!:grinning:

1 like

Oh en die ‘militairy look’ zegt helemaal niets. Een mechanisch horloge is gewoon een stuk schokgevoeliger dan een quartz. Als je er een keer een open ziet (en dus het uurwerk kunt bekijken; Google maar eens), dan begrijp je waarom. Het is gewoon een heel klein, ingewikkeld machientje en niet een printplaatje (quartz).

1 like