Het Timex design, maar niet de Timex bagger kwaliteit

@Blauwvinger Beetje aan de dure kant voor mij als ik de prijzen zo zie. Maar dit geeft me wel een andere vraag. Waar kopen jullie horloges? Ik krijg telkens amerikaanse websites die niet naar Nederland verzenden :confused:.

@TagEd Ah balen, ik dacht echt dat een horloge voor militairen was die ze ook op de consumenten markt hebben uitgebracht. Aan de look heb ik niets. Misschien toch maar weer even verder zoeken dan.

Dan moet je hem zeker even contacten. Want ik vind €80,00 helemaal niet zo veel nl. (heb ik betaald in september)

1 like

Ik zou je adviseren om voor je trip naar Scandinavië een Casio G-Shock te kopen. Niet met het door jou aangeduide design, maar ongeveer het taaiste horloge dat er is. Kan meer aan dan jij, ideaal voor outdoor activiteiten. Nadat je terug bent, kan je dan gaan nadenken welke mooie klok je koopt, kan dan ook een mechanische zijn en misschien minder water resistant.
Succes met je keuze (en de trip).

1 like

Ah de Nokia 3310 van de horloges. Dat zou zeker de trip overleven. Ik ben alleen dan wel weer zo stom dat ik ook wel iets moois aan mijn pols wil hebben hangen :yum:

2 likes

Ik zag zo gauw alleen maar prijzen van >120. Ik zal hem eens een berichtje sturen!

Voor het geld ga je weinig beters dan de Seiko vinden, maar ben benieuwd! Succes!

Geen redenen om hem te laten liggen. Een seiko 5 uurwerkje kost echt geen drol en gaan echt 10 jaar mee zonder onderhoud. No worries. Nauwkeurigheid is +/- max 10 seconde per dag.

Ja, ik heb er even over nagedacht. Maar dat gaat hem worden denk ik! Alleen nu nog een plek waar ik hem kan kopen :confused:
Eerst maar eens een berichtje sturen naar de enige echte Rob of hij er 1 heeft :yum:

1 like

De kleine Seiko 5 military is maar 5 ATM water dicht.
Dat is genoeg voor een regenbui maar verder niet.
De Big military is 10ATM ( 100 meter ), daar kan je gerust het water mee in.
Ik heb hem ook als dagelijkse beater.

Maar een echte aanrader is een Casio Worldtimer, 10 year battery en 100 meter waterdicht.
Voor een paar tientjes en bomb proof natuurlijk.

( mouse over voor het type nummer )

Goeie reis!

Grt.

Welkom! En ik snap wel wat je bedoelt. Bij mij gaat er de laatste jaren telkens een g-shock mee, terwijl er momenten zijn dat ik het ontwerp net wat te… Special forces/sporty uit vind zien.

Toch gaat m’n voorkeur uiteindelijk daar naartoe, vanwege de betaalbaarheid, functionaliteit en degelijkheid. Als je kijkt wat een militair om de pols heeft, zal dat 8 vd 10 keer een g-shock zijn.
En het hoeft geen digitale rekenmachine te zijn. Er zijn genoeg modellen met wijzers.
Deze 2 heb ik o.a.

Persoonlijk wil ik wel een model dat werkt op zonne-energie, zodat je niet met een leeg batterijtje komt te zitten, en daarnaast met zender gestuurde tijd zodat ie altijd goed loopt.

Maar die casio forester lijkt me een degelijk budget horloge. Die knop voor het lichtje oogt iig een stuk robuuster dan het kroon vd timex. Maar ik vind het design vd timex ook veel mooier.

En betreft de seiko big military… Das wel een value for money automaatje en is er ook in beige. Met een zwarte wijzerplaat vind ik het een redelijke kameleon. Zet em op een net leren bandje en hij oogt behoorlijk anders dan wanneer ie op een stoffen nato bandje of rubber zit.
En ja, het mag dan minder nauwkeurig en gevoeliger zijn dan een Quartz horloge, maar het heeft zo z’n charme. Persoonlijk zou ik em niet op reis nemen als je wat avontuurlijkere dingen (bergklimmen, wild water rafter, etc.) mee gaat doen op reis. Maar anders denk ik dat het een klokje Is waar je veel plezier van zult hebben.

De kleinere military vind ik mooier zonder die rand op/om de wijzerplaat, maar Is zoals gezegd 50m water bestendig. De 1 zegt dat je er niet mee kunt zwemmen, Seiko zegt zelf weer van wel.

www.seikowatches.com/support/faq/water.html

Alleen snap ik dan weer niet waarom je er dan niet mee zou kunnen baden? Grote temperatuur verschillen wellicht.

Veel succes met je keuze en ben benieuwd wat het gaat worden!

De beste tips zijn inmiddels al genoemd:
G-shock voor degelijkheid/prijs
Seiko/Citizen/Orient voor looks+kwaliteit+prijs (zowel mechanisch als quartz)

Maar iets wat nog niet genoemd is verdient misschien wel je aandacht. Het is een echte liefhebbersklok, mechanisch en uit een land dat niet bekend staat om zijn nauwkeurigheid. Toch wordt dit klokje vaak vergeleken met bijvoorbeeld een kalashnikov. Ik heb het over de Vostok Amphibia. Dit duikhorloge is 200m waterdicht (echt waterdicht), kost geen drol (vanaf ± 50,-) en wordt al tientallen jaren in verschillende vormen geproduceerd.
Zowel nieuw als uit het sovjet tijdperk kunnen dit erg nauwkeurige klokjes zijn die een flinke klap kunnen hebben. Google er maar eens wat over.

Mocht je je budget trouwens verdubbelen dan komen ISO-gecertificeerde duikhorloges in beeld als een Seiko SKX007/9, Seiko Monster, Orient Ray of Citizen NY0040. Stuk voor stuk hele serieuze, degelijke klokken die iedere verzamelaar wel een keer gehad heeft en waar je je absoluut geen buil aan zal vallen.

Mocht je liever geen japans of russisch willen, maar echt zwitsers, dan zou ik een Swatch Scuba oid nemen.

Zelf heb ik overigens ook twee Timex horloges gehad, en dat zijn prima klokjes (beide nieuw voor 50,- van ebay) en voor dat geld prima. Maar ik zou er niet mee gaan zwemmen.

Samenvattend: omdat je graag een gelige wijzerplaat wil raad ik je deze aan (Citizen NY0040):

In het donker ziet die er dan zo uit: :smile:

Hoe dan ook succes met je zoektocht!

1 like

Ik waardeer Casio altijd boven Timex. Bij Timex heb je veelal base metal kasten, terwijl bij Casio meestal rvs (mits je een G-Shock o.i.d. koopt, daar zit veel plastic aan). Casio heeft ook vaker 110 meter WR en last but not least, volgens mij zijn Casio’s door de bank goedkoper.

Mocht je trouwens echt geen mechanisch horloge willen en de Swatch voelt teveel als speelgoed, dan zou ik een Casio MTD-1010 nemen, kost ook niets, is ook een echte duiker. En iets duurder kwam ik nog een Scurfa Diver One tegen, ook leuk en veel horloge, maar wel weer een verdubbeling van je budget.

Of, solar: Verkocht: Citizen Promaster BN0151-09L

1 like

Tikfout, 100 m uiteraard.

Officieel is dat zo, mijn zoon heeft regelmatig met een Casio gezwommen; WR 50… Geen condens!

Er is nog veel gereageerd! Ik heb een mailtje naar Rob gestuurd, die wees mij ook even uit op het feit dat de Seiko 5 Militairy maar wr50m is en dat de Big Militairy misschien een goede vervanger zou zijn.
Nu begin ik weer enorm te twijfelen, hij ligt buiten mijn budget (alhoewel die iets flexibeler is geworden). Maar naast het budget is hij ook weer een stuk groter. Ik vind het niet alleen minder mooi, maar het lijkt me vooral onpraktisch, misschien moet ik maar eens een horloge passen die dezelfde grote heeft om een echte conclusie te trekken.

@drex Zo als je hierboven leest twijfel ik een beetje. De casio’s zijn natuurlijk de ultieme budget, post-apociliptische nokia’s van de horloge wereld, maar ik wil toch echt een mooie analoge. Dat is 1 ding wat ik zeker weet haha :yum:

@marnixmoed Te special forces design, dat is een perfecte beschrijving.

Precies dit, het horloge is ook niet speciaal voor mijn reis. Ik wil hem eigenlijk gewoon elke dag kunnen dragen. ^^

Dit is ook altijd iets waar ik me aan geërgerd heb. Sommige wr50m horloges kan je mee gaan snorkelen en overleven meerdere orkanen als het moet. Andere verzuipen onder de douche. Dat is wel een beetje de reden waarom ik voor de zekerheid toch maar een wr100m ga nemen denk ik, die kans wil ik niet nemen in het natte Noorwegen :grin:

@Zbignjew
Ik voel me een beetje stom dat ik al deze goede suggesties zo afwijs. Het zijn allemaal goede en gave horloges, maar sinds ik het design van die Timex heb gezien ben ik verliefd en denk ik niet meer aan veel anders. Ik ben blijkbaar niet zo’n horloge slet :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Dit zal jammer genoeg niet gebeuren in de nabije toekomst :pensive: :stuck_out_tongue:

Dit gaat dus ook heeeel ver over budget, wel een tof horloge. Bedankt voor al je suggesties, die Vostok ga ik zeker onthouden als ik een keer een goedkoop duikhorloge zoek :smile:

@James_T_Kirk Ja Casio’s zijn eigenlijk niet te verslaan op budget gebied. Toch zoek ik ook een horloge dat ik na mijn reis gewoon onder een overhemd kan dragen haha!

@anon50762135EV Oeh kreeg even zwakke knietjes toen ik hem zag, maar toen ik de prijs zag was ik weer oke :stuck_out_tongue:

Zo dat was iedereen weer volgensmij. Om samen te vatten:
Ik zit te twijfelen over de Big Militairy door de prijs maar vooral de grootte, ik moet even een horloge passen met hetzelfde formaat denk ik.
Casio’s: Ik snap het, ze zijn goedkoop, super goed waterdicht, lopen op quartz dus lekker nauwkeurig. Alleen het design is iets waar ik mezelf echt niet overheen kan zetten. Ik wil dit horloge waarschijnlijk de komende paar jaar dragen dus het design is redelijk belangrijk :relaxed:

Ik ga maar eens op zoek naar een horloge van 42mm om te passen, ik laat wel horen hoe dat gaat ^^

1 like

Prime da luxe!

Plus ( vul maar in ) …

Correcte tijdwaarneming hoeft zeker niet in de kluiten te lopen.
And thats that.

Greetz bro!

Oh bijna vergeten. Aevig (Nederlands merk met Noorse naam, Aevig betekent ‘eternal’). Hebben een quartz field klokje met prachtige beige plaat.

1 like