Het Timex design, maar niet de Timex bagger kwaliteit

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Dus je wilt budget / kwaliteit / en ook draagbaar bij normale bezigheden / 100m WR .
wat vind je hiervan ?

€ 50,- / alles stainless steel / 100m WR / goede lume / quartz.
dan koop je er voor outdoor activiteiten een Nato bandje bij
en voor je dagelijkse bezigheden hou je hem op staalband.
( die staalband is overigens met solid links en solid endlinks )

grt. Gerard

1 like

En die Casio’s zijn er volop, zelfs in de sales rubriek!

Hoi Jaap, hij had al aangegeven dat z’n budget rond 100 euro ligt, nu ie het iets flexibeler heeft gemaakt. Daarnaast lijkt het niet een vakantie horloge voor even te worden, maar iets wat ie jaren erna nog wilt kunnen dragen.

Denk dat ie daarom een afgewogen keuze wilt maken. Niet iedereen Is zo wis als wij dat ze flipperen (jij?), horden (ik?), of gewoon een paar horloges naast elkaar hebben.

1 like

4 likes

Ja, maar ik kan me ook voorstellen dat niet iedereen veel vd designs van Japanse horloges zo mooi vinden.

Maar misschien dat deze in t straatje passen
https://www.google.nl/imgres?imgurl=http://i562.photobucket.com/albums/ss68/rickerstickers/P1000793-1.jpg&imgrefurl=http://www.network54.com/Forum/446505/message/1285043182/Wearing%2Bthis%2BCasio,%2BMilitary%2Bstyle,%2Bwhilst…&h=546&w=799&tbnid=LlDcf1r7i8oiHM:&docid=Fhx2wDhn7Ey19M&ei=zO6UVvK3GIS8PKLcn-gE&tbm=isch&client=ms-opera-mobile&ved=0ahUKEwjyzZnGoKTKAhUEHg8KHSLuB00QMwhgKDwwPA

Hoewel ik ze.tussen.military casio vond, weet ik niet hoe wr ze.zijn.

Bedoel je de orient van candide? Ik weet de prijzen niet, maar blijkbaar vind ie 120 niet weinig voor een horloge en hoopt ie iets te vinden dat ie echt leuk vind om ook dagelijks te gaan dragen.

Maar als ie een klokje wel helemaal geweldig vind, zou ik ook niet bezuinigen op een paar tientjes verschil.

Ik denk dat er wel forumleden over het land verspreidt zijn die een seiko big military hebben. Misschien dat je het bij hen om de pols mag proberen, want
1 elk klokje valt anders om verschillende polsen. Veel hangt ook af van de lengte en vorm van de lugs (“pootjes” waar het bandje tussen zit).
2 je zult dit model niet snel in de winkels tegenkomen om daar te proberen/kopen. Volgens mij Is het een buitenlands model.

1 like

5 likes

Die Aevig lijkt me ook geen gekke keuze. Mooie afmetingen en als ik zo lees dat op tijd lopen heel belangrijk voor @Hebury is dan zou ik voor een quartz gaan.

1 like

Hoi Hebury, ik heb je zojuist een prive-bericht (pb)
gestuurd, waarin ik e.e.a. voor je heb uitgelegd.
JurgBoomstra
:wave::smiley:

Eigenlijk wel ja. Hoe veel leuker ik persoonlijk een mechanisch horloge vind, moet ik toegeven dat een quartz horloge praktischer Is. Nauwkeuriger, kunnen wat meer hebben, en hoef je geen rekening te houden met de relatief korte gangreserve.

Wel eens heads-up met horloges met een zwarte kast. Ik vind ze erg stoer, maar baal als er een kras op komt. Dan valt de metalen streep erg op.

Misschien dat dit de geborstelde stalen een optie kan zijn?

Overigens vind ik de tint v die candide liet zien wel mooier.

2 likes

O jee, er gebeuren allemaal wat aparte dingen. @JurgBoomstra zet mijn topic voort op een een andere pagina? Kan iemand mij uitleggen wat hier het praktisch nut van is?

@SuperC Het zit zo: Ik verdien geen bakken met geld (6 euro per uur om precies te zijn) en een hoop van mijn geld gaat al op aan andere uitrusting voor mijn reis. Het verschil van 20 euro is voor iemand die een vaste baan heeft natuurlijk niets, maar voor mij is het een dag langer op reis kunnen. Als ik met al mijn spullen 20 euro over budget ga zou ik waarschijnlijk 3 weken minder lang reizen om het in perspectief te zetten.
Daarbij is het niet alleen de 20 euro, als ik voor 20 euro meer alles heb wat mijn hartje begeert dan zou ik het meteen betalen. Maar de Seiko Big Militairy is eigenlijk gewoon te groot. Dat plus 20-30 euro meer betalen dan ik had verwacht was een beetje de druppel zeg maar :smile:

@anon50762135EV
Misschien heb je zojuist mijn horloge gevonden kwijlt
Ik ga even koekeloeren hoe groot die is hoor.

@Carpe_tempus
Ik ga heel gemeen zijn en zeggen dat dit het horloge is dat ik dus precies niet zoek :flushed:
Om mijn mening te onderbouwen:
Ik heb een hekel aan ijzeren armbanden, ik weet niet waarom maar ik heb het nooit fijn gevonden om te dragen. Nu kan ik die gewoon verwisselen, dus is dit niet het grootste probleem.
Hij lijkt niet groot op de foto (ik kan zo het exacte model niet meteen vinden). Maar de knoppen lijken dan zeker weer wel te groot.
Ik vind de overdreven groen lichtgevende delen niet mooi.
Ik vind de witte wijzerplaat niet mooi.
Het heeft teveel dingen die ik nooit gebruik/nodig heb. De enigste extra functie waar ik op horloge gebied tot nu toe gecharmeerd van ben is een Flyback Stopwatch :smile:
En er missen cijfers, ook een persoonlijke ergenis die ik heb opgelopen van klokken zonder cijfers. (deze valt wel mee, maar het is een reden :stuck_out_tongue: ).
Dus bedankt voor de suggestie maar een duidelijke nee op het horloge :sweat_smile:

@algemeen/iedereen
Er hebben ondertussen zoveel mensen gezegd dat Timex een goed merk is dat ik begin te twijfelen aan mijn eerste keus :flushed: En stiekem een beetje spijt dat ik Timex bagger heb genoemd.
Máár, die Aevig die iedereen post is heel heel heeeeel mooi in mijn ogen. :3
De Big Militairy is me een beetje te groot ben ik bang.
Het quartz tegen automaat is voor mij een beetje om het even als ik het zo hoor. Ik denk wel dat het ieeetsjes meer leun naar een quartz vanwege de accuraatheid, robuustheid en de prijs. Maar stiekem ben ik ook wel een beetje een sucker voor zo’n mooi in elkaar geprutste automaat, dat is wel iets waar ik over zou beginnen op een feestje haha :smile:

Meningen over Aevig?

1 like

Ik heb i.d.d. een mening over de Aevig Corvid, ( als eigenaar van dat ding )
het ontwerp is leuk / uniek., de kwaliteit is matig
de “super luminova” is niet zo super, de secondewijzer tikt naast de indexen, het kastje voelt goedkoop aan, de bijgeleverde groene Natoband is voorzien van een mooie gesp/nylonband, maar de
verhouding tussen de beugeltjes de lengte van de band de extra flap en de gaatjes is niet mijn ding, mogelijk zou deze band op een groter horloge beter passen, de kleur vd wijzerplaat is bijzonder maar laat zich slecht combineren met div. kleding.

mogelijk dat de Zwarte PVD Corvid of de automaat ( is die er al ? )
net wat meer afleesbaar is en wat meer solide aanvoelt.

Afgezet tegen wat ie kost ben ik dat niet met je eens. Weet jij een substantieel beter klokje voor 125 euro?

Afgezet tegen wat ie kost ben ik dat niet met je eens. Weet jij een substantieel beter klokje voor 125 euro?

breek me de bek niet open, voor € 125,- weet ik wel een stuk of 10 / 20 betere.

Kommaarjonguh…

om te beginnen heb ik hierboven al een € 75,-Casio illuminator
en een € 49,-Time force Chrono geplaatst,

en desnoods heb ik nog een zooitje van rond de € 50,- die qua afwerking en nauwkeurigheid of complicaties er met kop en schouder bovenuit steken … ( waaronder Timex :grinning: )

7 likes

True true en nog eens true.

1 like