Het verhaal achter de relaunch van de Rolex Air-King

Mooi artikel over de relaunche van de Rolex Air-King

Telling stories: the Rolex Air – King

.

.

Hans Wilsdorf, founder of Rolex, in 1942.

-> Artikel

1 like

Beetje kermisklok met rare wijzerplaat?

7 likes

Haha JIJ zegt ut… :slight_smile:

En een binnenring volgestampt met “rolexrolexrolex”.
De ontwerper ging helemaal los.

2 likes

Vind hem ook niet mooi. De Airking was altijd een leuke instap Rolex. Deze is wellicht wat hipper. Maar ik blief het niet.

2 likes

Ik vind hem wel leuk eigenlijk. De wijzerplaat doet een beetje denken aan een kilometer of toerenteller waardoor hij lekker sportief overkomt.

1 like

Lijkt wel een beetje op een stopwatch. :rolling_eyes:

Ik vind de kleuren erg mooi. Gouden kroontje met de groene accenten staan in mijn ogen prachtig.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

4 likes

de cijfers op de wijzerplaat storen mij mateloos…

4 likes

Veelzeggend:

Uiteraard volgt dan nog even de verwijzing naar de uitspraken van George Kern over de introductie van de nieuwe Portofino’s, maar dit is dus een breder iets binnen de horlogeindustrie.

1 like

Ik vind de cijfers lelijk en niet logisch, na tien komt drie, enzovoorts. Ook lijkt de kleurstelling met het logo eerder passend als uithangbord van rolex bij een tenniswedstrijd dan op een dial.

2 likes

Zou het geen relaunch zijn ?

2 likes

Dat heet ‘Marketing’ :thumbsup:

1 like

Eh… dat is toch bij vrijwel alle Rolex’en? Mijn Subc heeft het ook, maar zie je vrijwel niet doordat de ring in een hoek van 90 graden op de dial staat. Overigens vind ik het zelf wel een leuk detail, aan de onderkant van de ring staat tevens het serienummer van je rolex gegraveerd.

Maar dat verhaal van RobertGerard lees ik denk ik maar niet. In mijn hoofd is de hernieuwde Air-King ontstaan tijdens een avond keihard zuipen bij het Rolex HQ.

3 likes

Helemaal gelijk, de e moet weg, thanks!! :slight_smile:

1 like

Ik vind het helemaal niks

2 likes

Ik vond hem in het echt veel beter meevallen. Lekker sportief. Ik denk dat op een klein fotoplaatje het veel drukker oogt.
Beetje zoals bij die Citizen Nighthawks.

De nieuwe Rolex Air-King is gebaseerd op de door Rolex gemaakte klokjes die in de Bloodhound SSC zitten.

https://www.rolex.com/science-and-exploration/bloodhound.html

1 like

Ik heb wel iets voor de gravures in de binnenring.