Klopt, en dat het voor het brede publiek werkt is ook prima. De merken zijn er natuurlijk vooral om geld te verdienen, investeerders en medewerkers doen het ook niet voor niets.
Ik verbaas me echter altijd over hoe ook leden hier vallen voor de (historische) connectie die een merk bij een horloge maakt.
Mijn eerste reactie op dit forum :). Ik moet even kwijt dat ik eerst ook dacht dat de air-king te druk was, maar laatst heb ik m kunnen passen en ik vond het een supermooi model!. De minuten indicaties komen in het echt redelijk fijn en niet zo opvallend wit over als op op de plaatjes.
Grappig dat je dat zegt. De Speedmaster was oorspronkelijk niet daarvoor ontwikkeld, maar voor races. Omega heeft de toelating door NASA zeer goed gebruikt en heeft het nooit over het oorspronkelijke doel.
Jammer dat ze het model geen andere naam hebben gegeven. Dit lijkt in de verste verte niet op hun Air-Kings van voorheen. En ben ook niet kapot van de dial, vooral de 3/6/9 ten opzichte van de andere cijfers is imho onaantrekkelijk. HODINKEE heeft er onlangs ook een artikel aan gewijd. https://www.hodinkee.com/articles/the-2016-rolex-air-king-reference-116900
Maar het is niet slechts het product.
Er hoort zoveel meer bij.
Een Cessna skyhawk, een luxe auto naar
de airstrip, cocktail after flighttime ect ect.
Het is een life style klokje, niet zo zeer om
er uren naar te staren op de sofa.
Werkelijk prachtig horloge!!
Sport wijzers, printed en witgouden indexen.
Mooie dikke kast zonder te groot te zijn.
Matte band!
Top uurwerk erin, verpakt in in een Faraday cage met dubbel caseback. Zelfde als de Milgauss.
Dresser maar ook sportief.
Knipoog naar het verleden, avation en racerij.
Veel techniek en perfectie voor een nette prijs vind ik, zeker in vergelijk met de Explorer € 6000,- list en de Milgauss 116400 € 7100,-