Heb het horloge bij binnenkomst in 2016 aangeschaft in een opwelling bij schaap & Citoen, heb het sindsdien in de kast gelegd en er niet meer naar omgekeken (eigenlijk spijt van de aankoop). Echter sinds een maand of twee heb ik hem toch maar uit de kast gepakt en een aantal dagen gedragen.
Tot mijn verbazing is het horloge me steeds beter gaan bevallen en is hij eigenlijk niet meer van mijn pols af geweest. Inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat het horloge me eigenlijk beter bevalt dan mijn Rolex Sub 116610LN. De meeste zullen me voor gek verklaren, maar toch vind ik het een beter dragend horloge dan de SUB en wel om de volgende redenen:
de SUB heeft flinke brede lugs i.t.t. de Airking
de SUB zie je echt overal, laats stond ik in de lift en zag ik er twee!!!
Een nieuwe Rolex anderhalf jaar in de kast leggen is en daarna pas verliefd worden, is dat nou hardcore WIS of juist het tegenovergestelde
Welkom op HF!
Heb de air king ook net aangeschaft. In het echt een geweldig mooi horloge! Zit fantastisch, maat is goed! Draagt goed bij casual of sportieve kleding, maar ook bij een net pak. Ik had geen enkele twijfel bij de aankoop. Voor mij een zeer positieve verrassing, deze Rolex.
Maar, vraagje, puur voor de beeldvorming, wat is nu precies de recentste technologische innovatie van Rolex, zeg ná de ontwikkeling van het quartz horloge?
Ik heb dit even gemist.
Noem eens wat… qua koploper in de wereld o.i.d.
Allemaal indrukwekkend, maar ik had een vraag over technische innovatie… en wat komt er van @RLC, een ad hominem… nuff said
Goed dat je je in het merk verdiept, maar een prototype met een centimeters dikke crystal die in een trog mag zakken … nee, geen technische innovatie.
Als je meer info hebt hoor ik het graag.
Rolex heeft nooit het doel gehad om innovatief te zijn, ze hebben als doel om te dienen als hulpmiddel in moeilijke / extreme werk omstandigheden om de juiste tijd bij te houden. Een Toolwatch die uitblinkt in kwaliteit o.g.v. accuratesse, daarbij niet afhankelijk is van een batterij, waterdicht is, etc. en uiteindelijk is uitgegroeid tot een luxemerk die heel herkenbaar blijft en juist weinig aan haar modellen zal veranderen. Ze zijn als merk dus vooral innovatief op eigenschappen die gericht zijn om onder extreme werkomstandigheden de juiste tijd bij te houden en zeer zeker niet op rariteiten.
Laten we als voorbeeld een koelkast nemen, die koop je om je producten koel te houden en niet voor technische snufjes die niet gericht zijn om je producten koel te houden zoals een TV in je koelkast of automatisch voorraad bestelsysteem.
@SybrenAnne ik denk als je op zoek bent naar innovatief beter een nieuw topic kunt openen met de naam: “Is de Apple smartwatch het meest innovatieve horloge?
Die zijn innovatief veel verder dan Rolex, alleen hebben die innovaties veelal niks te maken met het bijhouden van de juiste tijd.
Zie onderstaande link met filmpje voor wat extra informatie wat een Rolex nou zo bijzonder maakt.
Ik ging er eigenlijk van uit dat ‘het beste en belangrijkste horlogemerk ter wereld’ wel heel veel aan innovatie zou doen. Maar dat was gewoon een beetje domme aanname.