Het verhaal achter goodies

Dan loop je in mijn optiek voor ‘l@l’ :rofl:

1 like

Ik heb in een winkel gewerkt, andere sector, maar daar hadden we ook goodies.

Echter die goodies kregen we maar een keer in de zoveel tijd. Dus je moest als klant net geluk hebben dat je binnen kwam als we net goodies binnen hadden.
Daarnaast vanuit ons oogpunt lagen die goodies bij ons altijd in de weg. Vanuit de klant gezien is het misschien wel leuk. Maar wij hadden er ineens een doos met zooi bij die ruimte in nam waar we eigenlijk geen plek voor hadden. En die ook niks opleverde (verkoop door ons was verboden). Mijn baas ging echt geen grotere ruimte huren vanwegen de goodies van de vertegenwoordiger. Dus de goodies werden ook zo vlug mogelijk weer weggegeven om die doos weer kwijt te zijn.

Als klant moest je dus net op het goede moment binnenstappen. Sommige goodies gaven we gewoon weg. Andere waren dan wel gekoppeld aan een verkoop. Maar al kocht je voor een euro van dat merk dan kreeg je er een goodie er bij.

Wij hadden echt geen tijd en ruimte om die dingen te bewaren voor een eventuele liefhebber.

2 likes

Je kan deze ook gewoon vragen aan de hoofdzetel.
Destijds een nieuwe dolce gusto gekocht en m’n favoriete tas pastte er niet meer onder. Op internet liggen zoeken naar iets nieuws. Zo’n tinnen vintage mok leek me wel wat… Tot in zo’n mok van Oris tegen kwam, was juist uit gekomen als goodie.
Mailtje gestuurd naar de hoofd zetel en mocht een paar weekjes later m’n Oris tas met de ‘oris beer’ afhalen bij Slaets.
Was een mooie geste :blush:

6 likes

Het enige horloge wat ik gekocht heb bij een AD was een Longines. Toen ik bij aanschaf voorzichtig vroeg naar korting op de listprice gaf de verkoper aan dat dit er niet in zat aangezien omdat ze het model specifiek voor mij hadden moeten bestellen. Wel mocht ik een Baobab geurkaars t.w.v. € 100,- uitzoeken. In eerste instantie vond ik het een beetje vreemd maar mijn vrouw was er erg blij mee, wat het voor haar wat minder erg maakte dat ik heel het weekend naar mijn pols zat te staren :grin:

5 likes

Volgens mij heb je dan een deathwish. :slight_smile:

1 like

Sorry maar dat is mij 99 euro teveel voor een kaars.

6 likes

Daarom een perfect cadeau; zelf zou een ik zoiets niet snel kopen :slightly_smiling_face: Hij rook echt heel erg lekker, maar niet €100 lekker denk ik.

3 likes

Voelt voor mij toch alsof ik briefjes van €20 in de fik zie vliegen.

6 likes

Een foto van een pontiac, dat is wel een een slime zet van ze :wink:

2 likes

Op het goede moment de juiste mensen kennen of juiste model horloge kopen. Zo zal bij een jaarlijkse special edition waar vaak een grote presentatie aan vast zit iemand sneller uitgenodigt worden voor nieuwe lanceringen met daarbij de goodies.

Daarnaast als je mensen kent kan je via via gebruik maken van aanbod van merken om ergens heen te gaan en daar weer goodies te krijgen.

Tonnen uitgeven aan een bepaald merk via een vaste AD is denk ik het makkelijkst.

Dit vind ik wel een leuke goodie. Petten, shirts, poetsdoeken en pennen mogen ze van mij houden.

3 likes

Ik houd oprecht van de Vlaamse taal :ok_hand:

2 likes

Eens! Maar alles is relatief… Voor 99,99% van de wereldbevolking is meer dan 100 euro voor een horloge ook (veel) te veel :thinking:

Al moet ik zeggen dat ‘duurdere’ kaarsen X keer meer branduren hebben, dus per saldo stook je haast net zo veel geld op, en sommige ‘dure’ kaarsen ruiken echt zalig én lang

2 likes

Kan dit ook doorgaan als goody? :wink:

8 likes

Bij aankoop van mijn DJ vroeg aan de S+C medewerk of hij een travel pouch had voor waaneer ik op vakantie ging. Gaf hij mij deze “kleine” horloge doos van Omega :smiley:
Vind ik geinig. Ik geen probleem met een Rolex in een Omega doosje. Ik leg mijn horloge elke avond in waaneer ik ga slapen.

6 likes

Hoop dat ik deze krijg bij me onderhoud :smiley:

Ik vindt dit beter dan een goodie

1 like

Ik denk dat je teveel dubbele medeklinkers gebruikt.

Maar om je vraag te beantwoorden: Hoe kom ik er af? Ik houd niet van goodies. Of swag. Dus ik flikker altijd alles wat naar nutteloze branding merchandise neigt in de kliko, papier- of plastic-container al naar gelang het materiaal.

De enige reden dat ik horlogedozen bewaar is omdat mensen anders zo gaan zeuren wanneer je iets doorverkoopt.

Da’s dan weer prima. :+1: Dat is beter dan speelgoedjes, boekjes, petten of andere nutteloze reut. Zo zie je maar weer: Als het daadwerkelijk handig en discreet is maak ik een uitzondering.

Die mesjes zijn ook best leuk, ik moet het toegeven.

1 like

Je mag ze best op sturen naar mij :joy::joy:

1 like

Ik heb dus echt geen enkele vorm van Swag meer liggen, anders zou je een PB hebben gehad om naar je adres te vragen. Dat gezegd hebbende: Als ik ooit nog wat krijg zal ik hier vragen of men het wil hebben. :+1:

1 like