Tijdens een zonsverduistering met tegelijkertijd een stroom storing waarschijnlijk.
Jim Skelton .
Dat was de man die Invicta aan de man bracht in Amerika .
Een tellsell presentator .
Maar wel echt een super goeie .
Onmogelijk om geen bestelling te plaatsen als die kerel los ging over de pracht en praal van een echte Invicta waar je snel bij moest zijn omdat er nog maar 17 te koop waren .
Inmiddels houdt hij zich bezig met mijn #1 hobby .
High-end zakmessen . Maar nu dan wel in het hoogste spectrum .
Ik weet … het was geen antwoord op je vraag .
Maar het is iets iig .
Had Jim Skeltor dit merk (de naam) dan gekocht en naar Amerika gebracht? Hoe zit dit? Ja het is duidelijk dat hij betrokken is bij de Amerikaanse bekendheid, net zoals je aangeeft met messen. Maar was hij in die periode ook echt eigenaar?
Ik weet niet of het ontwerpen van een horloge op die manier gaat. Het lijkt mij eerder dat dit op de computer en via schetsen gaat?
Weet ik niet .
Volgens mij heeft hij er wel een paar ontworpen .
Weet dat die man een hele goeie tellsell verkoper was uit de tijd dat televisie het YouTube kanaal was om mensen te enthousiasmeren voor overbodige producten …
Just my 2 cents .
Had de USSR een “Royal Marine” ?
Aha nu begrijp ik wat je bedoeld.
Nou ik ben benieuwd wat voor horloge voor hen je gemaakt. “Royal Marine” is alleen een lijn die ze toen maakte. Was een suggestie wat mogelijk dat ontworpen horloge voor de USSR zou kunnen zijn.
Ik doe even overslaan…
Een reden waarom er zo weinig over de historie te vinden is kan ook zijn omdat er simpelweg weinig is bijgehouden.
Het orginele Invicta was een horloge merk zoals er in die tijd honderden waren in Zwitserland. Niet alle merken hebben nu eenmaal een rijk gedocumenteerde geschiedenis of eigen museum.
Ja en daarvoor is deze topic. Om te kijken welke info er wel nog beschikbaar is. We hebben hier immers toch te maken met echte kenners.
Winstmarges zijn simpelweg te laag om youtubers te betalen om glorieuze helden verhalen op te hangen over Invicta .
Met als resultaat dat “kenners” er nix over te kopieëren hebben .
Kolere wat een achterlijke reactie. Sigmund was beter.
Ja het lijkt mij idd ook makkelijker om informatie te vinden over PP, AP, Rrrrrroooolllleeeexxx!!! Dan over kleinere merken waarvan sommige zijn uitgestorven.
Yep .
En al die informatie is gratis .
Maar uiteraard niet voor niks .
Voor mij is er zo goed als geen connectie tussen het oorspronkelijke Invicta en het moderne Invicta. Lalo heeft alleen de naam gekocht. 7 letters.
Je kunt het vergelijken met Grundig. Lange tijd een producent van behoorlijke consumentenelectronica (Hifi en TV). Een grote naam, te vergelijken met Philips, of recenter misschien Nokia, of Sony. De naam is verkocht aan een Turkse namenschuiver. Je vind er nu goedkope lampjes van, van Aziatische makelij, bij de Action:
In de horlogewereld is dat ook gebeurd met bv Prisma, Kienzle en Ingersoll. En in mijn ogen met Heuer, maar dat is misschien een verhaal apart.
Per saldo was Invicta ooit een Zwitsers merk zoals er honderden waren. Het ging failliet en iemand kocht de naam. Een mooie naam voor het aankopen van een oude naam is “heritage harvester”. Of plakmerk.
.
Twee lange quotes voor wie het wil lezen:
.
.
"The original Invicta company passed out of the hands of the Piccard family probably some time in the 1970s and got handed around various Swiss interests during the ‘Quartz Crisis’ years. Eventually it faded away completely. Swatch acquired rights to the name. (when?)
Meanwhile in the 1970s(?), the Swiss owners of the Invicta name struck a deal with a South American group to distribute Invicta over there. At some point this group acquired regional rights to the name and continued using the Invicta branding on their products even during the time that Swiss Invicta was ‘dead’ (this is implied in the June 2000 Timezone interview with Eyal Lalo). Sector bought the owners of Invicta, and then leased the naming rights to the Invicta Watch Group (IWG), Florida, from 1991.
In 2001 the IWG bought the name, however this was still only valid for the Americas. Later, IWG bought the European rights from the Swatch Group, bringing the Invicta name once again under a single ownership, however this ownership is American, not Swiss. And this presumably is the reason why Invicta is not a member of the Swiss Horological Federation (FHS)."
.
.
en (selectieve) quote 2:
.
.
i.e. the Swiss company whithered and died, but the South American brand continued independently, and this is what Eyal Lalo bought.
That would be a similar situation to the current German-owned Ingersoll brand which is decended very indirectly from the British Ingersoll company that split from US Ingersoll several decades before it was merged into Timex. Both Ingersoll and Invicta make much of the heritage of their respective names but there is no getting away from the fact that there is no direct connection to the original.
As such they are no better or worse than any other heritage harvester e.g. Graham, Arnold, Breguet, Leon Hatot, Hamilton, W. Gabus, Pavel Bure, etc, etc…
Uit een uitgebreide draad:
https://forums.watchuseek.com/f71/history-invicta-seeland-watches-519880-2.html
Ik vermoed dat Invicta niet zozeer iets ontworpen heeft, maar dat ze mogelijk een deel van de productie (onderdelen of complete horloges?) voor de Zlatoust 191-ChS (staat op mijn verlanglijst als wandklok) gedaan hebben. Leuk draadje om tot je te nemen maar waarvan ik niet kan zeggen of het allemaal klopt wat er staat.
Durf geen foto’s meer te plaatsen maar vergelijk dus een Zlatoust met iets wat Invicta recent gemaakt heeft en wat ze Russian diver noemen meen ik.
Oh jee. Je hebt hem door, … Rene’s back. Jippie!
Dus als ik het goed begrijp zou Invicta mogelijk geen horloge voor de USSR hebben gemaakt maar alleen deels aan dit horloge hebben gewerkt of helemaal niet?
Wie is Sigmund?