Het verschil tussen fake en echt

Ik ben door een ongelukkige samenloop van omstandigheden in het bezit gekomen van een fake Omega-box.
Deze fake doos gaat terug naar de eigenaar.
Maar voordat ik de doos terugstuur wil ik hier even het verschil laten zien aan de hand van foto`s en tekst.
Ik wil alvast zeggen dat op het eerste gezicht op een originele doos lijkt,met de nadruk op lijkt.
Maar als ik mijn originele Omega box van mijn Speedmaster naast de fake box zet komen de verschillen duidelijk naar voren.
Deze fake dozen worden veelvuldig aangeboden vanaf 40 euro,maar bespaar je de moeite een echte is het prijsverschil velen malen waard.

De bovenste foto`s zijn van de fake doos.

Foto boven de naden die slecht gelijmd zijn, je ziet de lijm nog zitten.
Foto onder mooi afgewerkte naden de echte is ook gewateerd.


Foto boven het fake logo is bijna niet te lezen bovendien zit het los,kon het zo optillen.
Foto onder bij de echte zit het onwrikbaar vast op de doos en kan je het uitstekend lezen.


Foto boven de bedrukking in de doos deels zijn de letters weg ook is Omega niet met even grote letters geschreven.


Foto boven zit de bandhouder erg ruim in de doos ook is de binnenkant lelijk afgewerkt.
Foto onder perfecte afwerking en de bandhouder zit strak in de doos zodat hij niet kan rammelen.


Foto boven zelfs tussen de onderkant van het binnenkarton zie je verschil.
Foto onder is het karton vele malen beter afgewerkt.


Foto boven de bodem van de doos met karton afgewerkt.
Foto onder mooi afgewerkt met velours ook staan de letters AJAB er in.


Voor forummers die van plan zijn om een occasion Omega te kopen is een fake doos misschien een indicatie van een fake Omega horloge.
Ik zou zeggen doe je voordeel er mee!

1 like

Bij al die dozen op de Rikketik (vooral die van Rolex) vraag ik me ook altijd af hoe echt die zijn. Ik heb er geen verstand van, en ook geen interesse in, dus ik heb me er nooit in verdiept, maar je beeldverhaal is erg duidelijk!

Vandaag op de Rikketik zoveel imitatie troep gezien ::o Open en bloot fake Rolexen (en andere merken) aanbieden, dozen van goede merken (vooral Rolex) die nagemaakt zijn, immitatie Mont Blanc pennen, fake Vertu telefoons en waarschijnlijk nog wel wat. En dat terwijl het van de organisatie niet mag. Kwalijk is het natuurlijk helemaal als ze voor echt verkocht worden.

Dit soort kennis delen is erg belangrijk, goed dat je hiervoor de moeite hebt genomen :slight_smile: Je kan wel zeggen “ja maar dat zie je toch”, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Zonde…stel iemand is vrij nieuw in de scene en schaft zo’n nepperd aan…geen goede binnenkomst dan. Kun je het de koper wel verwijten, maar op beurzen zoals deze zou je toch wat meer controle verwachten? Vooral als in de reglementen staat: niet toegestaan. Bizar.

Of is dit heel gangbaar, ook op buitenlandse beurzen? Heb er zelf geen ervaring mee maar ik deel even wat ik denk :wink:

Mijn beste,

Zo op deze foto’s is het een duidelijke gewaarwording.
Doch ik kan mij voorstellen dat in de hectiek van bv een horlogebeurs of middels onscherpe foto’s van een verkoopsite, de echtheid wel eens het onderspit moet delven.
laten we bij deze, weer eens gewaarschuwd zijn!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Bedankt voor deze wijze les. Het was stiekem ook vermakelijk voor me, want ik vind 't wel leuk om nep met echt te vergelijken.

Enneh, leuk om te zien dat de bedrukking aan de binnenkant van de echte zilverkleurig is en van de neppe zo nodig luxe goud moet zijn. Stel je voor dat iemand zou vermoeden dat ze nep zijn door zilveren bedrukking ipv luxe goud. Of ze lopen nog achter met de oude doosjes in hun achterhoofd. Vind persoonlijk de oude gouden bedrukking wel een stuk luxer staan.

En +1 betreft opmerkingen over Rikketik, ik durf er gewoon niet iets duurs te kopen bij onbekenden.

Fake:

http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-heren/362072698-omega-doos-met-alle-papieren-en-certificaat-kaart.html?return=eJw1jVEKgzAMQO8i6Ke2CnNUROZNina22NpgIhsbu%2FtS5v7eywuJVlK9nRIdKtm2KkOj98l2lghUVa0RzFYGva8EXmvCcvPVb6UEC8PT97KYsaeYNzeZNyMcDILByzS51hfm2TGnCP9IDC%2FHOuJ9xrPSWUNa245gdjexrg%2FWGMyiWSKmW3XhFn4McPQi6z5ffzU7fg%3D%3D&fta=eNo1k0ly4zAMRe%2BiRdYEwVmVK%2BQKKQ6gW9V2rIrsJNWp3L1JwNk9fVAfA4mcfPo%2BUkjL%2Ff38%2BpHPx7KOz5iWr%2FMzPLXj%2BXZNsO73pNYzJAjarW1L675P4Zb%2Bbft69HYM5TaUy57e7hd63%2Br69zNdL3TK6%2FXYkn7aTsNu3%2B%2FPaiYwadnziZZ1G%2BZHwrRsjTNH7dICNljVuv8CCxSrMQOwWoU0IJqafWbIudQHRCMQlIRsbsignXcCpgEDaCugmpO%2FlM96AnYTnAAoPoNEWAUqPpRoOQUWjV1AWS4MQwuRwVZi0D2Y6ey6wsLO0IGz2wLo%2BC8YfpwCvINp6BxqpbjlGHzgkDHSBSCVX8hlgqIoPqqVDgKuSygGx6Uq16uAMn3WE3oGIxCVJG3dQGEFujcMStO8gkBU9WwnjH66YmW0WgWsZh8frRIFjGeltTFXhlpCYyitOQYHxTIYyl3AOyWgrfwOGGbvoeZRK4OHSg8wAmiBDQvVLIBI7FPG%2B%2BF6cs58pyHHGDhXJI1sGEfP7BNrqSgQnJxxyM8vjAuIQRrEyIaOyM9BeSDLPq7lqud4g%2B3FsI9trQWB2rie3%2Fc83oMCVsy4OR4CdheBQZvKhSFQIQFFDJqqjE63Ung%2BOocuoQw0FXTjaXJoXDfxYaUNzDO%2B1wpBIDaBcZy7oOj9vFzfSPv6ACVK6SQQjYRqHYs11xTGxt6ue27H65neTrc%2Fc5Nx7m9aLvnrdS732OfGmk5L%2FlzWlwd%2BLGtOKn3%2F%2FPwH1apD%2Bw%3D%3D&fta_ind=4&fs=1

http://verkopers.marktplaats.nl/14112909

Echt:

http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-heren/362025553-omega-horlogedoos-met-omdoos-nieuw.html?return=eJw1jVEKgzAMQO8i6Ke2CnNUROZNina22NpgIhsbu%2FtS5v7eywuJVlK9nRIdKtm2KkOj98l2lghUVa0RzFYGva8EXmvCcvPVb6UEC8PT97KYsaeYNzeZNyMcDILByzS51hfm2TGnCP9IDC%2FHOuJ9xrPSWUNa245gdjexrg%2FWGMyiWSKmW3XhFn4McPQi6z5ffzU7fg%3D%3D&fta=eNo1k1lu4zAMhu%2Fihz6LWikZvUKvUGihMsYkjVEnbTFF7z4Smb59Jumfi8icQvo%2BEqbl%2Fn5%2B%2FcjnY1nHZ0zL1%2FkZntrxfLsmWPd7UusZEqD2a9vSuu%2FTcEv%2Ftn09ejuG5TYslz293S%2F0vtX172e6XuiU1%2BuxJf20nYbcvt%2Bf1Uxg07LnEy3rNsSPZNKyNc4ctU8LOHSq9fAFDihWaweY6pShAdHWHDJDzqU%2BIFoBVOJyuRkG7YMXsA0YQDsB1bz8pULWE0y36AVAcYwhMlWgmoclOk5hinJcj8GGkcFVYtAd7RT0XZnCgtCBk7oCxvNfMGRYGYKHPoO90UpxpxEDsstaKR4MlV%2FIZYKiKDqqlQ4CvosroucKle9VQNk%2B68GewQpEJUlbt1DYAj1YBqVpTh6Jqp7t4OinK7aMVquA06wTolNiARvY0toYJ0Mt2BhKa57BQ3EMlnIXCF4JaCe%2Fg8HZO9Y8amUIUOkBVsA4YMFCNQsYQ6xTxtpwPTlnfkrMMSLniqQNC8bRM%2BvEWqoRQC8x3vDW4XiAiNKgiSzoicIcVAByrONbrnqOF10vlnVcaw0FauN6ftd47IMCttjxcjwE030EBm0rF2aACgkoYtBUZXS6lcLz0Rm7uDLQtBg%2FNpJd47mJg5W2MGNCrxVQIDaBEc5dUAxhPm5opEN9gBJL6SQQrbhqtbzzoXQMMM8UxsXerntux%2BuZ3k63P%2FOSzbzftFzy1%2Bs87nHPjW06LflzWV8e%2BLGsOan0%2FfPzH%2Bp5RAE%3D&fta_ind=11&fs=1#photo&thumb_click=1

(tu) (tu) (tu)

Coole post, bedankt voor deze waardevolle info (tu)

gr. Roel

+1 (tu)

Ook al koop ik geen omega, dit soort topics vind ik een hele goede bijdrage.

goed topic
zelf zou misschien wel zo’n sticky topic wel handig zijn waar dit soort dingen in verzameld kunnen worden?

Hoi,

Een uitstekende bijdrage, helder en duidelijk. Een leek kan het verschil spotten.
Eerlijkheidshalve moet ik wel vertellen dat de oudere originele grijze Omega dozen van zeer matige kwaliteit zijn op termijn. Het “leer” daar valt uiteindelijk de coating vanaf, en de etuitjes waar de kaartjes inzitten beginnen te plakken. Bovendien vallen de stukken er ook af. Een slechte zaak.

Ik heb het nu wel over de donkerblauwe/grijze dozen.

Zou een nieuwe (originele) doos en etui voor een 40 jaar bond nog te koop zijn?

Groet,

Nico.

Waardevolle info,bedankt. (tu)

2006 Schreef:

Fake:

http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/ho
rloges-heren/362072698-omega-doos-met-alle-papiere
n-en-certificaat-kaart.html?return=eJw1jVEKgzAMQO8
i6Ke2CnNUROZNina22NpgIhsbu%2FtS5v7eywuJVlK9nRIdKtm
2KkOj98l2lghUVa0RzFYGva8EXmvCcvPVb6UEC8PT97KYsaeYN
zeZNyMcDILByzS51hfm2TGnCP9IDC%2FHOuJ9xrPSWUNa245gd
jexrg%2FWGMyiWSKmW3XhFn4McPQi6z5ffzU7fg%3D%3D&fta=
eNo1k0ly4zAMRe%2BiRdYEwVmVK%2BQKKQ6gW9V2rIrsJNWp3L
1JwNk9fVAfA4mcfPo%2BUkjL%2Ff38%2BpHPx7KOz5iWr%2FMz
PLXj%2BXZNsO73pNYzJAjarW1L675P4Zb%2Bbft69HYM5TaUy5
7e7hd63%2Br69zNdL3TK6%2FXYkn7aTsNu3%2B%2FPaiYwadnz
iZZ1G%2BZHwrRsjTNH7dICNljVuv8CCxSrMQOwWoU0IJqafWbI
udQHRCMQlIRsbsignXcCpgEDaCugmpO%2FlM96AnYTnAAoPoNE
WAUqPpRoOQUWjV1AWS4MQwuRwVZi0D2Y6ey6wsLO0IGz2wLo%2
BC8YfpwCvINp6BxqpbjlGHzgkDHSBSCVX8hlgqIoPqqVDgKuSy
gGx6Uq16uAMn3WE3oGIxCVJG3dQGEFujcMStO8gkBU9WwnjH66
YmW0WgWsZh8frRIFjGeltTFXhlpCYyitOQYHxTIYyl3AOyWgrf
wOGGbvoeZRK4OHSg8wAmiBDQvVLIBI7FPG%2B%2BF6cs58pyHH
GDhXJI1sGEfP7BNrqSgQnJxxyM8vjAuIQRrEyIaOyM9BeSDLPq
7lqud4g%2B3FsI9trQWB2rie3%2Fc83oMCVsy4OR4CdheBQZvK
hSFQIQFFDJqqjE63Ung%2BOocuoQw0FXTjaXJoXDfxYaUNzDO%
2B1wpBIDaBcZy7oOj9vFzfSPv6ACVK6SQQjYRqHYs11xTGxt6u
e27H65neTrc%2Fc5Nx7m9aLvnrdS732OfGmk5L%2FlzWlwd%2B
LGtOKn3%2F%2FPwH1apD%2Bw%3D%3D&fta_ind=4&fs=1

Hoe kun je nou je chronometer certificaat verkopen zonder horloge… dat lijkt me een goeie hint. Maar als er een horloge bij zou zitten, dan zouden er wel een hoop in kunnen tuimelen. (td)

Bedankt voor de tip!

Nico den Haak Schreef:

Eerlijkheidshalve moet ik wel vertellen dat de
oudere originele grijze Omega dozen van zeer
matige kwaliteit zijn op termijn. Het “leer” daar
valt uiteindelijk de coating vanaf, en de etuitjes
waar de kaartjes inzitten beginnen te plakken.
Bovendien vallen de stukken er ook af. Een slechte
zaak.

Ik heb het nu wel over de donkerblauwe/grijze
dozen.

Zou een nieuwe (originele) doos en etui voor een
40 jaar bond nog te koop zijn?

Groet,

Nico.

Huh, bedoel je de grijze dozen die jaren 80/90 gebruikt werden. Of je blauwe doos van de 40 years 007?
Die ouwe grijze zien er wellicht goedkoop uit, maar ze hebben niet echt last van de coating die eraf komt.

De opvolgers van die grijze doosjes wel. Niet alleen je blauwe, maar ook de normale rode dozen (met die goudkleurige print) hebben er last van.

Ik vraag me af hoeveel nut het heeft om een nieuwe doos ervan te kopen. Staat eventjes mooi met je 007 watch. Maar een poosjes later zit weer in dezelfde situatie als nu.
Eigenlijk ook slim, net als printers en ouwe foto camera’s moest je dan de hele tijd dure cartridges enzo kopen. Nu moet je er telkens een duur doosje bij kopen. :stuck_out_tongue:

JĂĽrgen Schreef:

Vandaag op de Rikketik zoveel imitatie troep
gezien ::o Open en bloot fake Rolexen (en andere
merken) aanbieden, dozen van goede merken (vooral
Rolex) die nagemaakt zijn, immitatie Mont Blanc
pennen, fake Vertu telefoons en waarschijnlijk nog
wel wat. En dat terwijl het van de organisatie
niet mag. Kwalijk is het natuurlijk helemaal als
ze voor echt verkocht worden.

Goed dat ik dit lees…
Ben nog nooit op de rikketik geweest,maar weet niet of dat nu nog de moeite waard voor me is.
Volgend jaar ben ik van plan om een Rolex aan te schaffen,maar ga dat dus niet daar doen!
Beperk me wel tot de Rolex dealer…
bedankt voor de info!
grtz Leetje