Ondanks de soms stevige discussies, heerlijke onenigheid, boute uitspraken en af en toe wat fanatiek vlaggedrag overheerst bij mij toch een gevoel van saamhorigheid op ons forum.
Dit werd afgelopen week onderstreept door een meer dan aardige actie van een van onze forumvrienden: @ThaPapper
Na communicatie via persoonlijk bericht over een en ander ontving ik van @ThaPapper een Pepsi bezel-inlay voor mijn Seiko Solar Diver. Geheel kosteloos! Dit onder het motto; “Weer een blij mens erbij ”.
Ik denk dat @anon50762135EV nog erg blij is met zijn roze strap die hij cadeau heeft gehad.
Verder ben ik zelf ook verrast door Ide. Kreeg een pakketje met daarin een aantal chocolaatjes. Super goed bedoeld natuurlijk. Chocolaatjes waren natuurlijk gesmolten en alles was smerig geworden .
Behalve de enkele irritante azijnzeiker en betweter die ik hier af en toe tegenkom, bestaat de meerderheid van de forumleden gelukkig uit vriendelijke- en vaak gepassioneerde horlogeliefhebbers.
Het zou een te lang bericht worden om mijn positieve ervaringen met de verschillende leden hier te gaan opsommen, maar ik kan je wel zeggen dat er inderdaad een heel stel echt aardige mensen tussen zitten, die ook belangeloos een medeliefhebber graag een plezier willen doen! De mensen waar het in mijn geval om gaat weten dat ik hen bedoel!
Ondanks een enkele irritante aanvaring ben ik over het algemeen heel blij met het Horlogeforum en hoop er nog lang bij te kunnen blijven!
En ja, op dit forum hebben we een leuk clubje dat lekker almaar groeit
Nou dan wil ik @royke74 even in het zonnetje zetten.
Dankzij hem heb ik nu een grail om de pols (ORIS Aquis Date) en de geweldige Seiko SBDC051 in mijn bezit.
Maar wat hem vooral siert is de manier waarop !
Echt een super mens !!
Al zomaar 2x een gratis bandje mogen ontvangen. Gewoon om dat het kan. @Bert4 die vond dat ik wel een geel bandje kon gebruiken.
@brambo omdat ik vond dat een bandje niet zo goed stond op mij horloge. Heeft hij met zijn eigen handen een mooi bandje gemaakt met stiksels in kleur van de dail hoe gaaf is dat!
Een tijd geleden van @Tuur1968 kostenloos en belangenloos twee heel mooie Graf-kwaliteitsbandjes en een mooie Seiko-vouwsluiting opgestuurd gekregen voor mijn Seiko 7009 '76.
Ook niet te vergeten zijn de talloze horloges en bandjes van HF-leden die ik mocht ontvangen voor een goed doel.
Omgekeerd geldt dit ook. Als je een beetje met een sympathiek lid te maken hebt ben ik ook niet te beroerd om een toegift te doen en het niet al te hard te spelen bij een verkoop en dergelijke.
Zo heb ik van @wander een paar leuke bladen via de post gekregen omdat we zolang op de onderdelen voor een mod moesten wachten, en ik heb “The Wristwatch Handbook” gewonnen in een loting opgezet door @Bidle. Heel erg gaaf.
Als bedankje voor het uitvoeren van een mod mocht ik van @MotoSkooly een paar tijdschriften uitkiezen op een site door middel van een tegoed bon.
Van @mr_brakke een Super Jubilee band gekregen, van @Mas een SKX om te modden.
Van @anon50762135EV krijg ik altijd snoep bij de aankopen, en van @Logie altijd hoofdpijn.
Al met al een veilige plek om je zaken te doen met de regulars
Ik vind sowieso het kopen van en het contact met forumleden altijd zeer prettig. Zo ook eens een setje wijzers van @bos gekregen voor mijn Vostok, omdat ik ze had vernaggeld.
Heb van @Boetje een poosje geleden een schakel gekregen voor mijn Tag Carrera. Band zat net iets te strak maar zit nu prima. Had nog aangeboden om een symbolisch bedrag over te maken maar daar wou hij niks van weten. Wie goed doet die goed ontmoet was zijn verklaring. Mensen zoals hij en de andere leden die al uitvoerig bewierookt zijn tillen dit forum naar een hoger niveau, niet alleen door dit soort acties maar ook door hun positieve aanwezigheid. En de enkele negatieve leden die hier rond dwalen neem ik voor lief.
Dikke voor het forum en haar/zijn leden.
Je hoeft geen zaken te doen hoor voor een borrel. Al zijn menig afspraken wel door het flipperitus veroorzaakt. Maar ik heb het virus aardig onder controle de laatste tijd.