Na de vakantie begon het zo te kriebelen dat ik een ware ‘shopping-spree’ heb gehad. Allemaal duikerspul. Ik kon ze niet laten liggen.
Nummer 1: Tissot PR516 Quartz duikert. Kwam 'm tegen op de Baai met geweldige patina en een goede begin prijs. Bod gedaan en gewonnen. Het horloge was alleen niet in functionerende staat, ligt momenteel bij de Quartz-koning @MartijnV. Originele NSA band, robuuste stalen kast en schroefdeksel met anti-magnetisme deksel.
Nummer 2: Breil Manta Marina Militare. Een van de weinige geissuede vintage duikers die nog betaalbaar zijn. De Marine Nationale droeg horloges van onder andere Breil, Squale en DPW.
Nummer 3 & 4: deze kwamen in één deal. Een bijna mint Berios Squale 2002 Saphire 1000m automaat uit begin jaren tachtig en een lekkere Philip Watch Caribbean 1000 in goede staat, met lichte patina op de wijzerplaat. Beide compleet anders, maar wel 1000m waterdicht.
Nummer 5: Lip Nautic Ski. Legendarisch horloge die al langer op mijn lijstje stond. Moet wel het een en ander aan gebeuren. Bezel zit los en een nieuw glaasje zou 'm sieren. Ander bandje komt ook nog. Wel leuke patina!
Week aanwinsten samengevat (Kontiki had ik al, maar wel op een ‘nieuw’ Marine Nationale band)
Als de tanden van dat tandwieletje afzijn ben je gen**kt, nergens te krijgen en zal je moeten laten maken. Glaasje moet exact de juist maat zijn anders wordt de bezel niet gespannen zoals het hoort (zoals bij alle SC)