Het werd tijd om me voor te stellen

Beste forumleden,

Toen afgelopen zomer mijn Tissot PRS516 na een natte kanotocht van schrik condens liet zien achter het saffier heb ik meteen EHBO toegepast door het horloge in een couveuse met rijst te leggen. Na een paar dagen was de condens verdwenen. De Tissot heb ik daarna weggelegd om verdere schade aan het uurwerk te voorkomen.

Na een paar dagen miste ik mijn trouwe daily beater en ging ik online op zoek naar een leuke en stoere automaat als vervanger met een bescheiden prijs. De Tissot had ik in 2009 nieuw overgenomen van iemand voor 250,- dus psychologisch-budgetair gezien moest het nieuwe horloge ook in die range zitten :slight_smile: Tijdens deze speurtocht kwam ik bij dit forum terecht en na lezen van een aantal leuke reviews en verhalen kwam ik met mijn zoektocht uit bij een Seiko Turtle, de SRP777.

Lekker stoer en onverwoestbaar horloge, loopt mooi op tijd en doet het heel goed op een canvas strap.

Maar door die leuke verhalen en achtergronden hier op het forum was bij mij meteen een nieuwe interesse gewekt. Ik ging meer lezen en meer zoeken naar horloges en … daar werd ik hebberig van! Als ontwerper ben ik altijd bezig met schoonheid in vormgeving en hoe iets ‘spannend’ gemaakt kan worden om naar te kijken. Een horloge is eigenlijk een ecosysteempje van techniek en vormgeving die je om je pols hebt. En dan nog kan het een spuuglelijk horloge zijn, ondanks die hocus-pocus-kans-op-synergie van het ecosysteempje :smiley:

Ik val voor toolwatches; fieldwatches, fliegers en heel af en toe voor een duiker. Minimalistisch of authentiek complex, maar altijd (naar mijn mening) ‘in balans’ en het liefst een horloge met een mooi verhaal als achtergond. Dat laatste is geen bonus, stiekem ga ik daar toch als eerste naar op zoek.

Begin van dit jaar heb ik mij ingeschreven voor dit forum en nu vond ik het wel tijd geworden om mezelf voor te stellen en vanaf nu ook mijn bescheiden bijdrage te gaan leveren. Want ik heb echt veel kennis door informatie opgedaan hier en ook een hoop lol gehad in het lezen van de verschillende topics.

Die info heeft geresulteerd in de volgende aankopen in de afgelopen maanden;

• Seiko SRP777
  • Seiko SARB017
  • Yema Flygraf Pilot M1

De Alpinist vind ik te klein dragen, ook al is het een geweldig leuk horloge. Maar ik heb toch ook wel een klein beetje moeite met de cathedral wijzers, ook al geven die veel karakter en stijl. Maar net niet mijn stijl.

Dan de Yema. Daar is al het nodige over geschreven hier op het forum, maar ook niets teveel. Wat een leuk horloge is dit! Ik had eerst mijn bedenkingen over het inhouse movement van Yema omdat ik over de eerste serie van dit uurwerk enkele slechte ervaringen had gelezen online. Maar dit is echt een goed uurwerk, het loopt mooi binnen de marges die Yema opgeeft.

In de afgelopen weken ben ik verliefd geworden op de Sinn 556i, daarna de Damasko DS30 en ook een tijdje op de Archimede Outdoor en …het is uit. Maar we houden nog wel van elkaar, alleen we hebben toch geen echte klik. Het was online-daten, dus misschien moet ik ze toch eens IRL ontmoeten.

Waar ik op dit moment mijn oog op heb laten vallen zijn de Nomos Club Campus en Archimede Pilot GMT. Het is prille liefde, maar dat kan natuurlijk over een paar weken weer compleet anders zijn.

Groet!

47 likes

Welkom hier :+1:t2:

Welkom op ons mooie forum.
Wij houden wel van wisselen…:wink:

Welkom op het forum! :+1:t2:

Hartelijk welkom!

:wave:

Welkom :smiley:

Welkom op het forum en je gaat via het forum vast vinden wat je zoekt :grinning:

Welkom :slightly_smiling_face:

Welkom😊

Welkom, getalenteerde schrijver! Laat maar vaker van je horen.

Welkom bij de club Clouseau.

Welkom!

Welkom!

Welkom :+1:

Wij vinden foto’s ook cool om te zien :+1:

1 like

Welkom, leuke uitgebreide introductie. Als je al zo lang meeleest weet je vast ook wat flipperen en ‘het blauwe gedeelte’ betekent, dus van die Alpinist kom je wel af. :wink:

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom op HF!

Welkom!