Heuer “bundeswehr” 1550

Vandaag tegen een vintage winkeltje aangelopen:

Tag heuer 1550:

Breitling chronomat full set

Vooral in de eerste interesse, zit brief van “uitgifte” bij. Wat denken jullie dat deze zou mogen kosten?

Ps: ik weet de vraagprijs van beide.

Groet,
Luc

8 likes

Poeh. Die heuer is mooi zeg. Onlangs kocht @obi-wan-mtb een vergelijkbare Sinn. Mijn Duits is ondermaats dus is weet niet of de sinn op de brief onder het horloge er ook iets mee te maken heeft. Wel weet ik dat sinn en heuer vaak zeer gelijkaardige horloges verkochten. Je kan in pb eens vragen wat hij voor zijn horloge heeft neergelegd. Verder gok ik dat @Brick er mischien iets meer van weet.

2 likes

Hele gave Heuer. Zal wel duur zijn :see_no_evil:

1 like

Ik heb Geen idee maar zo’n heuer kan ik op slag verliefd op raken en het vakantiebudget oprekken. Als het in de mogelijkheden ligt; meepakken en er een mooie vakantieherinnering van maken! Zo vaak ga je er niet tegenop lopen

2 likes

Ok houd ons niet langer in spanning, wat moet die Heuer kosten?

1 like

4500, maar ik denk dat iets er vanaf te doen is. Man zit overigens in centrum van Florence, Italie.

2 likes

Breitling kost €2500 zonder ‘metalen’ band, €4000 met. Verder full set

Italië en vintage zijn over het algemeen geen goede combinatie…

Ik generaliseer er lustig op los nu. Maar daar zijn best wat verhaaltjes over te vinden online.

Ik zou het zaakje eerst eens Googlen voordat je flappen gaat overhandigen.

Even snel op en neer als er iets mis is lijkt mij geen optie als je in Nederland woont.

Bijna te mooi om waar te zijn, met al die extra documentatie erbij uit 1974. En dan uitgerekend in Italië…

Be cautious! :+1:t4:

Als het een gerenommeerd zaakje is aangaande vintage horloges met bijbehorende credits, dan heb ik niks gezegd.

7 likes

Als ik het goed lees heeft het iets te maken met een gelukt experiment met een raket

Maar ik kan zo snel geen verband vinden met dit horloge :thinking:

Big red flag :grin:

2 likes

Hmm, zou ik dan echt te goed van vertrouwen zijn? Winkeltje lag overigens vol met nog andere dingen wat we wat vertrouwen in boezemde. Even staan praten met de man en heb ook zijn visitekaartje.

https://instagram.com/luxostoreitaly?utm_medium=copy_link

:heart_eyes:

2 likes

(Die voorste)

Jep, ook een pareltje… maar kon moeilijk met 25 foto’s aankomen :sweat_smile:

Gaaf zeg!

1 like

Ik wil niemand beschuldigen maar het is wel erg compleet en mooi uitgelegd… geen deukje in de papieren, alles stempels goed te zien… wees voorzichtig, als het klopt is het een TOPvangst. Ben benieuwd

Sjezus, wat spijtig… had de aankoop al bijna gedaan maar dacht toch eerst even hier op t horlogeforum te gooien en anders morgenvroeg op te halen (op doorreis). Ik heb niet de ervaring om de echtheid van de brief ed te beoordelen helaas. Ik kom niet verder dan de feeling, reviews en een mooi Instagram kanaal.

Ach, weet wat geleerd :face_with_monocle:

Groet,
Luc

Van de drie vintage horloges die ik in Italië heb gekocht was er eentje een misser. Die kwam ik tegen in een ander winkeltje in Florence, het sprak me aan, ik had er geen onderzoek naar gedaan en ik heb het risico genomen. Maar goed, dat ging ook niet om dit soort bedragen.

Ik moet bij Barbarella altijd denken aan….

En

afbeelding

4 likes

Nou…… Noord-Italië is rijker dan Nederlanden men geeft er al tientallen jaren geld uit aan mooie spullen in tegenstelling tot in Nederland.

Wel moet je kritisch zijn op het aanbod van handelaren, maar dat moet je met alle handelaren…. waar dan ook…

5 likes