Wat is er precies spijtig?
Als er geen twijfel was geweest over echtheid/authenticiteit had ik m denk ik meegenomen.
Yup, ook de “originele” documentatie wordt griezelig goed nagemaakt tegenwoordig.
Je kan toch contact met hem leggen via insta en het via dhl laten versturen? Zal vast niet de eerste x zijn dat hij het doet. Overigens geen ervaring of reviews bekeken, en caveat emptor extra met Italiaantjes
In Italië woont bijna 40% van de zonen nog thuis bij di mamma na hun 30ste. Tel daar een gemiddeld inkomen bij van 40k.
Geen wonder dat ze daar ruim 50% van hun inkomen kunnen besteden aan luxe goederen.
Ik zie mezelf al zitten op t terras aldaar. Persol op de neus suede Valstarino jasje nonchalant over het maathemd heen gedrapeerd. Leuk horloge om…Horlogepotje lekker gevuld! Happy days!
Wij trekken de knip wel hier tot ons 67e…
Hi Luc,
Afgaande van je enthousiasme en de reacties hier kun je beste een kruisje slaan en je flappen pakken.
Succes en vooral veel plezier van je nieuwe aanwinst!
Ah altijd leuk dit soort vonsten.
Helaas weet ik niet heel veel van heuer. Ben wel liefhebber van bi compax horloges!
Ik ben in elke geval niet van mening dat alles in Italië met red flags bekeken moet worden.
Zoals hierboven al aangeven is de Italiaan al sinds een hele lange tijd liefhebber van mooie zaken. Dat zie je in de alle lagen van de cultuur terug.
Hierdoor is er ook veel meer aanbod. Dus de kans op een misser lijkt wellicht groter maar de kans op iets moois dus ook.
Prijs is niet overdreven hoog, maar ook niet laag. Ze gaan inmiddels voor behoorlijke bedragen.
Zelf heb ik een Breitling 817. Overigens een totaal ander horloge dan de heuer. Op een foto lijken ze wellicht, maar de afmeting en kastvorm is echt een wereld van verschil.
Wat is dat nou weer voor een domme praat.
Geen idee van echtheid maar wat een schitterend horloge. Die zet ik nog op mijn lijst naast de Breitling 817.
Als je er zelf niet genoeg verstand van hebt, zou ik niet zomaar 4500 euro neerleggen.
Het horloge lijkt er op afstand goed uit te zien.
Zo’n brief kan in principe iedereen maken met een typmachine en een stempel-set.
Waar ik niet mee wil zeggen dat de documentatie niet echt kan zijn.
Ach…Hoezee! We hebben een handjevol goede ervaringen!
Of meer, who knows.
Het is maatschappelijk gemeengoed dat er best wat shady vintage horloges vanuit Italië aangeboden zijn in een recent verleden.
Carrera’s en Autavia’s die niet kloppen, over Heuer gesproken. Vintage Tudor subs, Rolex enz.
Dus ga nou niet doen alsof alle red flags uit de lucht komen vallen als het over vintage horloges van Italiaanse verkopers hebben.
Het is makkelijk praten als het je eigen 4.5k niet zijn.
Kleine update:
Heb de verkoper nog gesproken. De brief beschrijft waar het horloge vandaan komt en nummers kloppen (uiteraard). Toch geeft hij aan dat ook hij de echtheid van de documentatie niet kan garanderen.
Ik zou de papieren zien als een leuk extraatje er niet vanuitgaande dat ze origineel zijn. Dan is het de vraag of het horloge het waard is.
Interessant, de vraag is even waar kijken we naar:
Inkoop order van de Duitse maritieme divisie wtd 71.
Geschreven vanaf een booreiland: Hubinsel
Datum van document is gelijk aan de bundespost stempel.
Documenten zien er wel netjes uit, ik zou meer vergeling verwachten (verzuring). Maar ben geen deskundige op papier gebied, wellicht kan iemand dit bekrachtigen of ontkrachtigen. Daarnaast lijkt me de opstelling van het document wat karig.
Wie is de contactpersoon voor de order, wie is gemachtigd in te kopen. Handtekening?
Dit is allemaal ver voor mijn bouwjaar dus wellicht was dit toen heel gewoon (HF veteranen…, klopt dat?)
Maar afgezien van de documentatie, het horloge: Bello. Als hij je het uurwerk kan tonen dan kun je toch een afweging maken. Met andere woorden, moet de documentatie kloppen als het horloge origineel is?
Ga er van uit dat die documenten copien zijn
Sinds er zo veel geld omgaat in vintage horloges zijn er veel shady horloges
Hubinsel Barbara was een soort wapen test platform van de Bundeswehr, dit papier is een uittreksel uit de voorraad (stempel “Lagerbestand”) zo te zien is het een getypt document gezien de vaste spacing tussen de letters. Ik begrijp alleen de regel Materialbeschaffung für Zivil(letters daarna zijn niet zichtbaar) niet. Dat kun je lezen als aangeschaft voor civiel gebruik of als aangekocht door een particulier, dat laatst ligt het meest voor de hand. Dan is dit gewoon een bonnetje zodat je bewijs hebt dat het horloge niet gestolen is. Maar er staan drie items op en lijkt eerder te beschrijven wat er op dat moment op voorraad is. Kortom een beetje verwarrend maar misschien heel logisch als je kennis hebt over hoe men daar administratie voerde.
Maar alle documenten en gekheid op een stokje: als je toch het horloge kunt bekijken, het uurwerk kunt zien, papieren hebt van een servicebeurt (recent).
Wat is dan het risico? Redial van de plaat?
Risico is beperkt maar prijs is fors