Lijkt me niets mis met de Heuer, prijs zou inderdaad iets lager mogen. Als de papieren origineel zijn is dit mooi meegenomen, heb ik er nog nooit bij gezien.
Ik denk, dat er staat:
Material für Zivil Besatzung
Als je Hubinsel Barbara bij Wikipedia opzoekt, wordt er vermeld, dat er een civiele bemanning aan boord was, bestaande uit 11 personen. Er werden wapens getest, voordat ze op andere schepen gemonteerd/gebruikt werden. Dan is het logisch, dat men als civiele bemanning ook horloges kon kopen, die militair geschikt waren.
De brief, die op de foto zichtbaar is, is niets meer en minder dan de opdrachtbrief, waarmee het horloge mee kon worden aangeschaft.
De nummers op de onderste regels verwijzen naar het typenummer
Er is overigens van dit horloge een complete technische handleiding te vinden:
Klinkt logisch!
Het enige wat me aan dit horloge zorgen maakt, is dat de verkoper aangeeft, dat er een Valjoux 222 uurwerk in zit, terwijl ik op internet alleen maar VJ230 uurwerken vermeld zie bij dit horloge…
Volgens dit artikel kan hij zowel V22, V222 als V230 hebben afhankelijk van wanneer het horloge geproduceerd of geserviced is.
Klopt, het is een intern document en geen horlogepapieren. Deze 1550 sg kwamen helemaal niet met horlogepapieren / garantie boekje want daar gaf het leger niets om. Er zat alleen een klein kartonnen kaartje bij met de gebruiksaanwijzing. Dat doosje hoort er ook niet bij en die kun je ook van ebay halen.
Maar die brief is wel rete interessant want het geeft aan waar die gebruikt werd, en door wie nl
Die Wehrtechnische Dienststelle für Schiffe und Marinewaffen, Maritime Technologie und Forschung ( WTD 71 ) hat den Auftrag, die Deutsche Marine…
dus je hebt de herkomst/geschiedenis erbij … en dat is bijzonder.
Bij deze militaire bezittingen horen dus alleen administratieve in - uitboekings documenten en bewijs van eventuele verkoop aan particulieren via veilingen etc ( dienst domeinen ). Hier een zo`n document waarvan ik zeker weet dat die echt is met ook de WTD71 naam en Bundeswehr stempel erop ter vergelijk. Jouw brief mist deze en lijkt meer op een intern stuk inderdaad.