Heuer Rattrapante Pocket Chronograph

Aangestoken door het vintage Heuer geweld van de laatste week, gisterenavond weer eens op MP gezocht op Heuer om te zien of er nog iets leuks te vinden is. Kwam ik zowaar een mooie Heuer stopwatch tegen. Beter gezegd een stopwatch én tijdaanduiding ineen. En ook nog eens een Rattrapante. Leuk! dacht ik. Dus een (net) bod gedaan, en zowaar mocht ik de stopwatch kopen. Gelijk maar in de auto gestapt en een uurtje later zat ik weer op de bank met een mooie stopwatch te spelen. De zondagavond kan soms raar lopen. Het leuke is ook dat de rode lederen foedraal met bandje er nog bij zat. Kan ik hem mooi om m’n nek dragen. Weer eens wat anders dan een polshorloge ;-).

Nu heb ik wel een vraagje. Ik weet niet of er meer bezitters zijn van dit soort uurwerken die me dit kunnen vertellen. Is er iemand die weet hoe de tijd gelijk gezet kan worden? Vrij elementair bij zo’n uurwerk. Maar misschien is het niet mogelijk en moet je opwinden wanneer de tijd daar is. Ik heb uiteraard gezocht maar kan hier niets over vinden. Alvast dank!

Ik heb nog geen eigen foto’s maar het gaat om dit model (Heuer 11.402):

heuer2

14 likes

Mooie aanwinst. :+1: Veel plezier ermee!

Kun je niet gewoon de kroon uittrekken om de tijd goed te zetten?

Thanks. Volgens mij kun je de kroon niet uittrekken. Knopje bovenop is om de chrono te starten en die zit volgens mij in de weg om te bewegen.

Koopje ook :slight_smile:

had je hem ook gezien?

:crazy_face::scream::heart_eyes: Gefeliciteerd met je mooie aanwinst :champagne::sparkles:
Volgens mij is uurwerk van Valjous cal. 9

Op deze site kun je alles vinden :nerd_face::face_with_monocle:

Groeten Iwan :motorcycle:
http://onthedash.com/Guide/Catalogs/1968-69_Catalog(German)/?show=6869DE081.jpg
http://onthedash.com/Guide/Catalogs/1968-69_Catalog(German)/

Oude chronografen hebben wel vaker een drukknop in de kroon, maar meestal kun je de kroon evenwel gewoon uittrekken om de tijd goed te zetten.
(wat natuurlijk niet wil zeggen dat het hier ook zo is) :wink:

1 like

Zeker maar te laat (helaas)

Het is soms geluk hebben.

Top. Dank je wel!

Ga ik proberen vanavond! :+1:

1 like

Gelukt, nogmaals dank voor de tip :+1:

1 like

Gaaf ding, gefeliciteerd met de NA!

Top! Mooi dat het werkt. Veel plezier ermee. :+1:

Mooi man, wat een prachtige wijzerplaat/wijzer combinatie, qua algeheel ontwerp en “kleur” (zwart/wit/ beetje rood). Sinds een eerder topic deze week een beetje naar de oudere Heuers gekeken, en dit is een plaat die ik ook wel in een horloge had willen zien (wat kleiner natuurlijk) :slight_smile:

1 like

Dank je. Ben er ook erg content mee. Inderdaad jammer dat je hem niet om de pols kan dragen.

Nog even een foto van het uurwerk. Ziet er indrukwekkend en met z’n 36.000 vph tikt ie als een tierelier :-). Zal binnenkort wat foto’s van de voorkant maken en laten zien.

7 likes

Gaaf uurwerkje zeg. :ok_hand:

Zo, die is wel heel gaaf! Marktplaats zoek ik eigenlijk nooit iets, omdat ik zowel kopers als verkopers vaak dramatisch vind. Afspraken worden zelden nagekomen is mijn ervaring. Maar als je dit zo ziet dan is het toch de moeite waard.

:heart_eyes::heart_eyes: Wat mooi uurwerk, zwanenhals afstelling en diaschock :crazy_face:
Dus moderne en na 1965 gemaakt :face_with_monocle::confetti_ball:

Ik heb ook zo een zakhorloge met een Valjoux 9KVR uurwerk, maar zonder de zwanenhals regeling :sob:
Groeten Iwan :motorcycle:

3 likes