Niuw aanwinst Mawi Valjoux 5 en 9-KVR Split Second

Hallo Jongens,

Deze twee zakhorloges heb ik in December gekocht uit nalatenschap van een Belgische verzamelaar, Ze zijn niuw gekocht en meteen in vitrine gestopt zonder te gebruiken.
Merk MAWI zeg me niet veel, beide zijn met uurwerk van Valjoux met cal.5 en tweede
met een bijzondere 9-KVR Split Second Rattrapante.
Voor technoten een paar naakte foto’s.
Als iemand wat weet van Mawi, hoor ik het graag.
Groeten
Iwan

VALJOUX-5

9-KVR

Dat zijn mooie ongebruikte chronograven, Iwan. :}
Vooral die Rattraplante, het lijkt wel of elk onderdeeltje gepolijst is, en beide zijn voorzien van Incabloc
Veel plezier met je nieuwe aanwinsten.
Groeten, Chris.

Wat een schitterende aanwinsten Iwan, gefeliciteerd(tu)

Vooral de uurwerken, ik ben (bijna:D) sprakeloos…

En dat tweede horloge… wauw, wat mooi. Dat vind je niet bij m’n Rusjes:D:D

Ja die 9-KVR is een hoogstaande uurwerk kunst, ik blijf naar kijken met bewondering.
Ze zijn helemaal nieuw en nog nooit gebruikt behalve om naar te kijken,
En Tom De Russen waren toch goede vrienden met Valjoux;);):wink: en dat heef heel wat prachtige Rusjes opgeleverd:~:~
Groeten
Iwan

kaleiwan Schreef:

Ja die 9-KVR is een hoogstaande uurwerk kunst, ik
blijf naar kijken met bewondering.
Ze zijn helemaal nieuw en nog nooit gebruikt
behalve om naar te kijken,
En Tom De Russen waren toch goede vrienden met
Valjoux;);):wink: en dat heef heel wat prachtige
Rusjes opgeleverd:~:~
Groeten
Iwan

Ik ben dan ook dik tevreden met m’n Rusjes hoor:#

Even een vraagje: hoe bewaar je deze zakhorloges, heb je daar een kistje voor?

Ik hen een aantal A4 laden kastjes en heb los in staan, maar gezien groeiende aantal
zal wat beters moeten zoeken.
Laats was zo een kastje te koop op MP,
Groeten
Iwan

Mooie aanwinsten en dan nog zgan ook!! (tu)

Ga je ze ook dragen of blijven ze netjes in een ladekast.

open mond

Prachtig! En zo onaangeraakt!
Goede foto`s, bedankt voor het delen!

Groeten,
Michiel

Voorlopig nog in de ladekast, maar heb wel steeds meer neiging om te gaan dragen.

Wat een juweeltje zeg, dat uurwerk. De plaat is ook nog mooi. Een super aanwinst zou ik zeggen.

Gefeliciteerd met twee heel fraaie aanwinsten Iwan! (tu)
Het merk zegt me helemaal niks, maar dat is eigenlijk ook niet belangrijk, de uurwerkjes zijn beeldschoon, en ook best wel bijzonder met incabloc.
Hoe is het mogelijk dat je zoiets nog vind in NOS staat!

Zo’n rattrapante is natuurlijk een heel mooi stukje techniek, er bestaan ook polshorloges met zo’n komplicatie (Venus uurwerk), maar ja, een Breitling Duograph vind je waarschijnlijk nooit voor een betaalbare prijs…

Ik heb ooit eens een Duitse horlogemaker gevonden die zulke kaliber 5 of 9 uurwerken in een kleine serie polshorloges had gebouwd, ben helaas de link kwijt, maar ik heb zelf wel een wijzerplaat van deze serie gekocht, zou een leuk projekt kunnen worden met het 9KVR uurwerkje wat nog in de voorraad lag (als ik ooit een vervanging voor het gebroken centrumrad kan vinden):

Groet,
Paul

Jürgen Schreef:

Wat een juweeltje zeg, dat uurwerk. De plaat is
ook nog mooi. Een super aanwinst zou ik zeggen.

Wat Jürgen schrijft (tu)

Hallo Paul K,

Inderdaad ongelofelijk om het in deze staat te kunnen vinden.
Heuer heeft ze behoorlijk veel gebruikt en zijn later veel polshorloges van gemaakt.
Als je adres van die Duitser vindt hoor ik het graag van je.
Heb laatst wijzerplaat ( van jou is ook een vrij exemplaar ) van Minerva gekocht uit een oud voorraad van horlogemaker uit Zwitserland voor cal. 19/9.
Heb al een aantal uurweken staan dus voor een leuk project.
Groet
Iwan

MAWI staat voor maison winters was een juweliers bedrijf in België
ze lieten veel van hun kwalitatief goede horloges en chrono’s voorzien van hun eigen naam, ik heb nos Heuers gehad die onder de naam Mawi werden verkocht.

veel plezier ervan Iwan (tu)

groet

John

1 like

Hallo John,

Bedankt voor deze melding,zo een vermoede had ik al maar je weet niet zeker.
Weet je ook in welke stad was ie gevestigd en bestaan ze nog, heb wat gezocht met google maar te veel niet bruikbare informatie.
Vroeger werd dat vaker gedaan, maar nu zijn nog juweliers die dat doen zo als Steiner http://www.steinermaastricht.nl/forms/productSelect.asp
Zou me ook niet verbazen als die twee in opdracht zijn gemaakt bij een fabriek zo als Heuer die eigen productie hadden, en ze huwden alleen maar " naam" te veranderen op de wijzerplaat en klaar is kees.
Groeten
Iwan