Hey, leuk artikel over ons!

:joy:
Ja

En dat de moderators thuis niet de broek aanhebben?

1 like

Jij zou mij eens in het echt moeten meemaken… :smirk:

1 like

Dan adviseer ik het artikel van TS nog eens een keer te lezen.

Dat is dan helemaal jouw ‘probleem’ :yum:

De volgende die hem in off-topic zet doet dat niet zonder mij eerst een PB te sturen!

3 likes

Juist wel, denk ik.

Prachtige draad. HF draad van de maand, wat mij betreft.

3 likes

Vandaag weer op de motor naar Amsterdam geweest … geloof me, bestelbusjes zijn het gevaarlijkst.

Sommige leaserijders rijden misschien als aso’s (sommige dus) maar volgens mij hebben veel bestuurders van bestelbusjes gewoon geen benul dat ze levensgevaarlijk bezig zijn. Volgens mij wordt er achter dat stuur van alles gedaan (nieuwe opdrachten doornemen op de tablet?) behalve aan het verkeer deelnemen.

Wat het erger maakt; je kunt niet over (of door) een busje heenkijken.

Vrachtwagens; groot, als je eronder ligt ben je plat, maar de meeste chauffeurs kijken wel uit.
Leasebakken; kunnen eventueel drukken en snijden, maar een streepje gas en je bent erbij uit de buurt.
Busjes; hebben geen flauw benul dat ze je met een muur van staal naar het leven staan.

3 likes

Ach, niet alleen de lease rijders…

Vermakelijk en herkenbaar, leuke ‘vertaling’ @Chlorophyl … ik mis nog wel de “top 10 ergernissen” uit het oorspronkelijke artikel, vertaald naar ons forumpje. Hoewel? ik lees ze al wel aardig tussen de regels door. Prima gedaan. :rofl: :sunglasses:

2 likes

Ik vind het aanstootgevend dat je een stukje cultureel erfgoed als Rickrolling in één asem noemt met huftergedrag.

3 likes

Dit is hoe het eigenlijk moet.

Trouwens, op een serieuze noot… Ik rijd soms als een enorme bokkelul, dat geef ik direct toe, maar met 120 km/u slingerend over twee weghelften, in een busje met een tandemasser er achter, met daarop een stuk materieel… Er zijn mensen die willens en wetens het leven van anderen op het spel zetten, en daar erger ik me zeker net zo hard aan als geriatrische met-80-in-de-linkerbaan-is-ook-hard-zat-jonguh figuren.

Ik wilde je niet rickrollen, ik wilde alleen Rick Astley in een minder kwaad daglicht stellen.

7 likes

:+1:t2:
Ik zal het ook proberen toe te passen, ik ben die lieve man in het dagelijksleven die op het forum helemaal los gaat :crazy_face:
… Eigenlijk ook niet, vaak is het meer dat een ander mijn humor niet begrijpt of door het geschreven woord het verkeert interpreteert

2 likes

Ik ben zelf een tijdje geleden een moderator geweest en je ziet de verhuftering zeker wel forser om zich heen grijpen de afgelopen tijd.

Dat staat als een paal boven water.

Maar ik vind ook dat de politiek correcte hoek flink terrein aan het winnen is.
Daar is niks mis mee.
Maar het wordt best vaak misbruikt door lieden die achteraan gestaan hebben toen de humor werd uitgedeeld, en zich daardoor erg vaak geslachtofferd voelen.

En zodoende zo uptight en butthurt zijn dat je bij wijze van spreken een sleepboot nodig hebt om een speld uit hun poeperd te trekken.

Daar mag ook wel wat van gezegd worden denk ik want soms heb ik het idee dat dat ook als magneet kan werken voor eerder genoemd huftergedrag. ( In de zin van: Ahh gaan we weer! )

Bovenstaande is niet alleen van toepassing op dit forum, want ik zie het in zijn algemeenheid vaker gebeuren.

Btw: Om me goed in te lezen voordat ik hier een reactie wou plaatsen heb ik zo’n beetje alle links aangeklikt…

En ben zodoende 4x GeRickrolled!

En ik vind t hilarisch, elke keer weer! :joy::joy::joy:

:+1:

8 likes

Ah, het huftergedrag is ook een beetje afhankelijk van hoe er gemodereerd word denk ik.
Ben zelf beheerder van 2 groepen op fb en hufter gedrag valt heel goed mee, mede omdat we als beheer snel en kordaat reageren. Reacties worden snel verwijderd, eerste keer meestal met een rechtstreekse waarschuwing naar gebruiker. De 2de keer een openbare waarschuwing (tenzij het een flagrante belediging of aanval is, dan onmiddelijk ban, zelfs al is dit de eerste keer). 3de keer is sowieso buiten. Jammer genoeg is het fb platform gewijzigd en kunnen we niet meer iemand voor 1-2 dagen op strafbankje zetten.
Deze aanpak word algemeen door de gebruikers geprezen.
Sowieso is een directe aanval naar beheerders toe een onmiddelijke ban.

4 likes

Wanneer is iets een directe aanval en wanneer een kritische opmerking?

Bij rugby was het een zeer goede gewoonte om niet te mogen reageren op de scheids. Helaas is rugby inmiddels ook een Poolse Landdag.

1 like

Letterlijk een aanval, bashen, niet zomaar een kritische noot.
Sommigen zijn ook niet zo slim en weten niet goed hoe fb werkt. Hebben er nog gehad die iedereen van beheer ‘geblokkeert’ hadden maar niet wisten dat wij dat konden zien. Dat leverde ook een directe ban op.