Hey, leuk artikel over ons!

Eens…

En niet te vergeten… ik neem alles met een korreltje zout.

1 like

Aangezien ik FB niet gebruik graag een uitleg.
Als je iemand blokkeert, kun jij hem dan niet meer zien of kan hij jou niet meer zien?

Maar eigenlijk maakt het niet uit.
In beide gevallen respecteer je imo het evenredigheidsbeginsel niet en bovendien misacht je zijn recht op hoor en wederhoor.
Een blog of een forum waar iedereen zonder enige vorm van ballotage mee kan doen is imo een openbare ruimte en daar gelden andere regels dan in een privéruimte.

En hoe vat je een kritische noot op als je een slechte dag hebt? En door wie wordt die beoordeling gecontroleerd?
Het is me absoluut bewust dat moderator geen makkelijke bezigheid is. En dat fora ed niet zonder kunnen bestaan.
Maar de vraag Quis custodiet ipsos custodes? wordt helaas vaak niet beantwoord. (niet alleen bij fora trouwens :wink: )

Dan kan de persoon jouw profiel en alle reacties die je ergens plaatst niet meer zien en jij ook niet die van die persoon.

Dit word sowieso samen met andere beheerders/moderatoren besproken. Een kritische noot aanvaarden we en meestal gaan we dan ook openbaar of privé (naargelang de ernst) met de persoon aan.

De ervaring na aantal jaren heeft ons al geleerd dat iemand die alle beheerders/moderatoren bewust probeert te blokkeren niet van plan is zich aan de opgestelde regels te houden.
1 van de punten in de groepsregels is hierover heel duidelijk dat als iemand beheer blokkeerd deze verwijderd word uit de groep. De groep is semi-privé . Enkel leden kunnen zien wat er in de groep word maar met 2500-3000 leden zijn deze groepen niet klein te noemen.

Prachtig verhaal… heerlijk die ondertoon👍🏼

Ik denk dat de meesten zichzelf een keer moeten afvragen: Ben ik een hufter of heb ik hufterig gedrag online of offline?

Het is ook wel heel gemakkelijk om online iemand anders af te zeiken over zijn keuzes (op horlogegebied).
Ik ga er altijd maar van uit dat men in het echt niet veel voorstelt, maar kan mezelf vaak niet bedwingen om niet te reageren.

Maar ben ik online een hufter?
Mwah, het is maar net hoe je mij benaderd en/of veroordeeld.
En wanneer je dat te vaak verkeerd doet, ja dan vergeet ik je online naam niet meer.
Maar dat wil niet zeggen dat ik nooit geen like op een bericht van je doe, ik kan wel objectief blijven.

Ben ik offline een hufter?
Voor wie dat vinden; dan zul je dat wel verdiend hebben.

ps en bedankt he forumvolk… Diesel draag ik niet meer, en heb meerdere Seiko’s :thinking: :sunglasses:

2 likes

Mijn beste,

De hand die je voedt, moet je niet bijten. :rose:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Jeremy Clarkson van TG had het niet voor niets over het “white -van- Syndrome”

(oftewel, zo gauw men in een bedrijfsbusje stapt gaat men zich als een hork gedragen)

1 like

yep en dat. Maar ik houd er ook altijd rekening mee dat er weinig nuance kan zitten in geschreven tekst dus dat bijv. sarcasme niet altijd goed over komt.

1 like

Op zich mag het niet uitmaken welk horloge je hebt.
Ik heb ook van alles van duur tot Invecta!
Gewoon omdat ik het mooi vind.
En dus moet je niemand veroordelen om het merk of type wat hij mooi vind en of kan betalen.
Maar waarderen dat hij ook HF lid is en interesse in horloges heeft.
En dan maakt de prijs of merk niet uit vind ik.
Als we allemaal alleen maar Rolex hebben wordt het wel een beetje saai hier.
Dus wees eens lief!!

3 likes

Zo zou het overal moeten zijn

Dan is het duidelijk en terecht.

1 like

Dus ook daarvan worden al neppers gemaakt die qua naam op de echte lijken.

Ik heb geen zin om op nóg een forum te gaan. HF neemt al genoeg tijd in beslag.

4 likes

:joy:

Je hebt het in ieder geval goed gelezen!
Daar gaat het om Welkom bij Horloge Forum!!! H F

2 likes

Mijn advies; voel je evt. huftergedrag opborrelen log dan uit en ga iets
anders doen.
Desnoods een paar liedjes luisteren op youtube.
Haal 5 keer diep adem en rekt u zich even goed uit.

Mvg.

Dr. Ex

3 likes