HF advies gevraagd: Sparren over mijn verzameling

Tudor BB 58 925 standaard met leren band en nato. Top toevoeging op jouw prachtige collectie :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ehh dit :arrow_down::wink:

afbeelding

Brrrrr wat een gave collectie zeg!

Inhoudelijk klinkt het mij zeker niet verkeerd om dan die IWC er uit doen en te gaan voor die BB58. Wou blauw suggereren maar lees net dat kleur niet blijft tot nu.

2 likes

Prachtcollectie! Alles houden. Volgende in een andere of met wat meer kleur.

1 like

Daar vond ik nu net de meeste overlap in zitten.

Wat betreft die eerste drie kan je natuurlijk voor een zwarte wijzerplaat gaan.

1 like

Is die witte dial van de Speedmaster origineel van het model of met een dial swap toegevoegd? Als het een dial swap is zou ik die weg doen, als het origineel is zou ik die houden en de Seamaster weg doen.

1 like

Meer de binkie uithangen met zo’n collectie.

Wat ik niet zou doen is een TT Sedna duiker kopen. Succes!

5 likes

Je hebt een zotte collectie. Zie elk horologe apart in eijn schoonheid ipv de collectie samen.
Oh ja de incomining Zenith is wel men grail. Los daarvan heb ik het collectie concept gedoe niet. Ik heb liever 2 horloges de keer want jaren hou ik ze toch niet bij.

1 like

Nahh dat niet zo zeer. Echter hebben de gekleurde platen het nooit lang gered bij mij. Ik vind deze met gele plaat wel leuk btw.

Die heb ik nog. Dus plaat wissel kan altijd.

Een mede horloge liefhebber :slight_smile:

Nah, die doet het niet voor me.

Ik vind mijn IWC mooier :zipper_mouth_face: tevwns de pilot veel te groot.

Ook gepast. Vond hem wat saai. Te weinig contrast. Dan liever de “gewone” zwarte.

Oh dat ervaar ik niet zo. Jubilee en TT onderscheiden zich voor mij genoeg van volgoud en president om beide te kunnen blijven naast elkaar. Toen ik alleen een Day Date had miste is een DJ.

Dit. Kan evt zwart er weer in zetten. Echter mis ik dan diepte op de (wat saaie) plaat. Deze is tof, mede vanwege opgelegd logo en uurnarkeringen.

Heerlijk man. 2x p.w. op het scootertje langs DNK.om te wisselen. Maar 1 of 2 horloges in huis. Elke.keer uitzien naar wat anders. Kan daar echt van genieten. Met 2 zou ik snel weer wat nieuws willen.

5 likes

Beste tip tot nu toe :ok_hand:

4 likes

Moeilijk hoor, maar ik zou persoonlijk beide witte Omega’s en de huidige IWC van de hand doen en toch weer een IWC nemen, maar dan de chrono TopGun en een Tudor BB kopen.
Wordt wel iets wat centjes bij leggen, vrees ik.

2 likes

Nahh. Te groot en vooral te dik.

Denk btw wel dat ik met

Meer dan genoeg zou hebben voor bovenstaande + BB58. Dan houd ik zelfs nog centjes over.

1 like

Een paar maar
:rofl:

1 like

Waar kun je die passen? Volgens mij is dat een redelijk gepasseerd station… ben er al eens voor in Antwerpen doende geweest… tevergeefs! Die met die oranje band is echt de max :sunglasses:

2 likes

Hermes France? Paris 🫢

1 like

Bandenslet 20mm zou ik Stowa Antea / Nomos zeggen. Budgettechnisch meer dan prima te verantwoorden, echt wat anders en alles kan qua kleuren. Of een toffe Sinn.

De IWC en de Speedy zouden voor mij het nest mogen verlaten.

1 like

Speedy niet weg, of een gewone proffesional terug.
Seamaster niet weg, of een blauwe terug.
Rolex idd houden, vooral explorer en DD.

Blauwe Seamaster terug is geen optie bij jou!

Iwc weg

BB pro?

2 likes

Seamaster vind ik de minste in de collectie. Het is echter maar smaak. Mooie collectie trouwens!!

1 like

Je mist een kneiter horloge, een dikke Breitling of Panerai. Ook mis je een JLC Reverso…

2 likes

Ten eerste. Hele mooie collectie!

Witte speedy eruit voor een zwarte.
Seamaster eruit voor een blauw

Dan heb je al wat diversiteit.

Echter vind ik de collage van @Watch2Morrow ook wel erg lekker. Minderen, heerlijk :slight_smile:

2 likes

Vind ik niks. Sorry.

Enkele keren geprobeerd. Was ook geen lang huwelijk.

104 gehad. Snel weer gegaan. Welke is nog meer tof? (Max 41mm, redelijk plat.)

Kan plaat zo wisselen. Deze is echter wel veel toffer.

Geen kleur. Vind ik niks.

Te dik. Wel eens een zij aanzicht gezien?

Danku!

Ik vind mijn DD best een knaller. Als je maat technisch bedoeld vind ik beide merken vaak te groot. Al heb ik nooit zo’n 40mm panerai on gehad

Deze forum rage laat ik heel graag aan me voorbij gaan.

Zie bovenstaande :slight_smile:

Nee gadver. Dan ga ik helemaal domme dingen doen met de vrijgekomen centen. Ik kan wel genieten van een goed volle verzameling.

2 likes