Bedoel t goed
Das een klassieker…je bent in de war met de MoonSwatch of Rolex …
Maar ik mis inderdaad een forser horloge, een lekkere 44-46mm horloge tenzij je een polsmaat van <17 cm hebt natuurlijk…
Je bent echt boos.
Willem app anders ff wat ik hier moet zeggen als suggestie
Haha nee hoor. Ik leg alleen uit waarom sommige dingen hem niet worden. Zo’n ielig vierkant horloge vind ik niks
Dacht ik eerst ook maar de 47mm reverso is heul fijn…
Zou de Zenith (datum locatie), speedy (beetje saai/steriel), iwc (niet mijn ding) en dj (overlap met dd) er uit doen.
Dan kan je alle kanten op met nieuwe inzendingen

Kies zelf maar wat past kwa smaak en budget, allemaal gaat denk ik niet lukken
Laatst op een meet omgehad. Dergelijke “chique” horloges passen helemaal niet bij mij (en mijn smaak). Ik wil ze wat stoerder/sportiever. Dan vind ik zo’n geheel stale cartier gaver.
My 2 cents:
speedmaster vervangen door een zwarte ‘klassieke’ speedmaster.
IWC vervangen door iets blauw.
Daar zitten wel toffe dingen bij ja. Die vertex vind ik echt tof, maar toen die hier te koop stond vond ik mijn IWC gaver. Domme, domme ik.
Er zitten er wel een paar bij waar ik aardig wat centen nog bij moet leggen lijkt me wel gave suggesties. Dankje!
Skip die BB58 (want saai) en ga voor een Pelagos. De FXD zou ik zelf voor gaan, als ik de maat kon hebben, maar er zijn ook andere kleur combos mocht je dat blauwe niets vinden. Past ook beter bij je bouw
Doe je die Speedy en IWC eruit. Hupsakee weg ermee. Bier!
Snap ik helemaal. Zo vaak denk ik “zal ik een Speedmaster kopen” maar ik vind de zwarte dial te saai met de witte wijzers, matte dial, etc. En de witgouden is veeeeeel te duur voor wat je krijgt. De witte dial die jij hebt is super met de applied markers, logo en volgens mij ook zilverkleurige hands.
Maaaaaar ik zou dus toch of deze weg doen of de Seamaster. De Speedmaster omdat het niet de originele dial is of de Seamaster omdat ik de Speedmaster mooier vind
Misschien is alles al wel gezegd, maar ik zou het simpel houden Willem. Het antwoord schemert al door in je suggestie. Speedy eruit. Die spreekt minder dan de Chronomaster. IWC eruit. Tudor BB58 erin. De Chronomaster en BB58 lusten veel bandjes. Dan heb je een bak aan variatie, zonder al te veel overlap of keuzestress. Ook wat waard!
Edit: jij wilt niet minder horloges. Vooruit, kleurlozer én cooler gaat het niet worden:
Die is te groot. Heb in Enschede die van Brick om gehad. Vind die LHD wel leuk wbt kleurtjes. Echter links de kroon…
Ik heb ondanks mijn 2m03 en 123Kg maar polsjes van ~17,5cm.
Daar hecht ik 0 waarde aan. Als het maar mooi is.
Dat is een advies
Deze keuze is al voor een groot deel gemaakt ja.
De witte dial kwestie is wat lastiger merk ik. Ik merk dat ik moeite heb met de speedy weg doen.
Dit is een tof idee. Weet je toevallig de naam/referentie hiervan?
Dan kan je makkelijk een dikker horloge hebben. Die Seamaster is ook geen kleine jongen.
Misschien de Apollo 11 band erop laten zetten? Oogt ie compleet anders.
Bulgari Octo Finissimo. Ook met zwarte of blauwe plaat. Zo’n gaaf ding
Zowel ruig als verfijnd. Check:
Mooie collectie hoor. Als er echt wat uit moet dan in ieder geval 1 van de twee Rolexen. Teveel overlap. De DJ zou moeten wijken als het aan mij ligt. Daarnaast de Omega Speedmaster. Teveel overlap met de Zenith en die is veel leuker. De SM300 sowieso houden. 1 van de tofste horloges die er bestaan.
Dan houd je dus een mooi bedrag over om iets nieuws van te kopen. Horloges met een kleurtje en een Lange is niet je ding las ik al. Misschien is een Ingenieur met geintegreerde band iets voor je? Of had je die al gehad?
Anders misschien iets van JLC, een MUT bijvoorbeeld? Of wellicht een Polaris?
Ik wel kan zijn dat ik er een cm of 30 naast zit en een kilo of 40
Die vind ik te dun voor de kast. Het zit hem ook niet zo zeer in de band keuzes. Ik heb de oem band met zo’n microverstel sluiting en de US1450. Daarnaast een zooi leren bandjes/natos.
Thanks. Ga eens kijken of ik die ergens kan passen.
Ja
Dit zou ook nog wel eens kunnen werken ja.