HF advies gevraagd: Sparren over mijn verzameling

Ik vind de

Een stuk mooier.

Wel een origineel idee. Thx!

Daarom zou ik het overwegen. Echter zit ik dan met 100 20mm bandjes waar ik niks mee kan.

Eens. Echter wil ik wel in alles wat ik heb lekker rouleren. Als dingen blijven liggen vanwege overlap is dat zonde.

1 like

Mja… serieuze handicap van die lijn.

1 like

Ah joh. Gewoon binnenkant vd lugs aan weerszijde 0.5mm bijslijpen :smirk:

1 like

Weet niet of het nieuw moet zijn?
Anders een limited?

Omega Seamaster Planet Ocean Liquidmetal LE

Denk graag mee :joy:

1 like

Beide prima.

Erg mooi, maar vind hem te dik.

Ja supertof! Sowieso leuk om zo mee bezig te zijn.

Laatste dan voor vandaag.
Morgen weer verder :grimacing:

Blancpain Fifty Fanthoms Bathyscaphe
38mm

Ook tof op nato

7 likes

Sinn 105 ST SA UTC: 41mm en 11,9m hoogte, GMT. Erg tof vind ik.
Of de U50: 41mm en 11,15mm hoogte.

2 likes

Ja nou bij jou kan dat makkelijk. Bij @Willemc ligt dat anders. :sunglasses:

Maar de fxd is wel echt een flinkert. Ik vind die ook echt groot dragen. Terwijl de afmetingen allemaal wel meevallen.

7 likes

Heeft iemand Czapek al genoemd? Schijnt hip te zijn.

Maar even serieus, wat een gave collectie man. Ik ben benieuwd hoe lang je die chronomaster sport tof vindt. Als dat een blijvertje is zou ik de speedy omruilen voor deze:

Plan B: de Seamaster omruilen voor een… Seamaster.

Neo Vintage

Of de meest recente versie

7 likes

Oehhh die groene seamaster is ook een goede ja! Thanks.

6 likes

Mooie collectie!
Ik zou persoonlijk Speedmaster eruit doen en deze erbij nemen:

afbeelding

afbeelding afbeelding

( niet mijn foto’s)

6 likes

Dan de Moonphase toch liever…

Plaatje vh web

5 likes

Mocht ik om jouw luxe positie zitten, dan zou ik kiezen om weg te doen:

De Speedmaster, vanwege de overlap met de Zenith en waarvan ik laatstgenoemde mooier vind.

De IWC, met als voornaamste reden dat ik daar geen gevoel bij heb, zou ook mogen vertrekken.
Verder is die ook met zwarte plaat en die heb je al in de Explorer.
Aangezien de SM veelal op rubber wordt gedragen, dek je daar ook de afwisseling met staal (of edelmetalen) band af.

Ondanks dat je duidelijk hebt aangegeven dat de Rolexen blijven, zou ik toch de DD weg doen. De DJ heeft een leuker voorkomen in mijn ogen.

De incoming…die spreekt mij ook niet zo aan…
Maar wegdoen is niet mogelijk als die er nog niet is. Qua kastvorm is die dan wel weer onderscheidend van de rest, dus misschien…

Wat zou ik er als vervanging bij laten komen.
Een mooie GS Spring drive of Hi-beat, met een champagne plaat of een zilverkleurige/snowflake plaat. Nog steeds niet te gek qua kleur, redelijk neutraal, maar toch prachtig.

Voor wat nog erbij (als je dan nog wat nodig zou kunnen hebben)…nog rond blijven kijken of een andere tip aannemen.

Misschien een AquaTerra?

De G-shock lekker laten waar die is. Compleet setje voor de leukigheid erbij.

Veel wijsheid toegewenst!

2 likes

Witte plaat uit je speedmaster en de zwarte er weer in. Of anders dat saaie hok eruit. Als je hem terug wil koop je hem zo weer terug.
Seamaster zeker houden. Kan ook best, 2 witte platen 1 chrono en 1 duiker.

Ik zou dan gaan voor een polaris, wat een gaaf horloge is dat. De no date met blauwe plaat.
Kan op leer of op staal :drooling_face::drooling_face:.

2 likes

Voorop gesteld : een mooie verzameling hoor!

Ik vind de Omega Speedmaster te veel overlap met de Zenith hebben, die waanzinnig mooi is! Zou dus deze Speedmaster én de IWC laten gaan.

Wat een mooie aanvulling zou kunnen zijn is dan een IWC Portugieser met donkere plaat.

Wat een dilemma’s… :wink:

1 like

Mooie collectie hoor. Eigenlijk hoef je niets te veranderen, maar zo werkt dat niet he?
Wat vind je van een APRO Offshore?
In werkelijkheid mooier dan veel foto’s doen vermoeden. Voorstel is dacht ik nog niet voorbij gekomen?

1 like

een gaaf horloge. Heb hem echter wel eens gepast en vind hem met zijn 45mm best aan de maat.

hiervan vind ik de plaat minder mooi in balans dan vd prof. Misschien dat het ook aan de foto ligt, want op die keramische van @wimnos hierboven vind ik het minder storend.

ik vind ze beide onderscheidend van elkaar. Dit merk ik aan het feit dat ik bij een wissel bij de kluis prima de Dj kan afwisselen met de DD en visa versa.

gebrek aan fijnafstelling heb ik altijd een dingetje gevonden. daarnaast heb ik minder affiniteit met het merk GS. Kan ze altijd een keer gaan passen.

Hier word ik niet zo warm van. dan vind ik de constellation met blauwe plaat toffer.

die is 43mm toch? ik denk te groot. En ik vind hem mooi op sommige foto’s, maar vermoede dat ik er IRL snel op uit ben gekeken.

te chique voor mijn smaak. past niet bij me. wel een goede suggestie.

I know. er zijn zwaardere beslissingen te nemen in ons aardse bestaan. Desalniettemin leuk om er op HF over te sparren :slight_smile:

ik merk dat ik meer voldoening haal uit wat kleinere horloges. Dit is wel echt een tank. Daarnaast vind ik ze vrij duur voor wat je krijgt.

2 likes

Waarom raad jij een Longines aan? :joy_cat: Dat zou je zelf ook dragen?

2 likes

Dit is de hi-beat toch? Niet de budget variant?

14:45 op een maandag, netjes.

1 like

Ik zou eens verder kijken naar een Breitling. Dat zou denk ik wel kunnen passen, als ik zo lees… Die zijn niet allemaal mega groot. Een Navitimer bijvoorbeeld?