Deze 37mm quartz horloges met de explorer achtige kast kunnen wabi sabi prima hebben. Mijn 40mm heeft een nasty vlek op de zijkant, je ziet het niet, je merkt het niet, het is prima. Er zijn nog wel breekbaarder GS kasten gemaakt dan deze.
Wat is het verschil? Ik draag al mijn horloges als dagelijkse horloges en hou ze ook om wanneer ik in de tuune bezig ben, dus misschien ligt het aan mij.
Dat stoort me ook al jaren bij dit model. Eerlijk gezegd valt het op deze OG piano-lak nog mee, op de parelmoer en de gekleurde edities vind ik het nog veel in het oog lopender. Zo jammer.
Is een Chronomaster CTQ57-0955 niks voor je? 5 sec / jaar HAQ, hard coated titanium, wel lume op de wijzers en pips, en met een perpetual calendar.
Ja, wat de een een beater noemt, is voor de ander gewoon een daily. Wat moet het horloge doorstaan? Wat ga je ermee doen? Wordt het een klushorloge? Of gewoon een dagelijks kantoorhorloge, dat je zonder al teveel zorgen wilt kunnen dragen?
In het eerste geval zou ik voor iets echt hufterproofs gaan, als een G-Shock. In het tweede geval, dus een goed dagelijks horloge, zou ik voor een GS gaan. Maar niet deze. Er zijn veel mooiere, imo. Met Sinn is op zich niks mis. Maar dit model zou mij snel gaan vervelen. Ik vind het gewoon niet heel erg spannend. Maar goed, dat zal die Duitse degelijkheid wel zijn.
On topic: Heb zelf de 556i gehad. Mijn vrouw heeft de GS, in champagne versie (SBGX263) en de GS wint het voor mij op alle fronten. Understated maar luxueus. Top bracelet ook, wat ik persoonlijk niet van de Sinn kon zeggen.
De stalen band van GS voelt zijdezacht aan, echt geweldig. Verder verveelt het horloge nooit , niet saai dus. Je blijft er naar kijken. De hele plaat is zo goed gedaan, nergens mee te vergelijken! En ja, kras gevoelig is ie wel.
Verstond niet veel van die Rus, maar jee wat een prachtig horloge. De plaat is prachtig, wellicht ook wat meer in balans dan de GS (al is het cursief niet echt mijn ding). De band is ook prachtig, meer details dan de Sinn en de GS.
Ga er meer over lezen en bekijken! Thanks deze stond nog niet op mijn radar.
Wel de zwarte chronomaster, maarrr heb net een zwarte duiker (CFB Scubatec), dus moet m’n ogen sluiten voor die beauty.
De GS voor de win
Vergelijk alleen maar de wijzers en de band en je bent al klaar. Plus, zoals hierboven beschreven mag je het uurwerk en de afwerking er nog bij optellen. Deze Sinn legt het af!