Nou dat is wel heel duidelijk, zo zouden de verkiezingen ookmoeten zijn
Iets heel anders, maar zou een 39mm quartz SBGN geen optie zijn?
Ik stel dit voor want: GS sowieso vele malen beter dan Sinn 556i (heb de 556 zelf gehad). Je wilt hem als daily gebruiken, dan zijn geborstelde delen praktischer ivm krassen. De wijzerplaat doet mij enigszins denken aan het pianolak van de 556, hetgeen voor mij ook een plus was. Je noemt zelf speelse kleur van de wijzer bij een ander model.
Als je dan toch de stijl van de Sinn verkiest boven de GS, dan zou ik echt altijd de Damasko DS30 kiezen boven de 556. Als je de stalen band erbij wil moet je bloeden (= duur), maar er zit veel meer tech in dit horloge gestopt en het onderzeeboot staal is harder. Niet zo hard als de blasted modellen, maar veel harder dan standaard staal van bijvoorbeeld de 556.
GS is mn eerste ingeving. Zeker vanwege t uurwerk.
Jazeker
Ja, helemaal eens. Heb mân antenne al tijden uitstaan voor een grijze DS30 met stalen band. Die hoop ik nog eens gebruikt op te pikken zonder die (relatief) enorme kosten voor de stalen band.
Staat nu een zwarte met blauw op WatchUseek
https://www.watchuseek.com/threads/damasko-ds30-on-bracelet.5491389/
Ook heul mooi, moet er even op kauwen denk ik. Vind de explorer II prachtig en deze (dus) ook, en er zal ooit nog wel weer een GMT in de collectie komen (heb een Sinn U2 S GMT laten gaan⊠domdom en spijt)
Gs dan
Ik zou de GS nemen, vind hem toch wat mooier als de sinn.
Wow wat is deze Citizen gaaf zo in het zwart. Wat is het ref.nr.?
Edit: al gevonden bij Sakura AQ4054-01E
Staat ook op C24
https://www.chrono24.nl/all/the-citizen-montre-chronomaster-eco-drive-aq4054-01e--id27895111.htm
Bijna⊠helaas. Als het een grijze wijzerplaat zou hebben zou het perfect zijn.
Nou heb ik een half jaartje geleden een soortgelijk topic (zwarte alleskunner van pak m beet 1000-2500 euro) gemaakt, alleen lag bij mij toen de focus meer op een verstelbare sluiting (die ik
nog steeds niet heb, maar da`s een ander verhaal).
Ik ben toen uitgekomen op een 556i en een Citizen NB1050, omdat het tikkende wijzertje van de GS mij misschien toch gaat irriteren. En ik wil twee horloges ipv eentje.
Het grote verschil is echter dat ik wel een boer ben die totaal niet voorzichtig is met horloges (trainen/klussen/tuinieren/zwemmen), en jij een horloge gebruikt voor
Dus dan voor 100, nee 1000 % de Grand Seiko.
De Sinn is leuk, maar meer ook niet. Om eerlijk te zijn vind ik er zelfs geen ene reet aan, maar daâs persoonlijk. Zeg je Sinn, dan begint iedereen gelijk over âDuitse kwaliteitâ, 'oerdegelijk` en
âonverwoestbaarâ Voor mij gewoon een standaard (goed) horloge, meer niet.
De Citizen ben ik wel zeer tevreden over :
In meerdere kleuren te verkrijgen trouwens. En de helft van de prijs.
Vraagje: heb je de GS eigenlijk al eens gepast? Want serieus een prachtig horloge
Zit heerlijk, mooi plat, toch wel aardig shiny maar ook weer niet teâŠAbsolute aanrader.
Als laatste moet ik trouwens wel zeggen, dat zo ongeveer elk degelijk waterdicht horloge natuurlijk wel een dagelijkse beater kan zijn, die je ook daadwerkelijk als afraghorloge kunt gebruiken : of je nou met een Seikootje 5 van 250 euro, een Sinn 556 van 1000 euro, of een Rolex Sub van 12 ruggen tien jaar lang door de Amazone en Andes trekt, het maakt geen reet uit.
Ze zullen alle drie heel blijven, de tijd aangeven, en dezelfde krassen hebben. En gaan daarna ook alle drie gewoon nog 30 jaar lang mee, met als enige verschil dat je voor de Rolex 2000 euro verder bent aan beurtjes.
Pâcies

Zeg je Sinn, dan begint iedereen gelijk over âDuitse kwaliteitâ, 'oerdegelijk` en
âonverwoestbaarâ
Justem, en dat is bij de 556 ook niet het geval, zit geen techie innovaties van Sinn in.

Citizen NB1050,
Die zal ik eens gaan bekijken, thanks. Ja een quartz heb ik nog niet en het âlijkt me leukâ maar heel zeker of ik me eraan ga irriteren weet ik niet. Nou eigenlijk wel, heb eens een Yema quartz gehad, dat huwelijk was van korte duur, meer omdat ie te klein (voor een duiker om mijn pols Ă©n het een quartz was). Maar deze GS quartz vind ik wel echt briljant gemaakt, diep respect en dan lijkt het me wel cool om de GS quartz aan de collectie toe te kunnen voegen.

heb je de GS eigenlijk al eens gepast
Neen, nog niet. Ga ik zeker nog doen.

dat zo ongeveer elk degelijk waterdicht horloge natuurlijk wel een dagelijkse beater kan zijn
Eens, ik heb mân speedy ook wel eens weken achter elkaar aan (en is ook nog spotless). De GS zal meer een zeer mooi edoch onopvallend horloge voor op kantoor worden.

Ga ik zeker nog doen.
Wel ff zoeken, want niet overal te krijgen. Laat even weten hoe je hem vind
@FateAmenabletoChange heeft gelijk. De GS band is geweldig, Adrian heeft het fout. De GS is zeker veel meerh shiny dan de Sinn, misschien zelfs te veel als je iets minder opvallend zoekt. De sluiting van de Sinn is niet top. De GS is geen beater, hij is te shiny, je wil er geen krassen in. Hier is de Sinn met een ander band in het Duitse HF: https://uhrforum.de/threads/sinn-556i-am-feingliederarmband.539864/
Ja die band van de 556 vind ik ook niet mooi.
Beater moet je ruim zien, het moet een minder-knoepert-van-een-horloge-aan-mân-pols-voor-op-werk-horloge zijn.
Zeg maar niet deze

Laat even weten hoe je hem vind
Daar ist ie dan
Beste mensen, Voor wie geĂŻnteresseerd is in hoe de Grand Seiko SBGX261 om mijn pols is gekomen, het volgende; Al enige tijd ben ik aan het loeren naar een klein(er) horloge in de kleur zwart wat gewoon goed is afgewerkt. In mijn eerste overweging kwam ik tot de Explorer I, dikke twijfel over het kroontje ging de zoektocht door naar een andere variant. Het forum was zoals wel vaker een slijpsteen voor mijn geest. Ik was er wel uit, de Grand Seiko met zân Quartz uurwerk zou het worden. Edoch âŠ
Top. Mooi hĂš. Geniet ervan man.