Nieuw: Grand Seiko SBGX261

Beste mensen,

Voor wie geïnteresseerd is in hoe de Grand Seiko SBGX261 om mijn pols is gekomen, het volgende;

Al enige tijd ben ik aan het loeren naar een klein(er) horloge in de kleur zwart wat gewoon goed is afgewerkt. In mijn eerste overweging kwam ik tot de Explorer I, dikke twijfel over het kroontje ging de zoektocht door naar een andere variant. Het forum was zoals wel vaker een slijpsteen voor mijn geest.

Ik was er wel uit, de Grand Seiko met z’n Quartz uurwerk zou het worden. Edoch quartz, hoor ik menigeen denken, voor die centen? Jazeker :clap:, wat een prestatie levert GS met dit 9F uurwerk. Loopt 10(!) seconden per jaar uit het lood, elk half jaar verzetten we de de klok dus eigenlijk loopt dit uurwerk altijd, maar dan ook altijd correct. :muscle: Check de manier van aantikken van de secondewijzer eens op de indexen, elke seconde telt. Wow, ik ben onder de indruk van deze quartz.

Enfin, nu de lijnen uitzetten en afwachten. Want tsjah, de volle mep betalen bij een AD zit niet echt in mijn bloed (nog nimmer gedaan, behalve voor mijn vrouw, maar das een andere verhaal/NA).

Op vakantie te France komen we geheel tegen de verwachting in een paar leuke mensen tegen. Je kent het misschien wel, met de mini’s weg, leuk huisje, table d’hote, (studie)boekje erbij, zwembadje, mooie omgeving, über relaxed vakantie aan het vieren. Totdat er een klik is waar geen houden meer aan is. Kampvuur en vin…

Op of rond deze avond/ochtend (is wat foggy) kwam @0b5cur1ty met een advertentie met een zowat hagelnieuwe SBGX261, wat een beauty, zeker nadat de mist in m’n brein was opgetrokken werd ik nog enthousiaster. Na heel sympathiek contact was de deal rond. Maar jah, zit je dan, nog anderhalve week op vakantie, na een aankoop van een Grand Seiko. Het pakket (volledig bomvrij verpakt) zou al aankomen zodat ik gelijk (nadat de kat was opgehaald uiteraard…) langs de vrienden van de vrienden PostNL kon gaan om het horloge op te halen.

En jazeker, wat was het in real life prachtig en volledig zoals beschreven. De band paste net niet, ik had al het e.e.a. gelezen en gekeken over het aanpassen van een dergelijke band. Online alleen wat gemekker over kleine schroefjes, voor de rest vrij straight forward. Zo gezegd zo, gedaan. Al schoot zo’n buisje uit m’n pincet de kamer in… op een haar na de convector put gemist, maar dus zo gevonden.

‘We’ houden van plaatjes hier op het forum, e voila, hierbij de Grand Seiko SBGX261:

Oh ja, het ontbreken van lume is wel degelijk k#k en wordt gemist. Zeker met die ogen van mij is tl-buis lume afdoende om nog enigszins de tijd waar te kunnen nemen in het donker. Maarrrr dat mag de pret niet drukken, helemaal niet trouwens. Fantastisch horloge, uitstekende band (i.m.h.o.) en wat een finesse in de afwerking.

Fijne dag nog allen.

95 likes

Mooi! Geniet ervan!

1 like

Prachtig. :heart_eyes:

1 like

Hele mooie! En ook een leuk verhaal. Prachtig, die grand seiko’s. Ik ga eens even die link opzoeken.

1 like

Een prachtig uurwerk in een heel mooie verpakking :ok_hand: geniet van je aanwinst :star_struck:

1 like

Staat je goed, geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd! Het 9F uurwerk is zeker een ondergewaardeerd uurwerk. Icm deze kast een topper.

Ik ben ook aan het kijken voor een 9F duiker van GS. Lekker platte duiker.

1 like

Leuke twist in het verhaal :sweat_smile: ik zat al te denken aan een horloge overnemen van iemand tijdens je vakantie :smirk:
Enfin, mooie aanwinst :ok_hand:

2 likes

Veel meer Grand Seiko dan dit heeft een mens niet nodig :ok_hand:

2 likes

Mooie GS ! Veel plezier ermee :slight_smile:

1 like

Prachtige GS! Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd met deze fraaie GS!

1 like

Héél mooi horloge! Gefeliciteerd en draag hem met plezier!

1 like

Mooi hoor, ik heb zelf de champagnekleurige versie en die gaat nooit meer weg. :heart_eyes:

1 like

Prachtig horloge. Veel plezier ermee.

1 like

Prachtig horloge👌 leuk verhaal.
Veel plezier er mee.

2 likes

Mooi , gefeliciteerd

1 like

Mooi hoor, gefeliciteerd!

1 like

Goed verhaal. Jammer van de lume, maar mag de pret natuurlijk niet drukken. Mooie NA, gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Een schitterend mooi horloge! :pray:t3::hugs:

1 like