Het Horlogeforum is meermaals een slijpsteen voor mijn geest geweest. Nu is weer een overweging waar meerdere meningen ten zeerste worden geapprecieerd.
Het volgende:
Al enige tijd zoek ik een stoere beater en ik kom uit op een klein zwart horloge met stalen band. Nu is de Explorer I in mijn lijst voorbij gekomen, maar voor nu wil ik nog geen kroontje (no offence to anyone). Het moet iets minder high profile (naar buiten). Na vele overwegingen kom ik bij twee kandidaten die ter vergelijking worden overwogen.
Klopt, maar de wijzers zijn te kort en de lume is matig.
Die indices en wijzers van de GS glinsteren als een hondelul in de maneschijn. Dat is veel meer in het oog springend dan je zou denken.
Ome Adrian heeft niet goed opgelet. De GS komt met 2/3 schakels. Dat betekent dat je de band in stappen van 1/3 kunt sizen. Voorts moet je bij GS opletten op welk punt je de clasp monteert.
Als je een GS op de juiste manier op lengte maakt heb je een bijzonder, bijzonder comfortabele band. Bij mij hangt de vouwsluiting niet onder de klassieke 90 graden die de meeste juweliers aanbevelen, ik heb 'm verder richting de zes uur verschoven.
Geweldige banden. Ik heb alleen wat spijt dat ik geen 37mm heb gekocht, maar de 40mm SBGP011.
Het uurwerk van die Grand Seiko kun je uit de kast halen om vervolgens de Sinn er mee tot poeder te vermalen. Als je me vraagt welk van die twee horloges nog zal lopen nadat je ze van de derde verdieping uit het raam flikkert zeg ik dat de GS dat eerder overleeft dan de Sinn.