HF Cafe Stripalbum: 6300 euro opgehaald / SOLD OUT!

Voor de volledigheid nog even gecheckt hoe meneer van Dale erin staat.

6 likes

staat niet in het gratis pauper woordenboek

5 likes

We maken het simpel en heten je voortaan Pol, is beter te onthouden.

Tenzij je misschien liever Paulientje wil.

2 likes

Paul. En dan spreken ze het hier onder de rivieren soms ook uit als ‘Pol’. :man_facepalming:

Het is toch ook geen Polientje?

Pol is evengoed een gebruikte voornaam en de nederlandse versie, Paul komt van het Frans.

Ofwel
image
Van de stripreeks

1 like

Ik had vroeger zo’n schildje wat m’n naam betekende. Zal dat eens opzoeken.
Er stond op, Coen betekent dapper, moedig en onverslaanbaar en is verwant aan het woord kunnen. Tevens de charmante en de intelligente.
Ik zal even zoeken om te kijken of er nog meer goed nieuws op de achterkant stond.

2 likes

In den Belgique dan. Maar goed hoor. Ik vind het een leuk naam. Maar zeggen jullie dan ook niet stiekem Polientje?

1 like

Het ‘volk’ :joy:
Coen is een edele naam.
“Bekwaam in raadgeven”
Nog een leuk weetje voor @Schoen
Quote van een namensite “ Ik ben Afghaans en ‘koen’ is kont in het Afghaans.“

10 likes

Ik vermoed dat ze deze strip dan niet in Afghanistan hebben uitgebracht :thinking:

13 likes

Er zullen alvast minder kleren en meer ‘koenen’ in komen.

De koene ridder - komt daar waar het licht nooit schijnt.

9 likes

Ik weet niet of ik dit verhaal al een keer verteld heb, maar zo niet, dan heb ik er ook nog een.
Toen ik jaren geleden op JFK Airport door de security ging, riep een collega mij.
Vervolgens werd hij hardhandig door een donkere (mag ik dat zeggen?) meneer van de beveiliging tegen de muur gezet. ‘Don’t say that word!!’
‘Eh, sorry sir, but that’s my name.’

*Coon is an extremely offensive slur for a Black person. It’s rooted in the racist history of Blackface and comes from a shortening of raccoon.

Zowel die meneer als ik hadden weer iets geleerd die dag én een prima verhaal voor bij het avondeten.

25 likes

Ben benieuwd hoe de reactie was geweest als je collega dikzak naar je geroepen had.

Als je het mij vraagt, mag het. Ik word ook regelmatig door “mensen van kleur” uitgemaakt voor blanke, witte en weet ik veel wat. Wat dat betreft is het denk ik de klank die de muziek maakt, als ik iemand neger noem om hem te beschrijven heb ik het over kleur van zijn huid en niet over de inhoud van zijn hersenpan. Dat zijn hele andere kenmerken.

Gewoon beter niet doen.

Ja, je naam in het buitenland doet t m niet zo lekker. De mijne wordt altijd uitgesproken als Rude. Past wel bij een Hollander 
 maar toch.

7 likes

Ik beschrijf ook niet dagelijks mensen, dus dat gebeurd ook weinig. En altijd bedenken of het ĂŒberhaupt kan lijkt me voor alles slim, zelfs als je een te grote neus wilt beschrijven.

Maar ik vind het de laatste tijd een beetje teveel gemiep. Alsof iedereen een sneeuwvlokje is en je echt uit moet kijken wat je zegt. Soms zeggen mensen iets wat niet leuk is en je kunt dan een aantal dingen doen; heel hard huilen, boos worden, fysiek geweld toepassen, het gewoon bespreken dat je het niet fijn vinden of je schouders ophalen en bedenken dat je zelf misschien ook wel eens iets kwetsends tegen iemand zegt. Alles is afhankelijk van proportionaliteit.

3 likes

Waarom is het zoveel extra moeite om bepaalde kwetsende woorden niet te gebruiken, ook al vind je het zelf sneeuwvlokjes gehalte. Wat is de moeite? Serieus.

3 likes

Ok, boomer. Maar laten we verder de strip draad niet hijacken.

9 likes

Zullen we deze discussie niet voeren?

6 likes

Eens, typisch gevalletje even op je lip bijten :slight_smile:

3 likes