Optie 1 gekozen. Duidelijke overzichtelijke foto’s. Bij aankoop kijk ik naar de foto’s van het horloge zelf. Wat er omheen gebeurt boeit mij niet zo. Die 2e collage is mooi, maar drukker. Je wil uiteindelijk de staat van het horloge zien om dit goed te beoordelen zijn duidelijke foto’s nodig met een egale achtergrond.
Ik denk eigenlijk een mengeling van beide.
Horloge liefhebbers vanuit het forum zullen kijken naar de staat, checken ref. nummers en willen box en papers zien, hebben dus meer baat bij optie 1.
Optie 2 vind ik marketing technisch wat interessanter. Bij horloges van deze prijs klasse speelt bij veel mensen emotie toch een rol en de foto’s van optie 2 spelen hier naar mijn mening beter op in. Voor een breder publiek zou ik optie 2 pakken.
Ik heb gekozen voor de optie ‘nieuw’ louter en alleen om omdat ik het mooier vind, wat meer gevarieerd. Het voordeel van jouw ‘oude manier’ is dat het heel herkenbaar is, ook als je foto’s gejat worden en bijvoorbeeld op MP worden gebruikt door scammers pik je ze er zo uit. Tja.
Maar goed. Optie ‘nieuw’ dus, mevrouw Jaap is zo gek nog niet …
Nu je toch feedback vraagt, met betrekking tot de informatie zou ik het handig vinden als je de volle referentie (het modelnummer) bij een horloge zet. Als je dan als geïnteresseerde wat huiswerk wil doen weet je waar je naar moet zoeken. Kom er wel uit hoor, daar niet van … maar maakt het wel een stukje makkelijker.
Verder heb je een heel prettige website Jaap!
Dank voor alle adviezen en feedback! Dat vind ik echt top!
Kijken of we over de 100 stemmers kunnen komen voor een nog representatievere uitslag.
@junior, ik zal je opmerking over het referentienummer ter harte nemen
Normaal gesproken heeft ‘de vrouw’ altijd gelijk…alleen in deze kies ik toch voor optie 1
O, en als je wilt, ik heb nog een paar TAG’s die je in je winkel kunt verkopen
Normaliter zou ik adviseren om naar jouw vrouw haar advies te luisteren.
De foto’s van optie 2 an sich zijn ook wat levendiger maar mijn inziens gaat het hier om product foto’s en de mogelijkheid voor de potentiële koper om de ‘waar’ al aan een eerste inspectie te onderwerpen.
Vandaar mijn voorkeur voor optie 1. Betere beoordeling mogelijk met meer invalshoeken.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden! Succes!
Referentienummer heel fijn. Ik vind zelf een duidelijke gradatie van de staat heel fijn. En gezien mijn achtergrond heb ik een voorkeur voor een cijfer ‘out of’ 10. Nu heb jij gelukkig al varianten in de tekst wat veel fijner is dan bij alle horloges ‘perfecte staat’
Uiteraard is een gradatie subjectief echter indien goed en eenduidig toegepast kan het bij herhalingsaankoop wel een goede indicatie vooraf geven.
Optie 2 gekozen, omdat ik die professioneler vind ogen.
En dat jouw vrouw oog voor schoonheid heeft, dat wist jij allang
En als ik nou zeg dat dit zeg maar het alternatief is voor de huidige 7 productfoto’s op de site? Dit is dus optie 2
Foto 1: op de homepage, waar je op doorklikt
Vervolgfoto’s op productpagina
Dit dus ️
Optie 2 ziet er aansprekelijker uit… Optie 1 ziet er wat knullig uit! Alsof je snel even de Foto´s op een tafel of in de keuken hebt gemaakt!
Moet alleen toegeven, bij optie 2 is de achtergrond wel erg “aanwezig”. Ook al vind ik optie 2 wel mooier en leuker, misschien toch een iets rustigere achtergrond nemen…
Of gewoon een paar meer foto´s met verschillende achtergronden! Want ik vind, je kunt niet genoeg foto´s van het object laten zien!
Ik zou er twee miniseries van maken, 5 + 5 bijvoorbeeld.
Product en lifestyle foto’s.
Weet dat het lastig is maar ik zou ook iets unieks willen terugzien. Iets waarvan je zonder doorklikken kunt zeggen “dat is een foto van SuperC”.
Gestemd voor optie 2. In eerste instantie puur op intuïtie. Maar een aantal verklaringen die ik hierboven heb gelezen spelen wel mee.
- Een foto met het horloge op 12 uur boven. Mis ik heel erg bij de eerste. Je telefoon kan je nog wel draaien. T scherm van je pc is een ander verhaal.
- Zwart witte achtergrond is beter dan het tafelblad. (en je wil ook niet met ‘De Horlogemeesters’ verward worden toch?
- Betere visuele afscheiding tussen de verschillende foto’s.
Ps. ️ Voor die Heuer Muhammed Ali
Zelf vind ik het niet zo interessant om het referentienummer zien maar eerder de staat van het horloge. Dus als het een vintage horloge betreft, zijn alle lugs dik en scherp.
Een handelaar met goede foto’s vind ik hqmilton.com. Het geeft een goed beeld wat de staat van het horloge is.
Ik vind het een lastige, ik ben als Boomer uiteraard wat behoudender en niet zo gek op veranderingen.
Optie 1 is voor veel mensen toch “vertrouwd” je zou haast zeggen, "never change a winning team."
Optie 2 daarentegen is sprankelender en misschien meer geschikt voor een breder publiek dan HF alleen (lees internationaal)
Echte keuze kan ik dan ook niet maken en ik weet je sowieso wel te vinden.
Je hebt hier niet veel aan Jaap, maar meer kan ik er niet uit persen.
Het is prima zoals het nu is. Het ziet er nu wat realistischer uit dan het nieuwe voorstel, dat er weer iets meer gesjopt uit ziet.
Iedereen die gestemd en gereageerd heeft, enorm veel dank!
Het doet een beetje pijn dat mijn foto’s op een houten plank worden aangezien als keukentafel plaatjes, maar ik zie het als opbouwende feedback, er is altijd ruimte voor groei
Met 125 stemmers tot nu en een percentage voor optie 2 van 68%, die input kan ik niet naast mij neerleggen, dus daar ga ik zeker wat mee doen!
Wat ik meeneem van jullie feedback is het volgende:
Professionele foto’s
Goede representatie van de horloges
Makkelijk te zien wat de staat is
En ja, ik geloof idd dat optie 2 daarvoor een goede stap in de richting is.
Allen nogmaals super bedankt! Het resultaat zal bij een aantal nieuwe aanwinsten hopelijk vandaag al zichtbaar zijn!
Duidelijke plaatjes in beide gevallen maar in optie 2 ziet het er gewoon beter uit.
Je vrouw heeft gelijk en jij een goed leven als je dat haar zegt
top.