HF foto challenge #11 - Thema: GLAS

Hierbij gaat ronde 11 van de HF FOTOWEDSTRIJD van start.
Als winnaar van de vorige mag ik het nieuwe onderwerp verzinnen.

Ik heb even over moeten nadenken over hoe iedereen veilig vanuit huis een foto kan maken, Je wilt natuurlijk niet door een foto een bepaald virus oplopen ;).
Nou, we kunnen nu gezellig foto’s maken van de binnenkant van het raam, want het nieuwe thema is Glas.

Natuurlijk zijn er talloze andere voorwerpen van glas en uiteraard mag je helemaal zelf verzinnen hoe je dit invulling geeft, maar ook ik wil de inmiddels welbekende regels o.a. verzonnen door @ElChueco handhaven.

De spelregels:

  • Er moet een (bij voorkeur jouw eigen) horloge op de foto staan!
  • Deze mag niet om de pols zitten, dus géén wristshot.
  • Het thema mag je verder creatief interpreteren met jouw foto. De stemmen zullen uiteindelijk de doorslag geven of jouw idee goed genoeg was.
  • Eén week om foto’s te maken & in te dienen. Daarna zal er een topic geopend worden waar de foto’s met een poll in komen te staan. 2 dagen stemtijd.
  • Ik maak zelf een voorselectie van de 15 ‘beste’ foto’s, om ervoor te zorgen dat de poll overzichtelijk blijft. Dat is voorrecht van een winnaar, leuk! :sunglasses:
  • Bewerkte foto’s zijn prima, zo lang ze maar aantoonbaar door jouzelf gemaakt zijn. Dus geen ‘knipsels’ uit plaatjes die elders vandaan komen. Bij twijfel komen ze niet door de voorselectie.
  • Je mag slechts één foto insturen. Bij meerdere wordt de bovenste (de eerste) als inzending gerekend.
  • Wat ga je winnen? De eeuwige roem natuurlijk! En, … je moet ook het nieuwe topic openen & het thema verzinnen.

Als je de foto met je smartphone maakt let dan even op de instelling [verhouding 3:4 werkt bij iedereen het beste], zodat iedereen je foto gelijk ziet. Maak je meer kans.

Hou het gezellig, laat het hoofdthema horloges zodat dit topic & de volgende topics niet naar Off Topic verdwijnen. Spelregels ter discussie stellen? Prima, maar in deze editie doen we er niks meer mee. Het is zoals het is: Game on!

Winnaars vorige edities:

1 Herfst: GiveMeYourDough
2 Reflectie: Yak
3 Water: junior
4 Sport & Spel: HansVR
5 Warmte: junior
6 Stof: Watchlover7
7 Muziek: junior
8 Keukenapparatuur: LastGentlemen
9 Metalen: GiveMeYourDough
10 Lente: TiBrew
11
12
13

Inspiratie

Ik zal hier niet teveel zeggen, jullie zijn creatief genoeg is in voorgaande edities wel gebleken :muscle:
Toch nog een plaatje van mij, omdat ik niet mee mag doen;

Ik zou zeggen, veel succes allemaal en let erop dat je jezelf niet aan de scherven snijdt :sweat_smile:

Inzendingen tot donderdag 2 april 09:00u


PS Het leukste is uiteraard om een foto te plaatsen die je speciaal voor deze fotowedstrijd hebt gemaakt en dus niet eentje die uit je archief komt. Dit maakt het net iets spannender. :sunglasses:

Succes!

18 likes

Leuk!

Laat ik als initiatiefnemer eens het woord nemen.
Ik vind dat per ronde de kwaliteit omhoog gaat!
Heerlijk om te zien dat er eens op een andere creatieve manier met onze hobby om wordt gegaan & dat de regels waardoor dat ook zo blijft zo lekker nageleefd worden!

Ik zou zelf eens mee kunnen doen. :laughing:

7 likes

Vooral de regel “Geen wristshot” vind ik erg goed. Zo zie je altijd plaatjes op leuke en verrassende locaties en met alle soorten voorwerpen.

Ik kijk uit naar je inzending! :smirk:

2 likes

Das wel heel kort dag :wink:

1 like

Of juist heel ruim in 2021 haha. Heb het aangepast, danku.

1 like

Glas? Leuk! Halfvol, uiteraard … én mijn fifty shades of blue omdat ik het zo’n ontzettend fraai klokkie vind.

Hierbij mijn inzending:

Deze keer weer een bedacht opzetje met in mijn hoofd alvast het ‘eindresultaat’, met een paar glazen uit de keukenkast. Halfvol geschonken met water, néé nee … niet leeg gegoten. Een glazen tray én goed licht, gebruikmakend van de welbekende plu.

Dit is hem nog niet helemaal, nog een beetje schuiven en doen. Paar probeerkiekjes. Scherpstellen …

Klikkerdeklik! De foto is gemaakt. :camera_flash:

Alvast bedankt voor je stem! :beers:

31 likes

deze zend ik in :smiley:

de volgende tellen niet mee, maar waren de alternatieven :wink:

hoop dat ik de juiste heb gekozen :crossed_fingers::smiley:

14 likes

BAM !!! De eerste 2 toppers zijn al een feit.

1 like

Zwart glas. Kan dat ook?

23 likes

Wow, prachtig gewoon :ok_hand:

1 like

:heart_eyes:

1 like

Het is in ieder geval een prachtige foto.
Heel mooi hoe al de kleuren uitkomen.

1 like

Wat mij betreft wel. Denk dat je je vast mag gaan voorbereiden op een volgend thema. Het is een geliefd horloge op ‘ons’ schoolplein dus de stemmen komen vanzelf … :wink: los daarvan, is deze foto erg mooi. De sfeer past het horloge prima! Lekker plaatje hoor. :ok_hand:

Thanks!

1 like


Moest me beperken tot binnenshuisfotografie.
Kosta Boda waxinelichthouder en Glycine Airman-3 op de inductiekookplaat.

11 likes

Zo. Klaar. De winnaar is bekend jongens.

Glas, zon, kleur, reflectie.

23 likes

@GiveMeYourDough @Cricket33 @Henk @Koppie
Dit kunnen jullie wel overtreffen toch :wink: ???

6 likes

… hahaha, ik ook van jou hoor! :kissing_heart: :rofl: :joy:

1 like

Gaaf! Bijna hypnotiserend.

1 like

Hele toffe challenge! Hier ga ik ook maar eens een poging voor doen :ok_hand::sunglasses: wat er nu al ingestuurd is ziet er super tof uit

2 likes