HF foto challenge #12 - Thema: Koffie

Hierbij gaat ronde 12 van de HF FOTOWEDSTRIJD van start.
Als winnaar van de vorige mag ik het nieuwe onderwerp verzinnen.

Mijn keuze is gevallen op: Koffie. Ik ben zelf een groot liefhebber van het zwarte goud. En een groot voordeel van de thuiswerkperiode waar we nu in zitten, is dat je de hele dag door goed koffie hebt. Ik maal zelf mijn bonen, en zet mijn koffie met een espresso apparaat. Maar goed we dwalen af… Ik denk dat je met dit thema verschillende kanten op kunt, de grondstof, het proces van zetten, de apparatuur die je daarbij gebruikt, en natuurlijk het eindresultaat. En dat allemaal in combinatie met één (of meer) van je horloges

Uiteraard mag je helemaal zelf verzinnen hoe je hier invulling aan geeft maar ook ik wil de inmiddels welbekende regels o.a. verzonnen door @ElChueco handhaven.

De spelregels:

  • Er moet een (bij voorkeur jouw eigen) horloge op de foto staan!
  • Deze mag NIET om de pols zitten, dus géén wristshot.
  • Het thema mag je verder creatief interpreteren met jouw foto. De stemmen zullen uiteindelijk de doorslag geven of jouw idee goed genoeg was.
  • Eén week om foto’s te maken & in te dienen (tot en met dinsdag 14 april 17:00). Daarna zal er een topic geopend worden waar de foto’s met een poll in komen te staan. 2 dagen stemtijd.
  • Ik maak zelf een voorselectie van de 15 ‘beste’ foto’s, om ervoor te zorgen dat de poll overzichtelijk blijft. Dat is voorrecht van een winnaar, leuk! :sunglasses:
  • Bewerkte foto’s zijn prima, zo lang ze maar aantoonbaar door jouzelf gemaakt zijn. Dus geen ‘knipsels’ uit plaatjes die elders vandaan komen. Bij twijfel komen ze niet door de voorselectie.
  • Je mag slechts één foto insturen. Bij meerdere wordt de bovenste (de eerste) als inzending gerekend.
  • Wat ga je winnen? De eeuwige roem natuurlijk! En, … je moet ook het nieuwe topic openen & het thema verzinnen.

Als je de foto met je smartphone maakt let dan even op de instelling [verhouding 3:4 werkt bij iedereen het beste], zodat iedereen je foto gelijk ziet. Maak je meer kans.

Hou het gezellig, laat het hoofdthema horloges zodat dit topic & de volgende topics niet naar Off Topic verdwijnen. Spelregels ter discussie stellen? Prima, maar in deze editie doen we er niks meer mee. Het is zoals het is: Game on!

Winnaars vorige edities:

1 Herfst: GiveMeYourDough
2 Reflectie: Yak
3 Water: junior
4 Sport & Spel: HansVR
5 Warmte: junior
6 Stof: Watchlover7
7 Muziek: junior
8 Keukenapparatuur: LastGentlemen
9 Metalen: GiveMeYourDough
10 Lente: TiBrew
11 Glas: Denvro
12
13

Inspiratie


Omega Seamaster Planet Ocean op mijn Quickmill 3000


Hamilton Khaki Field White “in de bonen”


Rolex Datejust (gepikt van @Rolopalooza zijn Insta)


PS Het leukste is uiteraard om een foto te plaatsen die je speciaal voor deze fotowedstrijd hebt gemaakt en dus niet eentje die uit je archief komt. Dit maakt het net iets spannender. :sunglasses:

Succes!

30 likes

Leuk thema!

3 likes

Hmm, misschien doe ik wel eens een keer mee… :thinking: Ik weet wel iets leuks. :smile:

4 likes

Ah helaas…

17 likes

What else? Haha, leuk thema… :coffee:

2 likes

Dank!

FTFY

Zet hem op!

Dank, succes HF fotowedstrijd koning :crown:

1 like

Oeh het zwarte goud.
Daar kan ik wel wat mee :wink:

1 like

Begint het met een S en eindigt het op ‘enseo’?

3 likes

de bedoeling was dat je de koffie ook kon zien… maar ik had dorst.

14 likes

Wilt u Robusta of Arabica?

Helaas kunnen we op deze manier ook geen ‘koffiedik kijken’ het is meer een soort van koffietijd

4 likes

Hoewel het biertijd is even een :coffee: kiekje vd mazzer en de tag

7 likes

En dan is er koffie, Douwe Egberts koffie, lekkere koffie! :sunglasses:


(Klik op de foto voor meer scherpte.)

Het ‘zwarte goud’ zit bij mij in een cupje … where else? Ik hou héél erg van lekkere koffie maar ben ook ontzettend lui en dus heb ik een Nespresso apparaat op het aanrecht staan met Douwe Egberts cupjes in een weckpot.

Cupje in het apparaat, knoppie indrukken et voila: Koffie. Proost! :coffee:

Making of ...

Simpel opzetje deze keer! Uiteraard met de plu erbij. Goed licht is immers het halve werk … :wink:

33 likes

The making of:
Gooi hem in de bak met cupjes en neem snel een foto met je iphone :joy:

29 likes

@junior hou nou eens op met je mooie foto’s :angry: potverdrie dit is toch niet leuk voor de rest!

4 likes

26 likes

22 likes

Zijn dat koffiebonen of hydrokorrels op de achtergrond :thinking:

5 likes

Geen koffiebonen nee :joy:

2 likes

Borrelnootjes! :sunglasses:

1 like