HF foto challenge #15 - Thema: Kapot en Stuk

Onder het mom van “Scherven brengen geluk” (misschien ook wel in deze wedstrijd?);
Een kapotte spiegel in mijn inzending

Of brengen gebroken spiegels nou ongeluk?

12 likes

Dat was mijn eerste idee. Heb een half uur in de spiegel gekeken in de hoop dat ie zou barsten maar er gebeurde niets :man_dancing:

4 likes

Nog bozer kijken :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dank voor het leuke thema Jeroen (@dwarrel). Ik heb van de week speciaal voor de fotowedstrijd even de waterleiding in mijn keuken stuk gemaakt enne, toen moest de muur ook kapot:see_no_evil:

Nou ja, van de nood een deugd dan maar!
Hierbij mijn inzending. :wink:

Hoe dan? Nou zo …

18 likes

:ok_hand: doe je weer goed

1 like

Deze “kapot & stuk” is toeval. Serieus. De hele keuken is er uit geweest, man man … wat een drama. Het lek zat niet zichtbaar onder het keukenblok, maar ‘ergens’ in de vloer. Hakken en breken was geen prettig vooruitzicht en dus heeft de loodgieter vanuit de muur, waar de leiding de keuken binnenkomt, een nieuwe leiding aangelegd. Het gat op de foto (de plek ‘waar’) was een gokje, godzijdank wel een goed gokje. Het gat is inmiddels afgesloten met een luikje ervoor, zodat ze een volgende keer niet meer hoeven te hakken en breken. Keuken staat ook alweer op zijn plek, ingeruimd en wel.

Was een leuk dagje! :rofl:

Teringzooi! En wat je allemaal weglegt in keukenkastjes en -lades, maar waar je nooit meer aan denkt. Meteen de helft weggegooid, wat al jaren uit het zicht was. :sunglasses:

5 likes

Je denkt toch niet dat wij zo’n slap verhaal geloven?

7 likes

Hehe uit het leven gegrepen noemen ze dat :muscle: weer een coole foto (zoals we gewend zijn van je ) van een minder tof moment deze keer . ik kan geloven dat het stresniveau een paar keer gestegen zal zijn daar :sweat_smile:

1 like

:rofl::rofl::rofl:

1 like

Geslaagde foto!

Maar wat ik bovenal geweldig vind is jouw manier van omdenken. Midden in een huishoudelijke ramp van apocalyptische omvang, denk jij eraan om een foto voor de challenge te maken. Chapeau!

3 likes

Ik had die kop van waterleidingmeneer wel willen zien toen @junior met z’n paraplu en statief aankwam zetten en hem even vroeg opzij te gaan omdat anders de belichting niet helemaal goed zou zijn :grin:

10 likes

:rofl:

1 like

Ik heb z’n pluutje niet gezien in “de making of” :joy:

1 like

Een loodgieter? :wink:

2 likes

Jammer dat je er een wristshot bij maakt. Gediskwalificeerd dus!

Dat zeg ik. Waterleidingmeneer :hugs:

5 likes

Nou daar gaan we weer. Een nieuw thema en ook gelijk weer een nieuwe uitdaging. En dan komt gelijk de vraag bij mij naar boven: hoe ver ben je bereidt te gaan voor een foto challenge ? Nou dit keer heel ver dus, want ik wil wel eens die vermaledijde @junior verslaan :kissing_heart: zonder pluutje dan :joy:

Dus die grijze massa weer eens aan het werk gezet en ik kwam er al gauw achter dat een uitdaging soms offers eist.
Welnu het moest er dan maar van komen en een slachtoffer aangewezen uit de box, die zijn laatste testament kon opmaken :grin:

Echt moeilijk was die keuze niet hoor. Ik had nog een afgrijselijke Bombay Seiko onderin liggen. Deze zag de bui waarschijnlijk al hangen, maar ik was genadeloos dit keer. Zijn laatste seconde was geslagen :grin:
Het afscheids- ritueel is te zien bij de making of.

Zie hier het resultaat: Kapot & stuk

Summary

Het slachtoffer

Het laatste daglicht

De sandwich

Men neme een hamertje

En voila , kapot en stuk dus :joy:

14 likes

c39a0f84b0f04a5733a56dddd4b0ace982d0e47c_1_666x500

Ik vind deze foto sterker :thinking:

5 likes

Het is altijd lastig een juiste foto te kiezen. Meestal kies ik dan de verkeerde :disappointed_relieved:
Kan hem nog aanpassen :grin:

:thinking: … oh, al gedaan zie ik. :sunglasses:

Deze was ‘uit het vuistje’, geen gedoe met een plu enzo. Wel een plakbandje op de zijkant van de kast, geen zin in krassen :innocent:

4 likes