Hf foto challenge #16

HF foto challenge #16

Hierbij gaat ronde 16 van de HF FOTOWEDSTRIJD van start.
Als winnaar van de vorige ronde mag ik het nieuwe onderwerp verzinnen.

Omdat we na weken in lockdown gezeten te hebben eindelijk weer naar buiten mogen lijkt het me leuk jullie naar buiten op pad te sturen :hugs:
Voor de die-hard binnenblijvers, binnenshuis is ook mogelijk.
Mijn keuze is: ARCHITECTUUR

Uiteraard mag je helemaal zelf verzinnen hoe je dit invulling geeft maar ook ik wil de regels o.a. verzonnen door @ElChueco handhaven.

De spelregels:

Er moet een (bij voorkeur jouw eigen) horloge op de foto staan!
Deze mag niet om de pols zitten, dus géén wristshot.
Het thema mag je verder creatief interpreteren met jouw foto. De stemmen zullen uiteindelijk de doorslag geven of jouw idee goed genoeg was.
Eén week om foto’s te maken & in te dienen. Daarna zal er een topic geopend worden waar de foto’s met een poll in komen te staan. 2 dagen stemtijd.
Ik maak zelf een voorselectie van de 15 ‘beste’ foto’s, om ervoor te zorgen dat de poll overzichtelijk blijft. Dat is voorrecht van een winnaar, leuk! :sunglasses:
Bewerkte foto’s zijn prima, zo lang ze maar aantoonbaar door jouzelf gemaakt zijn. Dus geen ‘knipsels’ uit plaatjes die elders vandaan komen. Bij twijfel komen ze niet door de voorselectie.
Je mag slechts één foto insturen. Bij meerdere wordt de bovenste (de eerste) als inzending gerekend.
Wat ga je winnen? De eeuwige roem natuurlijk! En, … je moet ook het nieuwe topic openen & het thema verzinnen.
Als je de foto met je smartphone maakt let dan even op de instelling [verhouding 3:4 werkt bij iedereen het beste], zodat iedereen je foto gelijk ziet. Maak je meer kans.

Hou het gezellig, laat het hoofdthema horloges zodat dit topic & de volgende topics niet naar Off Topic verdwijnen. Spelregels ter discussie stellen? Prima, maar in deze editie doen we er niks meer mee. Het is zoals het is: Game on!

Winnaars vorige edities:

1 Herfst: GiveMeYourDough
2 Reflectie: Yak
3 Water: junior
4 Sport & Spel: HansVR
5 Warmte: junior
6 Stof: Watchlover7
7 Muziek: junior
8 Keukenapparatuur: LastGentlemen
9 Metalen: GiveMeYourDough
10 Lente: TiBrew
11 Glas: Denvro
12 Koffie: meisink
13 Borden: TiBrew
14 Veiligheid: dwarrel
15 Kapot en Stuk: GiveMeYourDough

Ik heb alvast een plaatje geschoten ter inspiratie:

Voor deze ronde heb ik een eenmalig extra element:
Degene die hieronder als eerste laat weten waar deze foto gemaakt is nomineert zich sowieso voor een plekje in het stemtopic :trophy:

PS Het leukste is uiteraard om een foto te plaatsen die je speciaal voor deze fotowedstrijd hebt gemaakt en dus niet eentje die uit je archief komt. Dit maakt het net iets spannender. :sunglasses:

Succes!

Edit: Ik laat eind van de week weten tot wanneer jullie kunnen inzenden. Hoogstwaarschijnlijk is dit zaterdagavond maar één en ander staat of valt met mijn planning en werk.

19 likes

Door dat perspectief lijkt dat horloge echt enorm😂

1 like

Nope.

Station Arnhem centraal?

3 likes

Yes! Jij hebt jezelf genomineerd voor een plekje in het stemtopic.
Snel antwoord, ben je daar bekend?

Nice :ok_hand:t2:

Yes. Mooie foto!

1 like

It’s a giant Casio…

1 like

LOOK, its a bird, its a plane, NO ITS SUPERMAN, no wait, its a Seiko…

1 like

Leuk thema! Er op uit met z’n allen. Hoewel? Waar is mijn tekentafel, een ouderwetse architect tekent nog gewoon met de lineaal … ik zie kansen. :thinking: :sunglasses:

Geen Google plaatjes met gebouwen enzo als achtergrond, da’s te makkelijk… :wink:

2 likes

Oh nee, je gaat niet vertellen dat jij architect bent of bent geweest? Anders verander ik het thema hoor :grin:

3 likes

:joy:

1 like

@junior zal zijn keuken toch niet hertekend hebben :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Niet als je van ronde vormen houdt.

1 like

Daar hadden we een passer voor, oh enne lineaaltjes met vormpjes enzo … :wink: later ook nog in een andere vorm gebruikt, voor het maken van stroomschema’s.

Niet doen!
Ben net wat inspiratie aan het opdoen. :sunglasses:

PS

Geen van beiden. :sunglasses:
Wel altijd een zwak gehad voor ontwerp en vormgeving. We gaan zien of dat helpt. Het is alweer 8 edities geleden dat ik voor het laatst gewonnen heb. Misschien moet ik de paraplu weer gaan gebruiken? Lastig bij dit onderwerp.

4 likes

Paraplu-vormig gebouw misschien? :wink:

@GiveMeYourDough Erg leuk onderwerp inderdaad. Zal weer een nieuw soort foto’s opleveren t.o.v. wat we eerder hebben gezien!

4 likes

Ahhh heel tof onderwerp, wederom :v:️ zou ik toch wel iets goeds uit moeten kunnen krijgen :sweat_smile:

Gaan we ons best weer voor doen!

1 like

Niet als je een maquette wil fotograferen… Of een kabouterwoning :wink:

2 likes

Een aantal architectonische hoogstandjes in San Francisco.

Vergeef me mijn slechte fotografie kwaliteiten :sweat_smile:

16 likes

Toffe foto! Leuk verzonnen :ok_hand:t3:

1 like

Inderdaad leuk gedaan!

1 like