Hf foto challenge #16

Fraai, ik kende de stand van de verbouwing niet :+1:

Wat let je, je hebt nog tijd om mee te doen met je horloge (geen polsfoto), fraai staaltje architectuur :ok_hand:

1 like

Nice :ok_hand:t3:

Heb al een andere inzending gedaan hierboven ergens.

1 like

Natuur architectuur

6 likes

Jullie krijgen verlenging tot zondag 12:00 :grin:

@junior waar blijf je? Ben je één of ander masterplan aan het uitbroeden?

3 likes

Doe ik ook maar eens een inzending, ondanks ik er weinig van bak. Het is overigens wél bijzondere architectuur:

Maakt onderdeel uit van mijn ‘coronaproject thuiszitten’.

11 likes

Tja,

Het valt deze keer niet echt mee om wat te bedenken voor deze foto challenge. Wilde deze keer maar voorbij laten gaan, omdat ik nu niet gelijk in een plaats woon waar architectuur boven alles staat, zoals in de mooie steden als Rotterdam, Utrecht enz.

Totdat ik mij in een keer realiseerde dat wij in het bezit zijn van een heel mooi monument, namelijk de Broerekerk. Hieronder een stukje geschiedenis waar architectuur om de hoek komt kijken om van dit mooie monument weer iets functioneels te maken. En dat moment heb ik geprobeerd vast te leggen voor deze challenge.

Geschiedenis
De Broerekerk werd in de 13de eeuw gebouwd als kloosterkerk van de Minderbroeders. Het klooster werd in 1580 verlaten en afgebroken. De driebeukige kerk zonder toren is een ruïne als gevolg van een brand die plaatsvond op 8 mei 1980. In 1986 werd de kerk als ruïne weer opengesteld. Dit oudste monument van Bolsward kreeg in 2006 een bijzondere glazen overkapping. De ontwerper, architect Jelle de Jong uit Lemmer, wist verschillende dilemma’s voor het hergebruik op te lossen door de restanten van het gebouw te overkappen met glas. Onder deze bijzondere overkapping kan de kerk weer een maatschappelijke functie vervullen, terwijl het karakter van monument behouden blijft.
In 2008 behoorde de Restauratie en Overkapping Broerekerk tot de 5 beste projecten in Friesland genomineerd voor de Vredeman de Vries Prijs. De prijs ging naar GDA Architecten voor hun ontwerp voor het nieuwe kantoor van Wonen Noordwest Friesland in Sint Anna Parochie.

En hieronder mijn inzending.

15 likes

In de avondschemering Stadhuis Delft ontworpen door wereldberoemde architect Hendrick de Keyser

12 likes

Haha, nee hoor. Geen snode plannen. :innocent:

Gewoon een erg drukke week achter de rug. Daaron geeb gegenheid gehad om iets leuks te maken. Het lukt me ook niet meer voor morgenmiddag, ik sla deze dus maar even over. Maar, I’ll be back! :sunglasses:

4 likes

Leuke foto’s zo op de één na laatste dag :+1:t3:
Geloof dat dit wel de challenge is met de minste inzendingen :sweat_smile:

1 like

Stadion chelsea

10 likes

Op de valreep nog even de boekenkast ingedoken op zoek naar inspiratie :smirk: dit fantastische boek van wellicht het meest beroemde duo van de moderne architectuur blijft een genot om door te bladeren :ok_hand:

8 likes

Ligt hem echt niet aan jou hoor Jos. Is best wel lastig thema als je niet veel architectonische gebouwen of iets dergelijks in de buurt hebt.

Kleine kinderen die ware kunststukjes bouwen heb ik ook niet meer. :wink:
Jij hebt je best gedaan :+1:

Mag dit ook? :v:t2:

10 likes

alleen als die huisjes leeggedronken zijn :yum:

3 likes

oh, sorry … dat kan even duren :sweat_smile:

1 like

tsja, Bols jonge jenever met 35% alcohol, wie drinkt dat nog vandaag de dag …

2 likes

Heerlijk

1 like

Ik niet iig… liever een primitivo :wine_glass:

Voorlopig komen er ook geen huisjes bij :man_shrugging:t2:

Iedereen hier woont toch in een huis? Zelfs de bakstenen zijn door de architect bedacht :wink:

Jij ook, toffe foto :+1:t3:

2 likes