Hf foto challenge #16

Je loopt een weekje achter naar dat geeft niet. Architectuur is het deze ronde :hugs:

1 like

Niet mijn inzending natuurlijk, maar wel even een uitgesproken voorbeeld van architectuur SAMENGEVAT in horlogekunst

Mido heeft trouwens sowieso een dingetje met architectuur.
De Mido colosseum all dial is een tweede voorbeeld

4 likes

Gaaf gedaan, daardoor ook waardering voor dit horloge.

1 like

Mijn bijdrage met de Olympische Gedachte “Meedoen is belangrijker dan winnen”:


Vintage Garonne horloge bij het iconische Olympisch Stadion Amsterdam, speciaal gebouwd voor de Olympische Spelen van 1928 en ontworpen door architect Jan Wils :slightly_smiling_face:

Veel mooie architectonische hoogstandjes in en rondom 020, Harpoen fietste kilometers weg.
Niet in beeld:

  • De Badkuip van het Stedelijk Museum;
  • Het Rijksmuseum;
  • De Beurs van Berlage;
  • De Calatrava bruggen in Hoofddorp.

Wel in beeld maar niet goed genoeg (denk ik):

  1. Voormalig hoofdkantoor van Wella (haarspulletjes)
    image

  2. Mercatorplein (Berlage toren)

  3. De Pijp met sociale woningbouw van De Dageraad in de stijl van de Amsterdamse School

  4. Voormalig hoofdkantoor ING Bank “De Schoen”

Zo dan, een kleine 100 foto’s en 50 km achter de kiezen vond Harpoen het wel een hele toffe opdracht.
Jammer, dat er maar één foto mag worden ingezonden want het kiezen vond ik nog best lastig :blush:

Oh ja, @Pauwel en @FransT en @Zarkus dit rondje hebben jullie van mij :innocent:

Ps de summary pakt maar één foto, dus vandaar de uitgebreide toelichting meteen in beeld :nerd_face:

16 likes

Zo dan, dat is nog eens een inzet. Leuk om te zien dat je er ook speciaal voor op uit bent geweest.
Leuke foto’s ook. Zelf vind ik de “Wella” foto het tofst. Goed verzonnen om het horloge in lijn met het gebouw te laten lopen.

1 like

Complimenten voor jouw foto’s! De connectie met vormgeving en architectuur is duidelijk zichtbaar.
Mooi ook dat dat horloge vierkant is.

Omdat ik een van jouw fotos nog meer zag , ben ik retebrutaal geweest en heb ik de onmetelijke vrijheid genomen om iets te pimpen en te snijden.

De golfjes bij Wella waren al niet meer terug te v inden, en nu is het een nog grafischer plaatje geworden.

U mag mijn bericht vlaggen meneer :expressionless::sunglasses:
20200521_064507

4 likes

Horloge op mijn werkplek een landhuis uit 1920.


Hier nog een foto van de centrale hal waar de foto is gemaakt En oude foto’s van het gebouw zelf .


Luchtfoto ockenrode

12 likes

Ik vond hem voor het snijden eigenlijk mooier :hugs:

4 likes

Hahahaha, mooi om te lezen.
Zo zie je maar weer hoe verschillend alles beleefd wordt.

Sowieso zijn het foto’s die er uit springen vind ik
@Harpoen laat je horen :smiley::grin::laughing:

2 likes

Klopt, dat is ook het leuke aan deze challenges. Elke keer weer een hele diversiteit aan inzendingen.

1 like


Begrijpelijke architectuur die bij de tijd is.
Modern durf ik niet te zeggen

Edit: dit is niet het oorspronkelijke Tudor kasteel
:laughing:

7 likes

De eerste Wella vind ik het beste wel ja :grinning:

Ik realiseer me nu, dat ik de Schoen aan de voorkant had moeten nemen om die vorm beter te laten zien, dit is de achterkant. De Schoen heeft meerdere bijnamen, waaronder “De Trein” (type Hondekop, al in het Spoorwegmuseum) en dat had vast stemmen opgeleverd :grin:

Bij De Dageraad kreeg ik het horloge maar niet perfect tussen de ramen :slightly_smiling_face:

Het was een leuke tocht, goed om eindelijk weer eens buiten te zijn en een flink stuk te fietsen :nerd_face:

3 likes

Ik ben ook niet meer langs filmmuseum Eye en de ArenA geweest, zoveel mogelijkheden :thinking:

Nog mazzel dat ik niet meer voor werk naar 010 hoef.
Dan had ik nog plaatjes gemaakt van

  • de kubuswoningen;
  • Centraal Station;
  • de Erasmusbrug “de Zwaan” (een Calatrava-hommage);
  • kantoor Unilever (“het pakje Boter”);
  • de Euromast;
    Etc etc

Waar blijven de inzendingen eigenlijk, ik geef hier tips genoeg :innocent:

3 likes

Die van mij niet hoor. In m’n vrije tijd wil ik niets met die dingen te maken hebben :grin:

1 like

Update: ik sluit de challenge ZATERDAG OM 19:30. Inzendingen daarna worden niet meer meegenomen.

Aiii ik moet er nog mee aan de slag :rofl:

Thuis architectuur… kent iedereen !

4 likes

Vergeet vooral de “bloempot” niet (nieuwe Boijmans van Beuningen museum

8 likes

Bij museum Voorlinden vanmiddag mijn inzending geschoten

19 likes

Wow, mooi, @WPS! :slight_smile:

2 likes