HF foto challenge #26 - Thema: Toys for Boys

Waarde HF-vrienden,

Deze zesentwintigste HF foto challenge heeft een wat bijzonder karakter. Challenge #24 had een - op zijn zachtst gezegd - bijzonder verloop. Door toedoen van een zeer twijfelachtig en ontoerekeningsvatbaar sujet, won niet @Bwatched deze challenge met zijn prachtige foto, maar ging forumsmeagol @koekoek met de winst aan de haal met een wanstaltig kiekje van een miserabel bordje eten en een op tafel gekwakte ouwe Seiko. Maar goed, daardoor mocht hij challenge #25 (thema: Japan) organiseren en de rest is geschiedenis. Of zoals onze goede vriend Leo het verwoordt:

Avec le temps
Avec le temps, va, tout s’en va
On oublie le visage et l’on oublie la voix
Le cƓur, quand sa bat plus, c’est pas la peine d’aller
Chercher plus loin, faut laisser faire et c’est trùs bien

Terug naar het hier en nu
Door de genoemde piraterij in editie #24 is deze HF foto challenge #26 een heuse joint venture geworden. Een Foedus Cassianum, een Edict van Nicomedia. De eigenlijke culinaire winnaar van challenge #24 en ondergetekende trekken samen op om alles goed te maken en jullie uit te dagen het beste in je fotografische zelf naar boven te halen.

HF foto challenge proudly presents:

De boys. Ongeschoren, ongelikt, onbemind maar vooral: ongeëvenaard.

496194_2.png 911269_2.png

Thema

Het thema voor deze challenge is: Toys for Boys.

Uiteraard mag je helemaal zelf verzinnen hoe je dit invulling geeft maar ook ik wil de inmiddels welbekende regels o.a. verzonnen door @ElChueco handhaven.

De spelregels:

  • Er moet een (bij voorkeur jouw eigen) horloge op de foto staan!
  • Deze mag niet om de pols zitten, dus gĂ©Ă©n wristshot.
  • Het thema mag je verder creatief interpreteren met jouw foto. De stemmen zullen uiteindelijk de doorslag geven of jouw idee goed genoeg was.
  • EĂ©n week om foto’s te maken & in te dienen. De sluitingsdatum van de inzendingen is vrijdag 2 oktober. Daarna zal er een topic geopend worden waar de foto’s met een poll in komen te staan. 2 dagen stemtijd.
  • We maken een voorselectie van de 15 tot max. 19 ‘beste’ foto’s, om ervoor te zorgen dat de poll overzichtelijk blijft. Dat is voorrecht van een winnaar, leuk! :sunglasses:
  • Bewerkte foto’s zijn prima, zo lang ze maar aantoonbaar door jouzelf gemaakt zijn . Dus geen ‘knipsels’ uit plaatjes die elders vandaan komen. Bij twijfel komen ze niet door de voorselectie.
  • Je mag slechts Ă©Ă©n foto insturen. Bij meerdere wordt de bovenste (de eerste) als inzending gerekend.
  • Wat ga je winnen? De eeuwige roem natuurlijk! En, 
 je moet ook het nieuwe topic openen & het thema verzinnen.

Als je de foto met je smartphone maakt let dan even op de instelling [verhouding 3:4 werkt bij iedereen het beste], zodat iedereen je foto gelijk ziet. Maak je meer kans.

Hou het gezellig, laat het hoofdthema horloges zodat dit topic & de volgende topics niet naar Off Topic verdwijnen. Spelregels ter discussie stellen? Prima, maar in deze editie doen we er niks meer mee. Het is zoals het is: Game on!

Winnaars vorige edities:

1 Herfst: GiveMeYourDough
2 Reflectie: Yak
3 Water: junior
4 Sport & Spel: HansVR
5 Warmte: junior
6 Stof: Watchlover7
7 Muziek: junior
8 Keukenapparatuur: LastGentlemen
9 Metalen: GiveMeYourDough
10 Lente: TiBrew
11 Glas: Denvro
12 Koffie: meisink
13 Borden: TiBrew
14 Veiligheid: dwarrel
15 Kapot en Stuk: GiveMeYourDough
16 Architectuur: WPS
17 Planes, Trains & Automobiles: mozaiek
18 Klussen en Sleutelen: junior
19 Badkamer: Koppie
20 Groenten & Fruit: ABCSteed
21 Zomervakantie/Staycation: HansT
22 Jouw horloge en de Zon: Stephannl
23 Oud hout: Henk2404
24 Culinair: koekoek
25 Japan: Candide

Inspiratie

Na zorgvuldig beraad en de nodige second opinions zijn we weloverwogen gekomen tot een thema waar iedereen iets mee kan. Het thema ‘Spuiten en slikken’ (sex & drugs) viel af, omdat we @jur niet willen opzadelen met al dat gemodereer. Ook het thema ‘My blue suede shoes’ (schoenen) viel af, omdat een niet nader te noemen forumlid droomt van een HF foto challenge met dat thema. Dus werd het:

We hebben bewust gekozen voor een thema dat lekker breed te interpreteren valt. Dus laat je voorstellingsvermogen en creativiteit de vrije loop. Of je nu iets met Lego of Marklin treintjes hebt, met die fantastische Apple spulletjes of met ronkende auto’s. Maak er wat moois van!

Getting in the mood
Om een beetje in de stemming te komen hebben wij een bijpassend muziekje uitgezocht. Uiteraard in de muziekstijl van de vorige HF challenge organisator. Zo zijn we dan ook wel weer.

Laat die inzendingen maar komen!

Met horologische (let’s talk watches cheers) en met vriendelijke groet (nothing more, nothing less),

49 likes

Och man, lekker thema. Ik ga eens nadenken over een eventuele inzending


1 like

Hahaha, leave RLC alone!!! :rofl::rofl::rofl:

4 likes

Ben je mal, @rlc is een van de steunpilaren van dit forum. Bovendien heeft hij genoeg toys for boys thuis liggen, dus die gaat echt wel een foto insturen. :sunglasses:

7 likes

Gaaf thema!
Verheug me al op vele opmerkelijke inzendingen!

1 like

Zijn horloges op zichzelf niet al “Toys die Boys”?

Nou @rolex5513, sla je slag op de schietbaan

1 like

Lekker thema hoor :fire: gaan we mee aan de slag

1 like

Ik verwacht een topinzending van jou.

:point_up:

Hahaha ik ga mijn best doen. Thanks buddy :v:

1 like

En nu wachten wie eerste foto post met een auto, camera, of een gitaar.

2 likes

Goeie!

1 like

Vergeet de messen niet.

3 likes

Speelgoed

39 likes

Ik ben vooral bang dat @HanDavinci zijn nachtkastje opentrekt.

12 likes

Of zijn kelder

7 likes

best of both worlds wat we hebben VS wat anderen hier hebben :grimacing:

5 likes

Of zijn luikje van de vlizotrap :flushed:

2 likes

Super sportief van je :+1::+1::+1:

1 like

Nu ik die clip heb gezien is mijn Rolex wens volledig weg
! :wink:

2 likes