HF Foto Challenge #6 - Thema: STOF

Hierbij gaat ronde 6 van de HF FOTOWEDSTRIJD van start. :camera_flash:
Als winnaar van de vorige mag ik het nieuwe onderwerp verzinnen.

Mijn keuze is gevallen op: STOF

Uiteraard mag je helemaal zelf verzinnen hoe je dit invulling geeft maar ook ik wil de regels o.a. verzonnen door @ElChueco handhaven.

De spelregels:

  • Er moet een (bij voorkeur jouw eigen) horloge op de foto staan!
  • Deze mag niet om de pols zitten, dus géén wristshot.
  • Het thema mag je verder creatief interpreteren met jouw foto. De stemmen zullen uiteindelijk de doorslag geven of jouw idee goed genoeg was.
  • Eén week om foto’s te maken & in te dienen. Daarna zal er een topic geopend worden waar de foto’s met een poll in komen te staan. 2 dagen stemtijd.
  • Ik maak zelf een voorselectie van de 15 ‘beste’ foto’s, om ervoor te zorgen dat de poll overzichtelijk blijft. Dat is voorrecht van een winnaar, leuk! :sunglasses:
  • Bewerkte foto’s zijn prima, zo lang ze maar aantoonbaar door jouzelf gemaakt zijn. Dus geen ‘knipsels’ uit plaatjes die elders vandaan komen. Bij twijfel komen ze niet door de voorselectie.
  • Je mag slechts één foto insturen. Bij meerdere wordt de bovenste (de eerste) als inzending gerekend.
  • Wat ga je winnen? De eeuwige roem natuurlijk! En, … je moet ook het nieuwe topic openen & het thema verzinnen.

Als je de foto met je smartphone maakt let dan even op de instelling [verhouding 3:4 werkt bij iedereen het beste], zodat iedereen je foto gelijk ziet. Maak je meer kans.

Hou het gezellig, laat het hoofdthema horloges zodat dit topic & de volgende topics niet naar Off Topic verdwijnen. Spelregels ter discussie stellen? Prima, maar in deze editie doen we er niks meer mee. Het is zoals het is: Game on!

Winnaars vorige edities:

1 Herfst: GiveMeYourDough
2 Reflectie: Yak
3 Water: junior
4 Sport & Spel: HansVR
5 Warmte: junior
6
7

Inspiratie

Tja, ‘stof’ … :thinking:

Daar kun je op best wel veel manieren invulling aangeven. Stof als weefsel, pak een stapel poetsdoeken en maak er wat moois van. Stof onder de bank, dat geeft direct de gelegenheid de stofzuiger er weer eens bij te pakken. Dat heb ik net ook even gedaan om een voorbeeldfoto te maken, de stofzak zat toevallig vol.

Pak een oude encyclopedie, drapeer je horloge over een zorgvuldig gekozen pagina en maak er iets stoffigs van. Wees creatief!

Een simpele foto met een stoffen horlogebandje gaat inderdaad ook over stof, maar of het een bijzondere en leuke themafoto is of gewoon weer de zoveelste foto van je horloge. Nou ja, doe vooral iets leuks. Standaard foto’s zijn er al genoeg op HF, vandaar ook dat we hier geen ‘wistshots’ willen zien.

Pas trouwens wel op met fijnstof of stikstof, dat thema doet nogal wat stof opwaaien dezer dagen … :wink:


PS Het leukste is uiteraard om een foto te plaatsen die je speciaal voor deze fotowedstrijd hebt gemaakt en dus niet eentje die uit je archief komt. Dit maakt het net iets spannender. :sunglasses:

Succes!

16 likes

Leuk thema. Heb wel een ideetje. :thinking: Even kijken of ik tijd heb om een leuke foto te maken.

1 like

Ik ben allergisch voor stof. Doe niet mee dit keer. :+1:t3::stuck_out_tongue:

1 like

Bij de vorige challenge helaas in het stof gebeten. Eens kijken of het deze keer beter gaat. :thinking:

Tot wanneer kun je inzenden? @junior

1 like

Succes! :wink:

4 likes

‘Stof’ tot nadenken. Zie ook poppetje rechtsonder. Hier op het forum wordt veel aan het business model gedacht en over gesproken. :wink:

3 likes

2 likes

Mijn inzending, De verstofte vintage:

Vond het wel leuk om een stukje “making of” te zien vorige keer van @junior ,dus dat ga ik nu ook doen ->

Making of

Wat spulletjes bij elkaar gehaald:

En de uiteindelijke setup, met stof uit de stofzuiger :sweat_smile::

21 likes

Wat lastig… iets met stof… dat doet mij denken aan oud, en aan viezigheid. Maar dat doet mij ook denken aan lappen stof en aan oude antieke dingen die onder het stof vandaan komen zoals mijn vintage Invicta’s! :upside_down_face:

5 likes

Ashes to ashes, dust to dust.

10 likes

Hatsjoe !!! Wat een stof !
Hierbij mijn inzending.

6 likes

Kijk, de inzendingen worden creatiever & creatiever!

Leuk, dat is het idee van de fotowedstrijden!!!
Gaaf @TiBrew!!

2 likes

Stof tot nadenken: leerstof

4 likes

Dank!

Ik vind deze fotowedstrijden echt een top initiatief. Zo zien we onze klokjes nog eens op bijzondere manieren i.p.v. alleen maar om de pols en in de doos :+1: (Niet dat het verveelt om de pols, maar toch)

4 likes

We zijn er nog lang niet met deze editie. :slight_smile:

Haal je camera onder ‘t stof vandaan en klikkerdeklik, … :camera_flash: kom maar door met nog meer leuke foto’s. Misschien ben jij wel de volgende winnaar! Je hebt in ieder geval tot komende donderdagmiddag de tijd. Daarna gaan we weer stemmen.

Exact enne een ‘making of…’ zoals jij die erbij hebt geplaatst is een leuke aanvulling. Leerzaam ook. :ok_hand:

2 likes

Er staat een mooie gemodde Seiko in het blauwe gedeelte, die zit vol met STOF. Die krijgt mijn nominatie :stuck_out_tongue:

6 likes

Onder het vuil, en stof

8 likes

Hij is groen, maar bedankt voor de extra aandacht voor mijn verkooptopic :hugs:

Edit: zie nu pas dat je “blauwe” gedeelte schrijft ipv “blauw” horloge :grin:

1 like

image
Iedereen weet natuurlijk wel, dat deze stoffige blauwe vinylplaat de nieuwe LP “The Noise You Make Is Silent” is van de Nederlandse band Klangstof :smiley:

3 likes