Beroepsdeformatie, we krijgen 6 dagen per week nieuwe aanvoer, en hebben daarmee dagelijks verse bloemen. Dat waar veel collega’s in de buurt 2 tot 3 maal per week aanvoer hebben, wat wij niet dagvers noemen
Heel bizar, maar ik ken meerdere mensen die eten omdat men moet eten,
maar het ze geen bal interesseert wat het is of hoe het smaakt.
Iets wat voor mij niet te begrijpen is, maar blijkbaar bestaan ze dus echt
(Die mensen worden dus bij ons nooit uitgenodigd om te komen eten )
Deze fotoshop gate overschaduwd het topic wel een ietsepietsie …
Als de beelden maar tof zijn toch? Het is hier uiteindelijk geen fotografie forum. Knap gefotografeerd of knap bewerkt maakt wat mij betreft dan niet uit.
Hoezo, deze valt toch gewoon af omdat het een wristshot is? Of zijn dat geen haren op de achtergrond.
I see what you did there
Zo Jessel, da’s een fraaie
Grazie, capo di tiempo.
Ik bespeur wat Photoshop-filtertjes.
Fraai! Korte sluitertijd, lage ISO? Of was het gewoon erg donker?
Ik heb niet eens Photoshop.
Belichting gewoon een duwtje gegeven. Dat kan zelfs in Paintbrush nog.
Bewerkingen! Een blamage!
Vroeger mocht er veel meer. Ik herinner mij nog een Speedmaster op een brandend fornuis.
Lekker bezig! Vandaag is de laatste dag om een paar knalplaten in te sturen. Zo lang ze er maar vet uitzien! Nogmaals bewerken is toegestaan. Zo lang het de foto maar niet
Daar begon het gezeik
Haha ja. Enigszins begrijpelijk. Helemaal een gelijk speelveld heb je natuurlijk nooit, want sommigen zijn vaardiger dan anderen en/of hebben betere apparatuur tot hun beschikking. Maar als je zware Photoshops toestaat, hebben de personen die dergelijke programmatuur hebben en daar mee uit de voeten kunnen, wel een érg groot voordeel op de rest.
Klopt inderdaad. Dat met dat gelijke speelveld ben ik met je eens. Ik heb vaak zat toffe ideeën maar met alleen een smartphone en geen verstand van bewerken kom je vaak niet tot het gewenste resultaat.
Toch heb ik 4x gewonnen met simpele smartphone foto’s en alleen maar standaard filters. Het kan dus wel.
Jij bent een briljant fotograaf. Dan gaan al die wetmatigheden ineens niet meer op.