Ik denk dat het gewoon aan de voor de meeste hier onbereikbare horloges ligt die ik gebruik.
Je kan hierin geen grens trekken …
Wanneer is de bewerking wel of niet te groot?
Bewerken hoort voor sommige bij het stukje fotografie en wanneer je goed en creatief hiermee om kan gaan kan het zowaar een aanvulling zijn…
Deze foto "wedstrijd " is er eentje zonder werkelijke competitie en daardoor toegankelijk voor iedereen.
De mooiste of beste foto wint het hier niet op voorhand , originaliteit brengt winst veelal .
Dat maakt t meteen mooi en brengt de kansen in het speelveld dichtbij elkaar.
Ik blijf het een leuk deel in ons forum vinden, wel of geen zware bewerkingen veranderen daar niks aan.
Helemaal mee eens, maar … de winnaar is het enige jurylid, dus ok. Wel toestaan, maar net niet door naar de finale is m.i. wat eleganter. Komt uiteindelijk op hetzelfde neer.
Het is mij trouwens niet gelukt om een foto te maken die ik durf te plaatsen. Wel lekker aan kloten geweest met mijn horloge en gsm. Ook prima.
Veel mooie inzendingen!
Nabewerken is iets anders dan het complete thema uit een fotobewerkingsprogramma toveren.
Conclusie: als je aan dit soort gatekeeping gaat doen, is het einde zoek. Buiten dat zijn het lang niet altijd de technisch beste of mooist bewerkte foto’s die winnen.
Edit: is er al een stemtopic?
Nog even wachten
Geen idee wat ik precies heb gedaan maar mijn inzending was ineens weg. Toch niet gevlagd wegens Lightroomgebruik?
Bij deze opnieuw:
@Roedolf dank voor het attenderen!
Het plaatsen van foto’s kan tot 23:59 uur. De poll komt later.
En natuurlijk veel dank voor je steun. Ouwe Timex fanboy.
Droogbloemen
Dat. Creatief plakken met eigen -EIGEN!!- foto’s vind ik daarbij iets anders dan creatief kunnen kunnen knutselen in Photoshop.
Plasser & taart, want:
Een
fotograaf maakt met een basic camera nog steeds betere foto’s dan een noob met de beste camera ter wereld.
En laten we eerlijk zijn: als een foto
nódig heeft om überhaupt lekker uit de verf te komen is de foto in beginsel belazerd.
En dan tot slot;
Klopt maar het heet wél een foto challenge. Niet een plaatjes-, afbeeldingen- of (digitale) tekeningen-challenge. Toch?
Scherp, scherp!! Dus dubbel shady!!
Bijna.