HF op zoek naar het oudste horloge hier op het forum

Dit is mijn oudste polshorloge. Ik schat ergens rond 1925. De kast is van sterling zilver.

16 likes

loopt een stukje nauwkeuriger dan de oudste :point_up:

Nice topic Ralph trouwens :ok_hand:

1 like

Hoi Harry,

Ik had de modellen opgezocht en jouw prachtige oldtimer leek me net wat jonger wat dus ook blijkt uit jouw onderzoek.

Die :face_with_symbols_over_mouth: was natuurlijk grappig bedoeld maar dat snap je wel. Ik kan de zon goed in het water zien schijnen. :hugs:

2 likes

:face_with_symbols_over_mouth:

BEWIJS .!

Edit, die lugs kloppen van geen kanten volgens mij :sweat_smile:

Uiteraard begrijp ik dat en je hebt daarnaast ook helemaal gelijk. We maken allemaal fouten en wanneer ik een fout maak ben ik de eerste die dat toegeeft en zo mogelijk ook direct rechtzet. En van fouten leren we, al is het in dit geval maar om dat ik er nu meteen in wilde duiken om het uit te gaan zoeken. Uiteraard heb ik mij niet aangevallen gevoeld. We zijn hier om te delen en te leren en deze keer was het voor mij leren. No offense at all! :blush::+1:

5 likes

Mooi horloge, zo te zien hetzelfde tijdsbeeld inderdaad als mijn eerder geposte Ingersoll. :slightly_smiling_face:

1 like

Unia Incabloc is niet DE oudste maar wel mijn oudste. Moet van na 1934 zijn, daar incabloc van 1934 stamt. Ergens tussen '34 en WO II denk ik.

8 likes

Hihi wat een apart glaasje! :heart_eyes:

Prima topic, dus even aan continuïteit bijdragen. Hoewel ik nooit echt op leeftijd verzamelde en ook al een tijdje aan het ruimen ben, heb ik nog wel een paar oudjes in een doos liggen. Vast niet dé oudste maar gewoon als leuke afwisseling met de dagelijkse portie seiko’s omega’s en rolexen op de dagelijkse plaatjes…

.

4 likes

De teller staat op 1914. Anybody got an older watch?

4 likes

Deze zal sterk in de buurt komen :thinking:
Movement Fontainemelon met patent 51482 (mei 1910 )

14 likes

Deze…! 3500 BC. Zit geen garantie meer op.

8 likes

Ik wist ‘t. Vond het al vreemd dat hij in spijkerbroek aankwam lopen…!

1 like

En het kompas eronder was er in Europa pas in 1190 na Chr.

Of paar eeuwen v. Chr. in China :upside_down_face:

6 likes

Ik ga ‘m ruilen, heb twee weken zicht garantie.

2 likes

Sinds mijn laatste post in dit topic heb er wel een aantal bij gekocht; Ik ga de prijs voor de oudste niet winnen, maar dit zijn mijn oudste polshorloges:

Tissot uit 1922:

En twee uit 1925:

12 likes

Die ziet er nog fris uit anders. Is dat emaille?

1 like

Ja dat is inderdaad emaille; alle drie trouwens :blush:

1 like

Als ik zie hoe die de tand des tijds hebben doorstaan, hadden mijn ouders beter ook wat meer emaille kunnen gebruiken bij mij :slight_smile:

1 like