HF op zoek naar het oudste horloge hier op het forum

Mooi ding, maar is dat geen zakhorloge-conversie? :wink:

1 like

Voorlopig wel volgens mij. :ok_hand:

1 like

Mijn oudste 1947…

10 likes

Ik heb 1 vintage en dat is een 14k Alpina uit de 60er jaren

Plaatje is van Chrono waar ik hem gekocht heb

8 likes

Ik draag hem haast nooit, maar vanwege dit topic heb ik hem vanmiddag maar eens aan de pols. Ik word er nog vrolijk van ook. :slightly_smiling_face: Dit zijn weer de leuke kanten van het HF.:ok_hand::wink:

7 likes

Mooi ding!:ok_hand:

1 like

Dank u!
Ik vond hem erg mooi, geen datum en handwinder, mooie kast en 14k massief.
Ik draag hem alleen erg weinig maar denk niet dat ik er een prijs voor kan vangen die in de buurt komt van wat ik betaald heb. Heb denk ik teveel betaald, wel met garantie bij een dealer.

2 likes

Lekker van genieten en bij gelegenheden dubbel van genieten!:ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like

Hij lijkt best wat op een Bimosa, mijn eerste horloge toen ik 6 of 7 jaar was.
Dat was goldplated met doublé flexifix bandje wat mijn vader nog gedragen heeft.

Edit: hij is 35mm en het is zoooo wennen ondanks dat ik niet groter dan 39 mm draag :rofl:

1 like

Zeer vroeg polshorloge ook bekend als trench watch.
Anders vraag @koen maar ff. :wink:

1 like

:face_with_symbols_over_mouth:

Is dit ergens te herleiden? Bij die van mij iig wel :face_with_monocle:

Hier het kaliber, 1e foto van verkoper Koen destijds.

Waltham 11
Waltham 12

5 likes

Mij is destijds verteld dat het 1910-1915 zou zijn… Ik twijfelde na jouw post en heb vanmiddag de boel zover bekeken als ik kan. Als ik al mijn boeken ernaast leg + internet is het duidelijk een jaren '20 model. Dat zal het dus ook zijn. Er staat een modelnummer in de kast, zoals dat bij Ingersoll gebruikelijk is, dus het zal nog wel ergens exact te herleiden zijn. Ik heb inmiddels een ander horloge met hetzelfde modelnummer terug gevonden van een handelaar in Japan die 1920 aangeeft. Ik hou het voor de veiligheid maar op jaren '20.

Dank je wel dat je mij er even op hebt gewezen! :+1::blush:

3 likes

Edit: het is jaren '20 blijkt uit verder research vanmiddag. :hushed::slightly_smiling_face:

1 like

Zal zo een foto schieten van de oudste op het forum en plaatsen moment aub :sweat_smile: even uit de kluis halen oke :star_struck:

2 likes

Wow! Schitterend!

!EVEN EEN ANTWOORD AAN MIJZELF, OMDAT IK GEEN WIJZIGINGEN IN MIJN POST HIER VANMIDDAG MEER KAN AANBRENGEN!

Na een commentaar van @M_Singer ben ik gaan twijfelen en gaan zoeken in mijn boeken en op internet. De Ingersoll is niet uit +/- 1910 maar het model dateert uit de jaren '20. Er staat een modelnummer in waarmee het precies te herleiden moet zijn, maar ik heb dat nog niet kunnen uitzoeken.

Dank aan @M_Singer voor het uitspreken van zijn twijfel. :+1::slightly_smiling_face:

3 likes

Ik denk dat ik de oudste heb met doos en papieren :stuck_out_tongue_winking_eye: is dat een aparte competitie ? :stuck_out_tongue_winking_eye::grimacing:

2 Wyler horloges uit 1933 met de originele doosjes, aankoopbewijzen en een of ander toelopend karton met data erop. Ik draag ze nooit, maar vind ze erg leuk

29 likes

Ze zijn prachtig! :heart_eyes::ok_hand:

Nu Klokkengek / 1910 is afgevallen, wie is nou eersie ?

Ha ha dat dachten jullie :star_struck:

:rofl::rofl::rofl::rofl:

5 likes