HF op zoek naar het oudste horloge hier op het forum

M’n hele oude Stowa Flieger, loopt nog prima, maar heeft wel wat service nodig. Vanaf 1940 niets meer aan gedaan😀.

15 likes

Je overtreft jezelf: origineel en leuk topic idee, eerste keer dat ik niet de indruk krijg dat je een discussie probeert uit te lokken die al 1000x gevoerd is @RLC :stuck_out_tongue:

Waarmee ik overigens totaal geen bijdrage te leveren heb, oudste is van 2006 ofzo :joy: Vintage trekt me niet zo, vooral door mijn eigen gebrek aan kennis denk ik (en de vieze oude meuk die je soms ziet).

Maar hier ben ik wel benieuwd wat er allemaal voorbij gaat komen.

5 likes

Zeker niet de oudste, juli 1967 (denk ik)

8 likes

Ik zit op 1939

Of iets later, zo rond 1943:

22 likes

Sorry. Kom niet verder dan 1956 met de
Bulova 23 B…

…maar wat is ie mooi !
En… de allereerste US made rotating automatic !

11 likes

http://retroseiko.co.uk/seiko-serial.htm

1 like

Prachtig!

1 like

P1070018_zps7c007491
Uit 1915

38 likes

Gelijk ook maar mijn oudste automatische polshorloge.

Harwood, geproduceerd tudsen 1926 en 1928.

27 likes

Ik denk.dat dit de oudste is…

De teller staat op 1915 :sunglasses:. Wie biedt er meer?

2 likes

Als het puur om polshorloges gaat kan ik in ieder geval met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat ze niet van voor 1571 gaan zijn.

Da’s een lange tijd, ik ben benieuwd. Er zijn patenten voor polshorloges van rond 1893, en die schijnen gewoon een reflectie te zijn van wat mensen in het veld al 15 jaar eerder deden, dus we hebben nog een 30 a 40 jaar over vanaf 1915.

Overigens zijn die patenten voor polshorloges wel een mooie illustratie van alles wat er mis is met de wetgeving rond octrooien, patenten en andere vormen van “intellectueel eigendom”. Wat een laaielichters.

2 likes

Weet je zeker dat dat een Flieger is, trouwens?

Die is van 2016 van de Intratuin? :slight_smile:

Ik kom zelf helaas niet verder dan 1966.

5 likes

Deze Stowa heeft naar verhouding en in vergelijking met andere oude horloges een grote en gemakkelijk te draaien kroon. Een bevriende horlogemaker vertelde me dat het een Flieger uit WOII is, maar zeker weten doe ik niet.

Ben ineens ook wel geïnteresseerd in een echt oudje. Zijn degenen die hier worden getoond nou nog volledig origineel?

1914 :yum:

25 likes

Mooi hoor Drex. Kun je er ook zo’n broekzakfoto van maken, zodat we zien hoe hij staat? :grin:

Uiteraard kan hier een pontiac niet ontbreken,komt uit geboortejaar 1947,erg he,of toch niet?

Prettige dag nog

Jaap

7 likes

Dit zal hier niet de oudste zijn, maar in ieder geval wel mijn oudste.:slightly_smiling_face: Ingersoll 15 steens handwinder met emaille wijzerplaat in 14 kt gold plated uitvoering uit +/- 1910. Loopt na tientallen jaren in het vintagelaatje te hebben gelegen spot on gelijk.:+1::slightly_smiling_face:

26 likes

:star_struck:

De horloges die ik in dit topic zie zien er nieuwer/minder verwaarloosd uit dan die Tag’s en Breitlings van na 2000 op marktplaats :joy: